Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 En fornuftig gut tror jeg....Om han så er gigolo, revisor eller køleskabsreservedelspusher, er vel fuldstændigt ligegyldigt.....??? Læs tekst og billeder - "Hvem sidder bag rattet i denne bil. Din revisor eller Thorkild Thyrring"? : www.bil-online.dk/tests/0402-saab-95.asp?nbid=24470 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Jeg stod selv over for valget mellem 335i og 335d, og efter grundige prøveture i dem begge, var jeg ikke i tvivl: 335i - det kan godt være dieslen er hurtigere med chip osv., men lyden og motorkarakteren i benzineren er så meget bedre, at jeg altid vil foretrække den. Desuden kan 500 kr mere pr. måned til brændstof næppe betyde det store, når man påtænker hvor stor afskrivningen er, når man køber sådan en bil fra ny og pendler i den.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Jeg ville nok vælge diesel (dog nok et andet mærke) med henblik på at når diesel priserne har nået toppen, så kører jeg ned og køber en masse rapsolie og smider i kræet (evt. med en lille ombygning). Lige et par links til dem der keder sig :) http://www.maskinbladet.dk/article/article_view.php?id=13090 http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/08/02/134754.htm http://ing.dk/artikel/81217?highlight=bioethanol http://www.denmarkonline.dk/emne_oversigt_her_pa_denmark_online/samfund/energi/vedvarende_energi/rapsolie_som_braendstof Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Toyota Prius, Lexus h og lign. Hvad der er det bedste økonomiske valg af brændstof ud fra de brændstofmuligheder, vi har her i landet? Nogen der har nogle driftsmæssige erfaringstal med hybridbiler? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Jeg stod selv over for valget mellem 335i og 335d' date=' og efter grundige prøveture i dem begge, var jeg ikke i tvivl: 335i - det kan godt være dieslen er hurtigere med chip osv., men lyden og motorkarakteren i benzineren er så meget bedre, at jeg altid vil foretrække den. [b']Desuden kan 500 kr mere pr. måned til brændstof næppe betyde det store, når man påtænker hvor stor afskrivningen er, når man køber sådan en bil fra ny og pendler i den....Desuden er en 335i små 3.000 kr billigere om året i fordonsskatt, end en 335d, så alene der er du halvvejs dækket ind med din merudgift om måneden til benzin ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Desuden er en 335i små 3.000 kr billigere om året i fordonsskatt' date=' end en 335d, så alene der er du halvvejs dækket ind med din merudgift om måneden til benzin ;)[/quote'] PRÆCIS!!!!!............... Hvis man vil pendle billigt, så gælder det altså ikke i en 335D, 530/535D etc. Der er INTET at hente, jo små 2-500 pr. måned, men så er der lige afskrivningen!! Benzinbiler er STADIG lettere at sælge i Sverige!! Og jeg tror det afskrækker rigtig mange svenskere at købe diesel, efter den har overhalet benzinprisen......Ikke mindst psykologisk!! Groft sagt kan man sige at diesel kun er interessant i 4-cylinder biler. Altså dem som går 18-20+ km/l Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Det er er billigst er at købe en bil til 5000kr...Ingen afskrivning overhovedet, minimale rep. omkostninger og 17 på literen!!! TOYOTA STARLET!!!!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Hver dag dør en masse mennesker i den 3. verden for at folk kan køre rundt med god samvittighed i deres bio biler. Her ude hvor jeg bor er alle marker efterhånden senepsgule af mad der skal i Saab tanken i stedet for i afrikanermaven så at sige. Jeg siger ikke at folk skal være Lomborgianere - men man kan ikke både blæse og have mel i munden, så udover antal HK man bør nok indregne lille sorte Sambo i Knut regnskabet. Og nej - jeg har bestemt ikke noget mod alternative drivmidler :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Vi er sgu for mange mennesker på jorden i forvejen..... Så et par stykker fra eller til, er vel ét fedt??? Men jeg er lykkelig over at jeg lever nu og ikke om 100 år.... Fy for helvede en kamp om føden der bliver på det tidspunkt! Hver dag dør en masse mennesker i den 3. verden for at folk kan køre rundt med god samvittighed i deres bio biler. Her ude hvor jeg bor er alle marker efterhånden senepsgule af biomad der skal i Saab tanken i stedet for i afrikanermaven så at sige. Jeg siger ikke at folk skal være Lomborgianere - men man kan ikke både blæse og have mel i munden, så udover antal HK man bør nok indregne lille sorte Sambo i Knut regnskabet. Og nej - jeg har bestemt ikke noget mod alternative drivmidler :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Det er er billigst er at købe en bil til 5000kr...Ingen afskrivning overhovedet, minimale rep. omkostninger og 17 på literen!!! TOYOTA STARLET!!!!! :) Præcis!!! (én gang til:)) Vil man spare penge på pendling, så tænk på afskrivning FØRST, Derefter brændstof!! Har en kollega der købte en ny Audi A4 1,9tdi for 5 år siden i DK og tog den med til Sverige. Dengang var der VIRKELIG penge at spare ved at købe nyt i DK uden afgift. Han har kørt 260.000km på 5 år og tabt DKK120.000!!! Han arbejder som sælger og modtager statens takster og biltilskud, så han kom frem til at han har tjent penge på at have den bil i 5 år:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Vi er sgu for mange mennesker på jorden i forvejen..... Så et par stykker fra eller til, er vel ét fedt??? Er det dig der har sat dette her op nede i Vellinge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Yes sir..... Hvor der handles der spildes lidt i hjørnerne......:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Jeg stod selv over for valget mellem 335i og 335d, og efter grundige prøveture i dem begge, var jeg ikke i tvivl: 335i det kan godt være dieslen er hurtigere med chip osv. Joh, men den sammenligning er vel kun fair, hvis også i'eren får sig en omgang chiptuning (f.eks. Vishnu PROcede), og så er billedet igen vendt til fordel for i'eren. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Du kan sgu da næsten ikke hente noget som helst på en sugemotor..... Så det tror jeg vist ikke. En 535d fra omkring 330hk/700nm, hvis jeg husker rigtigt..... Fra den sidste jeg lavede.... Så den løber snildt fra en 335i...... Joh' date=' men den sammenligning er vel kun fair, hvis også i'eren får sig en omgang chiptuning (f.eks. Vishnu PROcede), og så er billedet igen vendt til fordel for i'eren. :th2:[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Du kan sgu da næsten ikke hente noget som helst på en sugemotor..... Så det tror jeg vist ikke. En 535d fra omkring 330hk/700nm, hvis jeg husker rigtigt..... Fra den sidste jeg lavede.... Så den løber snildt fra en 335i...... 335i har biturbo, altså ingen sugemotor, med Procede kan den hives op til ca. 400hk. http://www.vishnutuning.com/bmw_335i.htm Kunne ikke drømme om at tune min - det er en relativt kvik pendlerbil ikke en racer, lever fint med at få baghjul af dieslerne - jeg gider blot ikke køre i dem!;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Du kan sgu da næsten ikke hente noget som helst på en sugemotor..... Så det tror jeg vist ikke. Brian, nu forbavser du mig altså. Jeg ville aldrig have troet, at du - som stor bilentusiast - ikke kendte til 335i'eren og dens ("verdens bedste" motor :th2:). BMW N54 engine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Jeg har lige byttet min S6'er ud med en 335i cab, og der er ikke meget forskel på hvad de to biler kan præstere, og jeg er begejstret for 335'erens potentiale. Min "gamle" 535d ville ikke kunne følge med nogen af dem i øvrigt, og jeg gider ikke diesel mere - uanset hvor stærkt de måtte kunne køre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Sorry.... Det var mig der sov lidt.....:) Brian' date=' nu forbavser du mig altså. Jeg ville aldrig have troet, at du - som stor bilentusiast - ikke kendte til 335i'eren og dens ("verdens bedste" motor :th2:). BMW N54 engine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites