Jump to content
Fremtidsflytter

Hvorfor / Hvorfor ikke Annestad ?

Recommended Posts

Man skal næsten have bil (til begge, hvis man er 2) hvis man flytter til annestad, det er langt til stationen - det skal man huske Jeg ville flytte tættere på stationen hvis man skal benytte den mulighed, man får så også langt mere for pengene når man køber lejlighed vi fik selv det dobbelt til halv pris :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke flytte ind i det "rigtige" Malmö? Hvis I er på udkig efter en 2 værelseslejlighed, kan vi anbefale Svenstorps2 BRF i Vitemöllegatan tæt på nobeltorget, folketspark, möllevangstorget, Annelundsparken og den nye triangel station som er færdig i 2011. Her er et par eksempler på lejligheder i BRFen: http://www.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx?id=529&object=21930 http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/161066 http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/175360 Solide lejligheder til de prisbevidste, der gerne vil bo tæt på alting. Parkeringsplads koster 35 sek om måneden, bredbåndinternet/kabeltv 249 sek om måneden. Ejendommen er ordentlig og alting fungerer rigtig godt. Her er virkelig stille (ingen trafik støj) med en grøn park (Annelundsparken) og en dagis lige uden for døren, samt samtidig kort afstand til hvor det sker. Så en varm anbefaling af Annelund herfra. Held og lykke med flytningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man skal næsten have bil (til begge' date=' hvis man er 2) hvis man flytter til annestad, [b']det er langt til stationen - det skal man huske
Ah så er det fanme da heller ikke værre :rolleye: Har boet to år i Annestad, og cyklede hver arbejdsdag til Svågertorp, det tager præcis 12-15 minutter (i normal tempo) afhængig af vinden. I øvrigt en perfekt vej uden nævneværdig trafik. Kan ikke se hvorfor afstanden til Svågertorp så ofte skal bringes op som værende et "problem", og sjovt nok som sædvanlig af folk der ikke bor i området. Det tager folk der bor i Torsoen nogenlunde lige så lang tid at cykle til Centralen, men det er åbenbart ikke noget "problem" der gang på gang skal nævnes af folk der ikke bor der :confused: Der er sgu ikke nogen der har taget skade endnu af en lille cykeltur. Men kan dog godt se det kan være et problem at bosætte sig i Annestad, og så være "nødsaget" til at cykle HELE vejen til Svågertorp, så fremt ens forældrer aldrig lærte en at holde balancen på en cykel, så man nu kun har lyst til den mulighed at plante sin fede kagekrop i sin Audi/BMW/MB og transportere sig frem og tilbage på den måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du siger er altså at der er ingen tykke mennesker der kører Peugeot??? :lol:

Ah så er det fanme da heller ikke værre :rolleye: Har boet to år i Annestad, og cyklede hver arbejdsdag til Svågertorp, det tager præcis 12-15 minutter (i normal tempo) afhængig af vinden. I øvrigt en perfekt vej uden nævneværdig trafik. Kan ikke se hvorfor afstanden til Svågertorp så ofte skal bringes op som værende et "problem", og sjovt nok som sædvanlig af folk der ikke bor i området. Det tager folk der bor i Torsoen nogenlunde lige så lang tid at cykle til Centralen, men det er åbenbart ikke noget "problem" der gang på gang skal nævnes af folk der ikke bor der :confused: Der er sgu ikke nogen der har taget skade endnu af en lille cykeltur. Men kan dog godt se det kan være et problem at bosætte sig i Annestad, og så være "nødsaget" til at cykle HELE vejen til Svågertorp, så fremt ens forældrer aldrig lærte en at holde balancen på en cykel, så man nu kun har lyst til den mulighed at plante sin fede kagekrop i sin Audi/BMW/MB og transportere sig frem og tilbage på den måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det du siger er altså at der er ingen tykke mennesker der kører Peugeot??? :lol:
I hans verden er peugeot kun for frisörer og bösser, så derfor figurerer en sådan bil naturligvis ikke i hans tanker;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Annestad, og jeg synes her er super dejligt! :thumbup: Danskerghetto?, nej absolut ikke, mine naboer er svenskere, og det er hyggeligt med en sludder over "hækken". ;) Ja, det er tæt på broen, men for mig er det lige så meget glæden ved, at det er tæt på vandet, hvor man kan gå mange gode dejlige ture. Måske jeg finder på at flytte længere ind i landet, men vandet er det, der gør, jeg pt. bliver hvor jeg er. PS: Mener sidste statistiske måling på danskere i Annestad var 40%. Er det så en ghetto?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det eksempelvis var 40% polakker' date=' hvad ville du så kalde det ? :D[/quote'] Måske en "gennemsnitlig dansk byggeplads" :) I min verden er en ghetto et sted hvor man brænder biler af og går på dagpenge. De eneste herude der kommer nær den kategori, er de sløve parkarbejdere som kanselihuset har hyret til at slå græs tømme skraldespande. Forstår ikke helt hvor alle de fordomme kommer fra....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det forstår jeg sgu heller ikke. Har boet i Annestad i snart 3 år, og har været utrolig glad for det. Det er tæt på vandet, der er en dejlig park med stor legeplads, hvor der kommer familier med børn, som ikke kun bor i Annestad, men også i villaerne i området. Charmen er jo også at her en god blanding af bostadrätter og hyresrätter, og nu er de jo ved at bygge et hus for ældre "kollektiv" (40+ og ingen hjemmeboende børn) Hvilket jeg tror giver et godt løft til området, da de er meget sociale og involveret i området. Kan kun være uforstående over for folk, som ikke har boet her og er så negative over for stedet. Måske kender de en der har boet her og har haft en dårlig oplevelse el bare kørt forbi og ikke kunne lide det. Men det er da langt fra grund nok til at svine det til. Desuden gør man jo ikke området bedre på nogen måde, ved at svine det til. Tværtimod kan man jo skræmme dem der rent faktisk kunne blive en bonus for området væk. Lad os få lidt flere børnefamilier herud. Det er i hvert fald en rigtig god dagis som ligger her......:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Drop dog den snak om Annestad er populær eller om det er en danskerghetto. Det primære problem er at de ca. 50 objekter der er til salg derude virker stort. Thats it! Samme skæbne deler Annested med både Västra Hamnen og Dockan, så der er blot tale om en trend på malmø's boligmarked, snare end et fravalg af Annested.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Du er fel på den :)

Samme skæbne deler Annested med både Västra Hamnen...
Næppe - der findes ikke mange lejligheder til salg På VH (Bo01) - tværtimod oversvømmes postkassen med henvendelser fra ejendomsmæglere, der tørster efter objekter til salg. Een af baghusen i vor forening (VH - Bo01) er netop blevet solgt på under en uge - uden annoncering og til prisen, idet den svenske sælger var imod auktionsformen (var godt tilfreds med provenu'et)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alene på Hemnet er der pt 61 lejligheder tilsalg......;) Så med mindre der er 10.000 lejl. på VH, så er det ikke mange..... Vi har pt mindre end 2% ad lejl tilsalg herude.... Hvis 61 = 2%, så burde der ligge ca. 3100 lejl på VH og det gør der ikke..... Så ja der er nok tale om en trend..... I Malmö.....

Næppe - der findes ikke mange lejligheder til salg På VH (Bo01) - tværtimod oversvømmes postkassen med henvendelser fra ejendomsmæglere' date=' der tørster efter objekter til salg. Een af baghusen i vor forening (VH - Bo01) er netop blevet solgt på under en uge - uden annoncering og til prisen, idet den svenske sælger var imod auktionsformen (var godt tilfreds med provenu'et)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Alene på Hemnet er der pt 61 lejligheder tilsalg......;)
Nu kravler jeg også snart over i "Pisser-mig-af-tråden", Brian - du sammenligner pærer og bananer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kravler jeg også snart over i "Pisser-mig-af-tråden"' date=' Brian - du sammenligner pærer og bananer :)[/quote'] Kan du ikke lige forklare hvad du mener med pære og bananer? Jeg har søgt på hemnet efter følgende:
  • Annestad: 60 objekter til salg
  • Dockan: 54 objekter til salg
  • Västra Hamnen: 61 objekter til salg
  • (limhamn - ön) + (limhamn/ön) + (ön/limhamn) 15 + 6 + 1 = 22 objekter til salg

Før fanden males på væggen, skal man vægte med det totale antal boliger i området. Umiddelbart vil jeg tro at det er forskelligt publikum til Annestad og VH. Der er dog godt nok nogle lejligheder i VH der har været til salg længe, så solstrålehistorier med 1 uges liggetid, er nok ikke hverdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Sorry.

Før fanden males på væggen, skal man vægte med det totale antal boliger i området. Umiddelbart vil jeg tro at det er forskelligt publikum til Annestad og VH. Der er dog godt nok nogle lejligheder i VH der har været til salg længe, så solstrålehistorier med 1 uges liggetid, er nok ikke hverdag.
OK - du har ret. Jeg er noget overrasket over udbudet på VH og bøjer mig i støvet. Sorry :thumbup: Jeg skrev dog Bo01 !!! Min oplevelse/erfaring er blot fra foreningsarbejdet hér - cool facts viser tilsyneladende noget andet... (velvidende at der er mange helt nye lejligheder til salg i VH - sikkert det samme andre steder (Annestad))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kravler jeg også snart over i "Pisser-mig-af-tråden"' date=' Brian - du sammenligner pærer og bananer :)[/quote'] Jeg må jo give Mogens ret.... Ingen har snakket om det område vi bor i... (som forøvrigt ikke er en et "område" men kun en vej i byen) På vores vej, Bruksparken, findes 9 ejendomme (1, 2, 3, 4, 5A, 5B, 6A, 6B & 7) og der bygges ikke flere på vejen... Derfor sammenlignes bananer og pærer... Det giver jo ingen mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha Palle...... Du bevæger dig ud i noget du ikke ved noget om...... Pt er der planer om ca 300-400 nye rækkehuse og villaer herude..... Altsammen i HSB regi. Der vil blive bygget som en vanvittig nede bag dit hus om ikke så længe....;) Jeg sidder med planer over området, som jeg desværre ikke kan dele med dig, grundet tavshedspligt. Iøvrigt er parken større end du regner med....;) Og der er 209 lejligheder herude. Som det er pt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uha Palle...... Du bevæger dig ud i noget du ikke ved noget om...... Pt er der planer om ca 300-400 nye rækkehuse og villaer herude..... Altsammen i HSB regi. Der vil blive bygget som en vanvittig nede bag dit hus om ikke så længe....;) Jeg sidder med planer over området, som jeg desværre ikke kan dele med dig, grundet tavshedspligt. Iøvrigt er parken større end du regner med....;) Og der er 209 lejligheder herude. Som det er pt....
Ja, der er da sikkert 209 lejligheder, men der er da ikke mere end 9 ejendomme... Ellers er jeg vist ringe til at tælle. "Nede bag mit hus" = ude på marken ? Jeg kan sagtens forestille mig der bygges over på det gamle område, altså det der i ligger i forfald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er 10 huse pt gamle jas.... Ja så du kan ikke tælle.... Og ja....på marken lige bag dit hus....

Ja, der er da sikkert 209 lejligheder, men der er da ikke mere end 9 ejendomme... Ellers er jeg vist ringe til at tælle. "Nede bag mit hus" = ude på marken ? Jeg kan sagtens forestille mig der bygges over på det gamle område, altså det der i ligger i forfald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke blevet opdateret længe.... Men du kan da bare vente og se når de får byggetilladelse fra Vellinge kommune. Der vil du kunne se det færdige projekt som jeg ligger inde med på papir....

Iflg. deres eget projekt, så er det jo ikke på marken udenfor Bruksparken, men derimod den gamle "sukkerfabrik" plus grundene deromkring. http://www.hsb.se/hsb/jsp/polopoly.jsp?d=26874&a=81553

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke blevet opdateret længe.... Men du kan da bare vente og se når de får byggetilladelse fra Vellinge kommune. Der vil du kunne se det færdige projekt som jeg ligger inde med på papir....
Hvis det er så hemligt og fortroligt, så tror jeg da jeg vil ringe til HSB og fortælle hvad du lige har fortalt.... Og, derudover ta' en snak med Vellinge Kommune... Kan du ikke lige forklare hvordan du har været i stand til at skaffe disse hemlige papirer ? Iøvrigt har jeg sgu svært ved at se at de vil bygge 600 nye bostättsrätter/hyresrätter herude. Dvs... området skal gå fra ca. 200 til 800 lejligheder/huse ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det gør du da bare.....:) Skal du ha' et nr??? :lol: Der står ingensteder at det skal være 600??? Hvor ser du det??? Der er tale om ca. 3-400 nye bostäder....

Hvis det er så hemligt og fortroligt, så tror jeg da jeg vil ringe til HSB og fortælle hvad du lige har fortalt.... Og, derudover ta' en snak med Vellinge Kommune... Kan du ikke lige forklare hvordan du har været i stand til at skaffe disse hemlige papirer ? Iøvrigt har jeg sgu svært ved at se at de vil bygge 600 nye bostättsrätter/hyresrätter herude. Dvs... området skal gå fra ca. 200 til 800 lejligheder/huse ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der står ingensteder at det skal være 600??? Hvor ser du det??? Der er tale om ca. 3-400 nye bostäder....
Altså, du påstår der skal bygges ud på marken, med ca. 300 boliger.... På deres hjemmeside står: Antal bostäder Totalt ca 300 som byggs i tre etapper http://www.hsb.se/hsb/jsp/polopoly.jsp?d=26874&a=81553 Javisst.... men, der er jo en fin tegning af dette og det er ikke på marken bag mit hus..... Så hvis der skal bygges 300 boliger der, som du påstår... så er vi jo oppe på 600.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites