Gio 23 Anmeld indhold Skrevet June 3, 2008 http://sydsvenskan.se/danmark/article331300.ece Först publicerad: 3 juni 2008 17:59 Senast uppdaterad: 3 juni 2008 18:13 Två personbilar krockade vid 17.45 i tunneln som ligger i anslutning till Öresundsbron. Olyckan inträffade i färdriktningen mot Sverige. Räddningstjänst från både Danmark och Sverige har skickats till platsen. Det är oklart om någon har skadats. På grund av olyckan stängdes Öresundsbron av. Enligt trafikledaren på Öresundsbron är det oklart när trafiken kan släppas på igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 og der er helt blokeret og lange køer.. Hvorfor tog jeg ikke hjem lidt før? :( så sjovt er det heller ikke at sidde i kø Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Samme historie iflg. BT... Godt det var i går jeg kom sent hjem... http://www.bt.dk/article/20080603/nyheder/80603072/ Øresunds-tunnel lukket efter uheld Øresunds-tunnellen er lukket efter et færdselsuheld. To biler er kørt sammen i tunnelrøret mod Sverige. 3. juni 2008, 18:10 Af JAN SØGAARD JSZ@BT.DK - Vi ved endnu ikke, hvor alvorligt det er, men tunnellen er lukket i begge retninger. Der er politi og redningskøretøjer fremme på stedet og vi er ved at få et overblik, siger vagtleder Frank Reuter på Københavns politigård. Der er sendt ambulancer, lægehold og brandkøretøjer til tunnellen. - Vi er i gang med at evakuere tunnellen og har indsat evakueringsbusser, siger vagtlederen til bt.dk. Politiet kan ikke oplyse, hvornår Øresundsforbindelsen igen åbner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Evakueringsbusser!? Er hele skidtet ved at futte af? Skal folk så lade bilerne stå, og hoppe på en bus!? Fishy...hmm...lyder desværre alvorligt :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Ja, hvis der er fremsendt lægeambulancer er det jo nok ikke bare en "fender-bender"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Ja' date=' hvis der er fremsendt lægeambulancer er det jo nok ikke bare en "fender-bender"...[/quote']"Två personer fördes till sjukhus i Sverige efter olyckan." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Opdateret info fra Sydsvenskan: "Enligt vägverkets pressinformatör Malin Bergkvist har Öresundsbrons trafikledning meddelat att röjningsarbetet efter olyckan preliminärt väntas vara klart till halv åtta." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 "Två personer fördes till sjukhus i Sverige efter olyckan." Den er god nok, klokken ca. 18.30 kørte en dansk ambulance og lægevogn med udrykning eskorteret af to svenske politibiler forbi Svågertorp med retning mod MAS. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Det er jo sådan en der måtte komme...... Øresundsbroen er her til aften lukket efter et uheld i tunnelrøret mod Sverige. Ulykken skete, da føreren af en personbil trak ud for at overhale en lastbil. I overhalingsbanen blev han påkørt af en anden personbil, der kom kørende i høj fart bagfra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 argh.. 20.30 åbner den mod sverige jf trafikradioen. Selvfølgelig kun estimeret tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 I overhalingsbanen blev han påkørt af en anden personbil' date=' der kom kørende i høj fart bagfra.[/quote'] Briaaaannnnnnn :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Det er jo sådan en der måtte komme...... Øresundsbroen er her til aften lukket efter et uheld i tunnelrøret mod Sverige. Ulykken skete, da føreren af en personbil trak ud for at overhale en lastbil. I overhalingsbanen blev han påkørt af en anden personbil, der kom kørende i høj fart bagfra. shhhhh... nu kommer der 400+ indlæg om hvem der havde skylden (selv om ingen har set det) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 shhhhh... nu kommer der 400+ indlæg om hvem der havde skylden (selv om ingen har set det) Mon dog? altså, ingen ved jo på nuværende tidspunkt hvem der bærer skylden: om det var personen der trak ud der ikke kiggede sig for eller om den bagfrakommende har haft så høj fart at det tilsidesætter reglen om at sikre sig der er fri bane til at trække ud. Formoder heller ikke at hverken Broen eller medierne vil gi den høje fart skylden indtil det er blevet bevist om den (altså: farten) bærer skylden. :p:tongue2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 shhhhh... nu kommer der 400+ indlæg om hvem der havde skylden (selv om ingen har set det) Man skal altid orientere sig inden man skifter vejbane...... er det det du mener thn ... ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 shhhhh... nu kommer der 400+ indlæg om hvem der havde skylden (selv om ingen har set det) Det tror jeg ikke, der er da ingen tvivl om at det er en der har kørt for hurtigt....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Det er jo sådan en der måtte komme...... Øresundsbroen er her til aften lukket efter et uheld i tunnelrøret mod Sverige. Ulykken skete, da føreren af en personbil trak ud for at overhale en lastbil. I overhalingsbanen blev han påkørt af en anden personbil, der kom kørende i høj fart bagfra. Hvem siger det? Hvilken kilde har du det fra? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Man skal altid orientere sig inden man skifter vejbane...... er det det du mener thn ... ? Jeg tager ikke stilling. Jeg så ikke ulykken. Kunne bare forestille mig en kommende debat da det har været et gentaget emne flere gange Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Nogen der ved om de har løsnet op? Der er jo ingen hjælp at hente på broens egen hjemmeside.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Det er jo sådan en der måtte komme...... Øresundsbroen er her til aften lukket efter et uheld i tunnelrøret mod Sverige. Ulykken skete, da føreren af en personbil trak ud for at overhale en lastbil. I overhalingsbanen blev han påkørt af en anden personbil, der kom kørende i høj fart bagfra. Denne historie er god nok, jeg kørte 10 biler bag ulykken og min kærste lå 20 biler bag, jeg snakkede med føren af den bil lige bag ulykken og han siger at bilen i overhalingsbanen kørte ca. 150 km/t og at en langsomtkørende trækker ud foran for at overhale en lastbil, sikkert uden at se sig for. En af bilerne var en norsk indregistret bil. Vi er hjemme nu da politiet ville tømme tunnelrøret inden de skulle feje og vaske gulv. Hvad kan man sige, se dig for før du skifter vognbane!!!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nenad 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Fart kamera Hejsa Har vi en debat i morgen om fartkamera i div. aviser?:rolleye: Mvh Nenad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Trafikken.dk siger at der er åbnet igen: http://www.trafikken.dk/trafikken.asp?page=company&objno=7 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Briaaaannnnnnn :D Taget i betragtning af han ikke har svaret endnu, så er det jo lige før han er en kandidat ;). Kan selvfølgelig også være at han sidder i kø dernede. Som et par andre i denne tråd er jeg også spændt på at se om dette skal lægge grundlag for en ny "færdselslove vs fuld hammer" diskussion. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Nogen der ved om de har løsnet op? Der er jo ingen hjælp at hente på broens egen hjemmeside.... det er langsomt ved at løsne op. Er selv ved mcD og venter på de mest rastløse og frustrerede er kommet afsted, men det går laaangsomt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 I Sydsvenskan har de følgende beretning: http://sydsvenskan.se/danmark/article331300.ece Daniel Alfredsson från Svedala satt i bilen som körde bakom bilarna som krockade. – Jag var på väg hem och körde som vanligt genom tunneln. Plötsligt åkte en bil förbi mig i jättehög hastighet och smällde rakt in i bilen som låg framför mig. Sedan snurrade de rakt in i lastbilen. Det blev kaos i tunneln. Bromsspåren var över 100 meter långa, säger Daniel Alfredsson. De skadade personerna, en från varje bil, är båda i 40-årsåldern De fördes med ambulans till Universitetssjukhuset i Malmö. – Det verkar vara lindriga skador, säger Mikael Persson på polisens ledningscentral. Han berättar också att en av personerna avvek från sjukhuset efter att ha förts in. Avvek? Havde han/hun stjålet bilen eller hur? Hvis det er en af ejerne af bilerne burde det jo være ret nemt at finde vedkommende ud fra nummerpladen. Forøvrigt tankevækkende at der stort set ikke er sket andet end materiel skade med over 100m bremsespor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Der var skiltet med Øresundsbroen lukket på M3, da jeg kørte. Så tog en lille omvej omkring Dragør og holdt ca. 200m fra McDonalds på lufthavnsvejen kl. 2030, da der blev åbnet op igen. Tak for hjælpen Bananas med lige at kigge på nettet for mig :th2: Endnu engang må man bemærke, hvor elendige folk er til at flette - flet som en lynlås, én og én. Trods alt var det dog positivt at se, at folk ikke begyndte at køre som gale så snart man var forbi ulykkesstedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites