Jump to content
Movski

Godt eller skidt???... Firmabil og brobizz...

Recommended Posts

Hey allesammen... Jeg er ude i noget jobskifte (i DK) for tiden og får firmabil (gule plader) og mulighed for arbejdsgiverbetalt-brobizz, men vil høre om det er godt eller skidt for mig (økonomisk set), jeg går ud fra at man selvfølgelig ikke kan få noget fradrag på Bizzèn og fradrag på KM (til/fra arbejdsplads). Har søgt efter noget svar i forum, men det er lidt svært at overskue om det var godt eller dårligt... Movski

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

arbejdsgiver betalt brobizz kan godt betale sig, men du må kun bruge den til/fra arbejde, eller i arbejdsøjemed. det kan man sikkert skide på :) anyway, jeg skal ikke kunne sige noget om fradraget kan betale sig, det kommer vel an på om firmaet betaler alt incl. benzin, fordi det er jo klart at hvis din omkostning for at køre til og fra arbejde er 0, så...kan det jo betale sig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Et bud

Jeg er ude i noget jobskifte (i DK) for tiden og får firmabil (gule plader) og mulighed for arbejdsgiverbetalt-brobizz, men vil høre om det er godt eller skidt for mig (økonomisk set)
Firmabil eller ej: afhænger af den private del af forbruget af bilen: Mange private km = firmabil Få private km = km-penge af firmaet Arbejdsgiverbetalt-brobizz: Dit fradrag kan ikke betale broen - så ja. Men husk nu med det samme at få en aftale med arbejdsgiveren, hvis du har andre biler, der skal køre på bro-bizz'en ! (f.eks. en privat bil ved siden af)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har det ikke noget med firmabil at gøre.....

Ok' date=' den skal kun bruges i arbejdsøjemed, ikke privat, og firmaet betaler osse brændstof-forbruget, da det er en service-vogn jeg skal køre i hele DK...[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en gevinst for dig.... Du sparer udgiften til transport.....Samt slidtage og vedligeholdelse på din egen bil.... Så jeg ville helt klart tage imod det og du bliver ikke beskattet af fri bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Har ellers hørt at man bliver beskattet af fri bil
Jep - og det gør du også, medmindre du er tilknyttet en vagtordning. Er momsen taget retur på bilen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver ikke tilknyttet vagtordning, det med momsen ved jeg ikke, går bare ud fra at det er en firmabil som de fleste andre rundt omkring og som der er mange der får lov at tage bilen med hjem så man er klar til næste dag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det gør du ikke, da du ikke bruger den privat..... Det er tilladt at bruge en bil du får stillet til rådighed, således du kan køre direkte ud til kunder...

Jep - og det gør du også, medmindre du er tilknyttet en vagtordning. Er momsen taget retur på bilen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Nej det gør du ikke, da du ikke bruger den privat..... Det er tilladt at bruge en bil du får stillet til rådighed, således du kan køre direkte ud til kunder...
Du skal desuden tænke på, at din daglige gøren og laden kan spores i hoved og røv (bropassage og mobilos). Du skal derfor have fuldstændige klare forhold ift. arbejdsgiver og SKAT, ellers klapper fælden. Eller kan klappe - og det ville være dumt, IMO...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Den skal kun bruges til arbejdet, kan ikke bruge den til at ha familien med i for der er kun 2 sæder alligevel, så det er fint nok.....
Jow jow men SKAT er sgu ligeglad med, hvor mange sæder du har i bilen - eller i princippet nr. pladernes farve. Læs det her: www.hlb.dk/publikat/bilen/side5.htm - det hele !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, ser ikke ud til at det bliver noget problem, har alligevel papire på hvor jeg skal og hvor jeg har været henne dag for dag, da mit navn kommer til at stå på alle fakture/kontrakter/regninger osv... Men hold da kæft der er mange regler med dit og dat, men de skal jo heller ikke gøre det let for os allsammen jo!!!...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal skrive under på en aftale med din arbejdsgiver.... Dernæst skal du gemme dokumentation for kørslen og så er det intet problem.... Hvem der betaler din bro, er skat helt ligeglade med.....

Ok' date=' ser ikke ud til at det bliver noget problem, har alligevel papire på hvor jeg skal og hvor jeg har været henne dag for dag, da mit navn kommer til at stå på alle fakture/kontrakter/regninger osv... Men hold da kæft der er mange regler med dit og dat, men de skal jo heller ikke gøre det let for os allsammen jo!!!...[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites