lovebuine 10 Anmeld indhold Skrevet May 31, 2008 igår købte jeg et nyt 32"LCD til min onkel som bor på amager.han havde i forvejen en digital dekoder ved siden af sit tv,så det var jo godt det nye tv havde DVB-t indbyget- den fandt alle kanaler,men digital støj konstant hele tiden,det skal siges han kun har alm antenner på taget,men der var jo ikke noget galt via den anden digital dekoder, så mit spørgsmål er? er tvet for nyt til at kunne modtage fra sådan en antenne på taget. kræver det en DVB-t indendørs antenne??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Jeg har en god gammedags antenne på taget og dvb-t tuner i tv'et. Det kører bare. Så det burde ikke være der fejlen ligger. Men det antenne kabel han kører med fra antennen på taget. Brugte han også det inden? Hvis ikke så tag de stik af der er på vejen fra antenne til tv. Sørg for at de er skærmet ordentligt og samlet ordentligt. For min opfattelse er at der skal ikke ret meget til at lave støj. Så start med kablerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Jeg har en god gammedags antenne på taget og dvb-t tuner i tv'et. Det kører bare. Så det burde ikke være der fejlen ligger. Men det antenne kabel han kører med fra antennen på taget. Brugte han også det inden? Hvis ikke så tag de stik af der er på vejen fra antenne til tv. Sørg for at de er skærmet ordentligt og samlet ordentligt. For min opfattelse er at der skal ikke ret meget til at lave støj. Så start med kablerne. ja det er præcis det samme kabel, men jeg kan godt prøve at skifte kablet fra dåsen på væggen og over i tvet, måske det hjælper. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Er det kabler i selv har samlet eller færdig lavede kabler? Men hvis du har et kabel liggende så prøv og byt rundt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Er det kabler i selv har samlet eller færdig lavede kabler? Men hvis du har et kabel liggende så prøv og byt rundt. det er et kabel jeg selv har samlet,der er åbentbart forskel på de to digital dekoder, måske den er meget bedre i tvet, så den netop ser støjen i kablet, så ja jeg vil lige bytte rundt med et andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Hvad er det for en slags støj du oplever? Digital "støj" er jo eks. pixeleringer og billeder/områder der "fryser". Du vil ikke opleve "sne" på samme måde som på et analogt signal. Det kan sagtens tænkes at der er forskel på de to modtagere. Prøv at koble den gamle digitalmodtager til det nye tv, og se hvordan billedet så ser ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Hvad er det for en slags støj du oplever? Digital "støj" er jo eks. pixeleringer og billeder/områder der "fryser". Du vil ikke opleve "sne" på samme måde som på et analogt signal. Det kan sagtens tænkes at der er forskel på de to modtagere. Prøv at koble den gamle digitalmodtager til det nye tv, og se hvordan billedet så ser ud. jep det er områder der fryser, hvor både billed og lyd står stille i en 5-15sec både på DR og tv2 dem alle og det er hvert andet minut. ligenu køre jeg med den gamle digital modtager på det nye tv, via et scartkabel, og der er ingen støj eller problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 jep det er områder der fryser' date=' hvor både billed og lyd står stille i en 5-15sec både på DR og tv2 dem alle og det er hvert andet minut. ligenu køre jeg med den gamle digital modtager på det nye tv, via et scartkabel, og der er ingen støj eller problemer.[/quote']Se bare...så tyder noget på at modtageren i det nye tv ikke spiller helt som den skal. Hvis jeg var dig, så ville jeg tage fat i forhandleren og snakke med ham. Noget tyder jo på at modtageren er defekt. Omvendt, hvis den bare er dårligere end den gamle boks, så ville jeg aflevere fjerneren tilbage (fortryde købet) og hitte en anden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Se bare...så tyder noget på at modtageren i det nye tv ikke spiller helt som den skal. Hvis jeg var dig, så ville jeg tage fat i forhandleren og snakke med ham. Noget tyder jo på at modtageren er defekt. Omvendt, hvis den bare er dårligere end den gamle boks, så ville jeg aflevere fjerneren tilbage (fortryde købet) og hitte en anden. hmmm okay, ja jeg må lige tage fat i forhandleren så og høre dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Havde præcis samme problem da jeg kom hjem med mit nye 42" Sony tv... Det kostede en tur ned til nærmeste radio-biks efter en bedre type kabel end den fiske-snøre der lå der i forvejen og VUPTI så var det løst :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Se bare...så tyder noget på at modtageren i det nye tv ikke spiller helt som den skal. Hvis jeg var dig, så ville jeg tage fat i forhandleren og snakke med ham. Noget tyder jo på at modtageren er defekt. Omvendt, hvis den bare er dårligere end den gamle boks, så ville jeg aflevere fjerneren tilbage (fortryde købet) og hitte en anden. Havde præcis samme problem da jeg kom hjem med mit nye 42" Sony tv... Det kostede en tur ned til nærmeste radio-biks efter en bedre type kabel end den fiske-snøre der lå der i forvejen og VUPTI så var det løst :D okay kanont, jeg prøver også at skifte kablet før jeg ombytter det her på mandag, så håber jeg det virker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 der er tit forskelle på de tunere der sidder i mediecenter, indbygget i tv eller i harddisk optagere. De tunere som sidder i dvb-t boxe er somregl ret god kvalitet, så der kan godt være store forskel på hvordan signalerne modtages. Dvs der behøver ikke være tale om deffekter, bare at indbyggede tunere er mere døve. Er i iøvrigt opmærksom på at de tunere man køber i dag sandsynligvis kun er til MPG2, DR1/2 og TV2 holder om med at sende i MPG2 og skifter til MPG4 - MPG4 er det system boxer kommer til at sende i DK. DVS der er faktisk ret stor sandsynlighed for at dem som sidder med LCD med indbygget dvbt med cam interface, og tror de bare skal have et viacess cam og et boxer kort vil blive godt og grundigt skuffet.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2008 Havde præcis samme problem da jeg kom hjem med mit nye 42" Sony tv... Det kostede en tur ned til nærmeste radio-biks efter en bedre type kabel end den fiske-snøre der lå der i forvejen og VUPTI så var det løst :D jeg fik købt et nyt kabel idag, og umiddelbart så det OK ud de første par timer, og pludselig så er den gal igen, så jeg må bytte tvet imorgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 har snakket med Amager Elektronik idag, og han siger at der er forskel på digital tunere, nogle er gode, nogle dårlige, og jeg skal ikke bytte mit tv, fordi det fejler ikke noget, men det er mit antenne forhold, han råede mig til at købe en UFO antenne og sætte op på taget til 800kr Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 var det ham du havde købt tvet af? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 var det ham du havde købt tvet af? nej ham jeg købte tvet af som er Zepto, han vidste ik et klap, han sagde bare kom og byt det, gider bare ikke bytte det, hvis det er antenne forholdet, det var Amager Elektronik jeg snakkede med det om, snakkede også med sat forretningen, han snakkede som om antenne forstrærker til at starte med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Antenneforhold!? Jamen, dit signal har jo førhen været top-dollar med den gamle digitalboks. Tror du det er blevet tøsefornærmet nu, da det skal afleveres i en ny tuner!? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 Jeg har også problemer med mit nye fjersyn, men det er lidt mere underligt. Fra loftet går kabel til en fordeler box, som så fordeler ud til alle rum i huset. Ingen problemer i stuen hvor Pioneeren sidder. Men i soveværelset går signalet hele tiden ud. Det sjove er bare at det kun er på de danske kanaler at der er problem. Alle de Svenske står helt fint. Ja jeg ved sgu ikke hvad der er galt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2008 jeg fik idag byttet tvet og det er stadig det samme problem, nu har jeg købt en digital antenne kaldet en UFO, så burde det løse det, men sådan en antenne kræver 5watt fra DVB-t recieveren har de fleste dekoder, men ikke tv, så jeg skal nok ud og have en strømforsyning også, sgu ikke nemt det her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hettelade 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2008 Er i iøvrigt opmærksom på at de tunere man køber i dag sandsynligvis kun er til MPG2, DR1/2 og TV2 holder om med at sende i MPG2 og skifter til MPG4 - MPG4 er det system boxer kommer til at sende i DK. DVS der er faktisk ret stor sandsynlighed for at dem som sidder med LCD med indbygget dvbt med cam interface, og tror de bare skal have et viacess cam og et boxer kort vil blive godt og grundigt skuffet.... MUX1, som i dag indeholder DR1, DR2, TV2 og DR update/Tegnsprogskanalen, vil fortsætte til 2012 med at køre MPEG2. MUX2, som vil indeholde DR history / Børnekanal, samt nogle flere reginal kanaler, vil være gratis, men i MPEG4, MUX3 til 6 vil også være MPEG4, men man skal benytte kort fra Boxer. Ind til vidre er der vist kun een MPEG4 modtager som Boxer har sagt god for, så vent med at invistere i noget nyt, selv om der står MPEG4 på det, da det ikke er sikkert at det vil kunne benyttes af den grund. //Mike Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hettelade 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2008 Jeg har også problemer med mit nye fjersyn, men det er lidt mere underligt. Fra loftet går kabel til en fordeler box, som så fordeler ud til alle rum i huset. Ingen problemer i stuen hvor Pioneeren sidder. Men i soveværelset går signalet hele tiden ud. Det sjove er bare at det kun er på de danske kanaler at der er problem. Alle de Svenske står helt fint. Ja jeg ved sgu ikke hvad der er galt. For hvert TV du tilføjer din antenne, mister du 7dB signal (så vidt jeg husker) (3dB er en halvering af signalt, så det bliver mere end 4 gange dårligere) , så det kan måske være en god ide at tilføje en antenneforstærker. Du er sikkert meget tættere på den Svenske sendestation. Det danske signal modtager du fra Hove eller Helsingør. //Mike Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2008 jeg har kun et tv, så det burde ikke være nødvendigt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hettelade 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2008 jeg har kun et tv' date=' så det burde ikke være nødvendigt[/quote'] Var et svar til Jan :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2008 tabet er forskelligt fra fordeler til fordeler. fx. deler man med en prof. 2 fordeler har man 3.5db i fordeleren alene. en 6 fordeler har 12db tab og en 8 fordeler 13db. tricket er at man smider en forstarker pa inden fordelingen og at man laver det som et computer netvark, alsa trakker kabler til et falles punkt ikke elektrikker losningen med at loope kablerne fra tv til tv. forstarkeren bor ikke vare en harald nyborg eller silvan generalt vil jeg ikke anbefale man kober noget til at lave tv med hos nogle somhelst af byggemarkeder for billigt og for meget dampning i tingene. www.paraboleksperten.dk har godt grej :) og vejledning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2008 jeg tror det digital net i dk sucks, fordi nu har jeg prøvet følgende. 1.tv byttet. 2.ny digital ufo antenne sat op 3. ny kabel trukket med nye stik 4. forstærker som giver 5watt til ufo sat imellem det skal man, da ik ret mange tv med indbygget DVB-T udgiver 5watt gennem antennestikket. alle kanaler bliver fundet, endda på vordingborg, men stadig støj og den hakker hver min, virkede i 24 timer, det var så det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites