Jump to content
Buddha

Hvorfor står vindmøllerne i Øresund stille???

Recommended Posts

Lillgrund drabbat av elavbrott

De 48 vindmöllorna på Lillgrund står stilla sedan igår kväll. Anläggningen har drabbats av ett strömavbrott. LILLGRUND. Felet finns i ledningen under vattnet, någonstans mellan transformatorn och land. Men de tekniker som arbetar ute på platsen har ännu inte hittat var det är eller vad som hänt.
http://sydsvenskan.se/malmo/limhamnbunkeflo/article328855.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
med fare for at lyde sur eller tvær, men det var dog nok dagens mest ubrugelige/ligegyldige information =) men nu ved jeg da hvorfor, hvis jeg lige skulle komme til at undre mig over det =)
Det er meget pinligt - for Kongen kommer i morgen og skal indvie dette pragteksempel på svensk ingenørkunst og de bagvedliggende svenske bestræbelser på at gøre noget godt for det globale miljø (Dvs. lidt gód public diplomacy til at opveje den kritik de får for som nogen af de eneste ikke at vil forbyde klyngebomber (hvilket skyldes at de tjener tykt på at producere og sælge skidtet)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Jow jow...

Lillgrund drabbat av elavbrott
Sjovt skrev man i Metro Express i fredags (måske torsdag), at vindmøllerne stod stille, fordi de snart skulle indvies :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(Dvs. lidt gód public diplomacy til at opveje den kritik de får for som nogen af de eneste ikke at vil forbyde klyngebomber (hvilket skyldes at de tjener tykt på at producere og sælge skidtet)
Ja sjovt nok har svenskerne i mange år været fortaler for og måske kan man endda sige har lagt linien iforhold til at forbyde klyngebomber, se eksempelvis denne artikel. Men idag har svenskerne sagt at de kun vil skrive under på traktaten mod klyngebomber hvis den svensk producerde BK90 klyngebombe bliver undtaget forbudet :rolleye: Svenskerne hævder at den ikke er en klyngebombe, men det er det. Årsagen er som Futz ganske rigtig skriver at svenskerne er blevet nervøse for pengepungen idet de har store planer om at skulle levere BK90 bomben til den nye Eurofighter Typhoon ligesom den allerede er standard på svenske JAS 39 Gripen (sommuligvis er f-16's afløser i DK) Denne her formulering fra pressen er desværre nok ikke helt ved siden af: "The Swedish state is quite good at pretending to agree with something while doing something else when nobody is watching, such as making cluster bombs, or selling steel to the Nazis".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
med fare for at lyde sur eller tvær, men det var dog nok dagens mest ubrugelige/ligegyldige information =) men nu ved jeg da hvorfor, hvis jeg lige skulle komme til at undre mig over det =)
Ja, det har jeg sjovt nok lige talt med mine forældre om, da det undrede os meget, men de bor selvfølgelig også lige ud til dem. Syntes derfor det var en god information :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites