EBL 11 Anmeld indhold Skrevet June 5, 2008 Hvad betyder "säkerhetsdosa"? - tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 Hvad betyder "säkerhetsdosa"? - tak.Tror du ikke bare det er stikdåsen, som skal väre en typ sikkerhedsdåse? (dosa er vist et lidt gammeldags ord har jeg ladet mig fortälle -til min förste eksamen herovre, blev jeg nödt til at spörge hvad en räknedosa var -bare lige for at väre sikker på at det nu VAR en lommeregner:o -men det var et sidespring...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 Om man skal tage Sanne's histori helt analogt, så er 'dosan' en mere tekniske kasse. I følge et hurtigt googleopslag, så er det en 'token' - dvs. en kodeboks, der generer skiftende koder over tid. Se f.eks. http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,24900,00.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 Om man skal tage Sanne's histori helt analogt' date=' så er 'dosan' en mere tekniske kasse. I følge et hurtigt googleopslag, så er det en 'token' - dvs. en kodeboks, der generer skiftende koder over tid. Se f.eks. [url']http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,24900,00.html Ahh, det lyder faktisk meget rigtigt:th2: -i min bank hedder sådan en bare en kodbox... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 larsk har ret. Flere netbanker incl. svedbanken kører med sådan en lille fætter i stedet for kodeord. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 Tak skal i have alle tre, så giver det mening lige pludselig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 larsk har ret. Flere netbanker incl. svedbanken kører med sådan en lille fætter i stedet for kodeord.I Danske Bank hedder det en/et "activ card":rolleye: og i Skånska provinsbank som sagt "kodbox", det er pisse smart:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 Og i Nordea er det en Kortläsar med E-kod Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2008 På tal om sidospring: Dosa är det man har sit snus i... Men också ett slanguttryck för det kvinnliga könsorganet. Så en säkerhetsdosa borde väl vara nederdelen på en kvinna som äter p-piller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2008 På tal om sidospring: Dosa är det man har sit snus i... Men också ett slanguttryck för det kvinnliga könsorganet. Så en säkerhetsdosa borde väl vara nederdelen på en kvinna som äter p-piller? Eller én, der er ældre end cirka 45. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites