Jump to content
Madbone

Billigste måde for familie og venner at komme på besøg ?

Recommended Posts

Som skrevet i anden post er vi på vej til Sverige, forhåbentlig snart :) Vi vil gerne forsøge at hjælpe vores familie og venner til at kunne besøge os så billigt så muligt, så vi ikke oplever at vi ikke bliver besøgt som mange beretter om. Vi vil have 2 biler, og dermed 2 brobizzer. I den forbindelse har vi hørt at man kan få et ekstra kort til hver brobizz som også kan benyttes. Er der nogen der ved om det er rigtigt ? I givet fald vil vi nemlig have disse kort liggende, og så poste det i forvejen til dem som kommer på besøg, så vi afholder udgiften for overfarten. Kan det overhovedet lade sig gøre, eller findes der en bedre måde ? (vi er indstillet på at vi selv må afholde udgiften for at fjerne den mentale barriere, men derfor må det selvfølgelig gerne være så billigt som muligt). Håber nogen kan hjælpe med input :) Mange tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fuldstændig korrekt, I kan få et ekstra kort til hver af jeres pendlerbizz, jeres familie og venner kan så frit bruge det i "kortbanenerne" og beløbet vil blive trukket på de konti som jeres pendlerbizz er tilmeldt..... :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk :) Forhåbentlig vil det sikre lidt flere besøg så vi ikke behøver at vinke farvel til venner og familie på sjælland. Jeg glemte at skrive, at vi i praksis nok kun vil have en brobizz ordning (med ekstra brobizz) da vi gerne vil have det hele via min løn på arbejdet så skattefar hjælper med regningen. Kan vi så stadigvæk godt få yderligere kort, eller ødelægger det planen ? Tak igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, firmabetalt brobizz med bruttotræk er kun til og fra arbejde. Blir du knaldet / firmaet gør så får du en skatte bon af de kedelige.. Så firmabetalt for sig til og fra arbejde og privat pendler aftale til weekend / familie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fantastisk :) Forhåbentlig vil det sikre lidt flere besøg så vi ikke behøver at vinke farvel til venner og familie på sjælland. Jeg glemte at skrive, at vi i praksis nok kun vil have en brobizz ordning (med ekstra brobizz) da vi gerne vil have det hele via min løn på arbejdet så skattefar hjælper med regningen. Kan vi så stadigvæk godt få yderligere kort, eller ødelægger det planen ? Tak igen.
Hvis det var to forskellige brobizzer i havde kunne i få en ekstra og venner kunne dermed køre over for de 27.- pr tur (selv om man vist ikke må det for broen - men broen sucks, så who cares) Når der er en ordning med 2 bizzer er der mulighed for brokort. Men prisen er så 135 pr enkelttur. Tvivler så stærkt på at det er lovligt at lade skattefar betale for at venner kan komme på besøg. Men det må være op til jeres egen samvittighed

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar :) Jeg skal måske lige præcisere, at det ikke er en 100% arbejdsgiver betalt ordning, men blot en bruttolønsordning som betyder at jeg går tilsvarende ned i løn som udgiften bliver. Men netto er regnestykket jo ganske anderledes pga. skat (nøjagtig som hjemme pc ordninger og andet). Kan egentlig ikke se at det skulle være et problem for skattefar, da jeg jo trods alt bliver beskattet af godet - men ellers overlever jeg nok det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for jeres svar :) Jeg skal måske lige præcisere, at det ikke er en 100% arbejdsgiver betalt ordning, men blot en bruttolønsordning som betyder at jeg går tilsvarende ned i løn som udgiften bliver. Men netto er regnestykket jo ganske anderledes pga. skat (nøjagtig som hjemme pc ordninger og andet). Kan egentlig ikke se at det skulle være et problem for skattefar, da jeg jo trods alt bliver beskattet af godet - men ellers overlever jeg nok det :D
Du bliver jo ikke beskattet af godet.?? du bliver jo lige netop beskattet mindre af din indtægt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

bruttotræk biz, er fast beløb hver månede, det er det eneste lovlige. groft sagt. Skat har et fint skriv som beskriver det, og du kan ikke på lovligvis få firmaet til at betale for flere ture end dine arbejds dage. (du må ik gå forbruget ned i løn da det er en gode som du jo ik betaler skat af)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok ser ud til at jeg har fået lidt galt i halsen :confused: Med den ændrer jo heldigvis ikke på at jeg godt kan anskaffe et ekstra kort, som venner og familie kan benytte til overfarten. I mellemtiden må jeg hellere nærstudere reglerne lidt bedre ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites