Jump to content
Nenad

Amager strandvej (eller hvad den nu hedder)

Recommended Posts

Heldigvis får det vanvittige lukningsprojekt formentlig en begrænset levetid. læs mere her Karlslund er pt. imod lukningen strandvejen.
Det må være ham der citeres til og som nu er hoppet tilbage. (dvs. imod) I øvrigt morsom benchmarking af den demokratiske situation der og østpå "Tina Weber finder, at sagen om lukningen af Amager Strandvej blot er et symptom på, hvordan politik foregår i Tårnby. "Demokratiet har virket, der er flere stemmer, der har stemt for lukning - tingene er foregået efter bogen, men jeg mener, at hvis vi taler om topstyring, så når Putin ikke Zimino til knæene," siger hun. Er det ikke helt almindeligt, at alle i et parti stemmer det samme i byrådssalen? "Jo, men det er kun kommet i stand, fordi en af hans partifæller vippede på afstemningsdagen - man kan tage referater fra KB-møderne og se, hvem der har skiftet hest. Kapløbet om kommunalvalget i 2009 er gået i gang, og jeg håber, at det denne gang lykkes at bryde monopolet - det er jo ikke noget med, at andre partier ville køre kommunen i sænk," siger Tina Weber, der selv er SF-medlem." http://www.amagerbladet.dk/article/20080407/AMAGER01/704080093

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blir ännu bättre. CSC ska flytta ca 3 - 400 anställda från andra lokaler till bla de kontoren som ligger på Engvej. (Då kör man in via Strandvejen). Nu är det ju inte ALLA 400 som kommer via motorvägen, men en hel del. Så det kommer nog att bli fin trafikkaos där på morgnar och eftermiddagar. SAS's stora kontor ligger ju också där, och parkeringsplatserna är fulla. Tycker synd om de människor som plötslligt får all denna trafik utanför trädgården.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Overtræder konsekvent højresvingsforbuddet Jeg kan ikke respektere det latterlige højresvingsforbud, der kun har til hensigt at pleje byrådsmedlemmerne i Tårnby kommunes personlige interesser. Beboerne i området er i oprør - Først fik de en Metro over jorden som de var imod - Nu søger trafikken fra Amager Strandvej ind på de mindre villaveje - Tillykke Borgmester Zimino - Tror du at du bliver genvalgt ?:fight: Kan lige tilføje at jeg for det meste respekterer færdselsloven, men har fået 4 bøder og 1 klip i kørekortet for min modvilje imod højresvingsforbuddet i netop det kryds.:mad: EPO

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det blir ännu bättre. CSC ska flytta ca 3 - 400 anställda från andra lokaler till bla de kontoren som ligger på Engvej. (Då kör man in via Strandvejen). Nu är det ju inte ALLA 400 som kommer via motorvägen, men en hel del. Så det kommer nog att bli fin trafikkaos där på morgnar och eftermiddagar. SAS's stora kontor ligger ju också där, och parkeringsplatserna är fulla. Tycker synd om de människor som plötslligt får all denna trafik utanför trädgården.
Nu har man så åbnet for trafikken igen - forsøgsperioden er slut og vejen bragt iorden :) (ny asfalt osv.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Tak mogens :) Kan du så ikke også sørge for at de laver en venstre svings bane når man kommer fra SV så ville trafikken sikkert også glide lidt lettere der.:th2:
Jeg tror, der just nu arbejdes på en trafikmæssig sanering af omgivelserne i dét område - krydset og de andre kryds/rundkørslen. Forleden gik der en "officiel" medarbejder med vest og opmålte vejbaner og fortove derude !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Tag jer sammen

jaja højre venstre.... så højre da :o
Noget er i gærde vedr. vejforløbet ved Amager Strandvej. Imorges gik så en landmåler rundt og afsatte/checkede højderne ud mv. Gad vide om de vil omlægge vejkrydset, som er en pestilens i dagligdagen. Kæft mand da hvor ringe en trafikafvikling, der er i krydset - dagligt! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, ja, de fleste af os kan nok blive enige om, at det højresving forbudt lige dér er helt vanvittigt. Det betyder jo bare, at rundkørslen bliver blokeret, hvis alle overholdte det. Spild af tid. Jeg fik en bøde forleden og den var på 1500 dkk, hvilket vat lidt mere end jeg havde forventet. Anyway, skulle vi ikke være flinke ved hinanden og så "warne" herinde? Alle har jo smartphones i dag. Jeg plejer faktisk altid at overholde færdselsreglerne, men den der er ikke til at holde ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det er helt ufatteligt, at myndighederne ikke kan finde ud af at ændre vejinstallationer ift. trafikken :rolleye: Det kan tage op til 15 minutter at komme retmæssigt igennem det kryds :thumbdown
Jeg har præsteret at holde en lille time lige før det højresving forbudt, pga. kaos i rundkørslen, og jeg var heldig og kom i slutningen af kaoset. En kollega fra Dragør havde allerede holdt der en time da jeg ankom (altså omkring 2 timer totalt).
For lige at runde den helt af' date=' så når der langt om længe bliver grønt lys, så er der grønt lys i blot 5 sekunder!!! [img']http://www.langkawi.dk/smileys/v98.gif simpelthen total diskrimination af folk der tager første afkørsel efter tunnelen i DK :thumbdown
Der er grønt længere tid når man kommer i myldretiden 8-9. Kommer man efter 9, så er der grotesk kort tid med grønt :( Er ham borgmesteren, som der nævnes i tråden som værende årsag, stadig borgmester? Jeg kan forstå hvorfor der er højresving forbudt for store/lange køretøjer, da det er temmelig svært for dem at lave et højresving, uden at skulle svinge ud i det venstre spor. Men det kunne man jo løse ved at smide sådan et skilt nedenunder højresving forbudt, der viser at forbuddet gælder lastbiler og biler med anhænger. Så måske man kunne bringe det til hvem end der har ansvar for det højresving, og få dem til at genoverveje det tåbelige i det forbud for personbiler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En løsning kunne være at sløjfe højre spor som ligeud spor, fjerne lys reguleringen og derved gøre det lettere for trafikanter FRA Amager Strandvej at flette ind med trafikken mod rundkørslen...Så højre spor før lyset er til højresving og højre spor efter lyset, er til dem der kommer fra Strandvejen.... Så ville man få en meget flydende trafik uden stop....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget underligt dette højresving stadig "består" - selvom jeg snart selv slipper for det så undrer det mig rigtig meget. Næste år åbner det nye kæmpe Danmarks Akvarie nede af Amager Landevej. Hvad pokker har de tænkt sig at gøre når horder af Svenskere kommer farende for at se fiskene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites