Jump to content
Markowitch

Formynderiske Frederiksberg

Recommended Posts

http://www.berlingske.dk/article/20080526/koebenhavn/705260032/ *EDIT* Jeg fik nok kigget for meget i kaffekoppen og for lidt på artiklen: Der står klart at sanktionerne gælder i arbejdstiden, hvilket dæmper min harme adskillige grader. Var der derimod tale om et tiltag der gik ind i privatsfæren, så står jeg ved nedenstående. I ovenstående artikel kan man med stor overraskelse læse at Frederiksberg ikke er tilfreds med lovens bokstav og i særdeleshed ikke deler dens opfattelse af forbrydelse og straf. Derfor har kommunen nu taget det på sine skuldre at straffe sine ansatte yderligere hvis de skulle begå noget som er ulovligt i trafikken, dog stadig begrænset til det der er en forbrydelse set med lovens øjne. De taler også om at forældrer, der kører deres børn til Frederiksbergs skoler, skal underligges samme formynderi. De har i hvertfald ikke nogen skrupler over at udforme et ekstra sæt regler, som supplement til loven. Dog må de grædende erkende at, når det drejer sig om ikke-ansatte, så er det kun politiet der har sanktionsmuligheden. Det er en særdeles trist formynderisk udvikling. Lovens bokstav burde være nok for folk og fæ -- sådanne intiativer skævvrider en forhåbenlig nøje vægtning af forbrydelse og straf, som juraen med møje har etableret gennem den løbende retspraksis. Hvis dette er et udtryk konservative værdier, så er jeg åbenbart ikke konservativ. Medarbejderene burde vise sig stærke her og kræve at ens arbejdsgiver holder sig langt væk fra den ansattes private sfære. Fagforeningerne burde gøre det samme. Dette her er en farlig kurs, som kun kan ende i ulykke for arbejdstageren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites