Else 10 Anmeld indhold Skrevet May 19, 2008 Jeg er forbløffet over hvor stor en plads en af de mest uskønne instrumenter - blokfløjten, har her! Det er ikke muligt at få adgang til musikskolens instrumentundervisning, før barnet har spillet et år på blokfløjte:thumbdown ok vi er så lidt udenfor byen her i Tygelsjö, men der bor vildt mange børn og kirken har 7 forskellige kor... og så ...blokfløjte Vi har valgt at melde vores 9 årige datter til klaverundervisning på Kulturskolan i Malmø, men nu blev jeg pludselig nervøs for at "blokfløjte tvangen" måske også gælder der?? Anyone med skolebørn, der har gode erfaringer med musikundervisning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Jeg er forbløffet over hvor stor en plads en af de mest uskønne instrumenter - blokfløjten, har her! Det er ikke muligt at få adgang til musikskolens instrumentundervisning, før barnet har spillet et år på blokfløjte:thumbdown ok vi er så lidt udenfor byen her i Tygelsjö, men der bor vildt mange børn og kirken har 7 forskellige kor... og så ...blokfløjte Vi har valgt at melde vores 9 årige datter til klaverundervisning på Kulturskolan i Malmø, men nu blev jeg pludselig nervøs for at "blokfløjte tvangen" måske også gælder der?? Anyone med skolebørn, der har gode erfaringer med musikundervisning?Ved ikke hvordan det foregår her, men hvis dit barn skal spille et (trä)bläserinstrument, er blokflöjten altså et godt sted at starte. Den er nem at spille på og giver de basale fingerflytningsfärdigheder osv. Ja, det lyder af H til, men så kan du bare väre glad for at det ikke er en violin:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Else 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Det er jeg med på - men hun spiller klaver, og har fået undervisning i et år i København inden vi flyttede hinsidan, så derfor synes jeg, at det er åndsvagt. Jeg mener ikke den tid jeg i slutningen 70'erne brugte på blækfløjte har gavnet min musikalitet:sick:, og det gjorde det ikke en pind nemmere, at lære at spille på hverken strenge eller tangenter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Eller et trommesæt....... Fatter ikke at folk gider lære deres børn at spille på blokfløjte.... De skulle hellere lære dem at skrue i biler, programmere eller andet man kan bruge til noget.... Støj har vi nok af i forvejen.....:( Ved ikke hvordan det foregår her' date=' men hvis dit barn skal spille et (trä)bläserinstrument, er blokflöjten altså et godt sted at starte. Den er nem at spille på og giver de basale fingerflytningsfärdigheder osv. Ja, det lyder af H til, men så kan du bare väre glad for at det ikke er en violin:D[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Else 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 manden er tidligere trommeslager med tinnitus:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Eller et trommesæt....... Fatter ikke at folk gider lære deres børn at spille på blokfløjte.... De skulle hellere lære dem at skrue i biler, programmere eller andet man kan bruge til noget.... Støj har vi nok af i forvejen.....:(Du er lige så snävertsynet som du plejer:laugh: Lytter du aldrig til musik måske? Mange musikere af det du lytter til, har sgu nok stået med en blokflöjte også i deres tidlige barndom;) Man tjente sgu nok heller ikke ret mange penge, hvis alle kun kunne skue i biler eller programmere -og hvilket socialliv de ville ha:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2008 Fuck *husker som var det i går* at blive tvunget til at sidde der med blokfløjten og xylofonen på bare tæer og følje takten fra vores Arne Nougatgren-rytmelærer type. Jeg tror teknoen blev opfundet i trods mod dette tyrani Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2008 Kan godt forstå at har man allerede spillet i 1 år så er det spild af tid at gå "tilbage" til blokfløjte. Det er vel kun Michala Petri der kunne synes det var fedt... Men....til at starte sin musikalske "karriere" med er blokfløjte absolut et fornuftigt sted at starte. Man lærer en masse om at modtage lærdom, at bruge sine fingre, at høre musik, at spille sammen med andre, rytmik osv osv... Startede selv i tidernes morgen med et ½ år inden jeg tog 12 på harmonika/accordeon (jaja - men min mormorder var Nordmand og som den yngste og sidste blev jeg tvunget på dette fantastisk instrument). Det har sidenhen ført til at jeg selv har lært mig at spille klaver (husbehov) samt guitar (på ganske godt amatørmusiker-niveau). Blokfløjte er noget bras at høre på men et godt sted at starte hvis man er nybegynder. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortimer 11 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2008 Jeg har et 1000x bedre alternativ: http://www.dr.dk/spil/floejtehero/popup/ ! Så kan guitar hero godt gå hjem ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites