Jump to content
m4gnus

Hjælp til udregning af boliglån?

Recommended Posts

Hey.. har fundet en bostädsrätt i Malmø som lyder spændende.. Yderligere har jeg fundet en regnemaskine som kan regne ud hvad jeg kommer til at betale, samlet, om måneden med lån, afgift, renter osv. - men, er lidt i tvivl mht. løbetiden på lånet, samt renten - og om den skal være fast eller hvordan? Bostädsrätten koster 525.000 svkr. Jeg har selv 125.000 svkr. til udbetalingen, dvs. at jeg altså skal låne 400.000 svkr. Jeg vil gerne afdrage med så lidt som overhovedet muligt, da jeg ikke er sikker på jeg skal bo der mere end et års tid, måske halvandet eller to - men er det overhovedet muligt at optage et afdragsfrit lån på denne måde og kun betale renterne? Jeg har regnet ud, at jeg behøver intet toplån når jeg har 125k til udbetalingen, og at jeg nok kan få en rente til 6% eller mindre. Men er den så fast? Eller? Og hvis jeg er nødt til at afdrage på lånet samtidig med jeg betaler renter, kan jeg så optage lånet som værende over 60 år? (dette giver den mindst mulige månedlige afdragelse, sådan som jeg ser det..) Beklager, jeg er enormt dårlig til sådan noget, mit hoved slår simpelthen fra når der kommer for mange tal ind i spillet :D Håber virkelig der er nogen herinde som kan hjælpe! På forhånd mange tak. Mvh Magnus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det ikke er flere penge du skal låne hvorfor vil du så ikke betale afdrag??? Jo længere løbetid jo mindre afdrag! (tror ikke a du kan få afdragsfrihed i SE) men tager du et lån over 60 år er det max 500 kr om måneden du kommer til a betalt i afdrag! du kan de fleste steder låse renten i op til 10 år og have en fast rente i de næste 10 år og derefter skal den så genforhandles!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok, jeg vil gerne betale et lille afdrag, men ideen er at komme til at afdrage så lidt som overhovedet muligt om måneden.. Men tror I overhovedet jeg kan få et lån, når jeg endnu ikke har et job? Har haft fast job som pædagogmedhjælper det sidste halve års tid, og vil nu til at finde noget i Kbh, men vil jo ikke finde noget før jeg har et sted at bo, da det er noget sværere at finde en lejlighed end et job :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja ok' date=' jeg vil gerne betale et lille afdrag, men ideen er at komme til at afdrage så lidt som overhovedet muligt om måneden.. Men tror I overhovedet jeg kan få et lån, når jeg endnu ikke har et job? Har haft fast job som pædagogmedhjælper det sidste halve års tid, og vil nu til at finde noget i Kbh, men vil jo ikke finde noget før jeg har et sted at bo, da det er noget sværere at finde en lejlighed end et job :)[/quote'] det er sku da sværere at låne penge uden job, end det er at finde en lejlighed...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites