Jump to content
EBL

Säkerhetsdosa för internet ?

Recommended Posts

Hvad betyder "säkerhetsdosa"? - tak.
Tror du ikke bare det er stikdåsen, som skal väre en typ sikkerhedsdåse? (dosa er vist et lidt gammeldags ord har jeg ladet mig fortälle -til min förste eksamen herovre, blev jeg nödt til at spörge hvad en räknedosa var -bare lige for at väre sikker på at det nu VAR en lommeregner:o -men det var et sidespring...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Om man skal tage Sanne's histori helt analogt' date=' så er 'dosan' en mere tekniske kasse. I følge et hurtigt googleopslag, så er det en 'token' - dvs. en kodeboks, der generer skiftende koder over tid. Se f.eks. [url']http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,24900,00.html
Ahh, det lyder faktisk meget rigtigt:th2: -i min bank hedder sådan en bare en kodbox...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
larsk har ret. Flere netbanker incl. svedbanken kører med sådan en lille fætter i stedet for kodeord.
I Danske Bank hedder det en/et "activ card":rolleye: og i Skånska provinsbank som sagt "kodbox", det er pisse smart:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På tal om sidospring: Dosa är det man har sit snus i... Men också ett slanguttryck för det kvinnliga könsorganet. Så en säkerhetsdosa borde väl vara nederdelen på en kvinna som äter p-piller?
Eller én, der er ældre end cirka 45.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites