Prospero 10 Anmeld indhold Skrevet May 19, 2008 Jeg har en bror der er 17 år, der går i gymnasiet i Sverige, och har sin bopael der. Nu funderer ham på at skaffe ekstraarbejde i Danmark. Ham kommer at at arbejde 2 dage i månaden, og den samlade inkomst for året kommer ikke at overstige personfradraget. Jeg undrer, hvordan kommer ham at bli beskatted? Er det muligt for ham at få frikort? Hvis ikke, kan han få personfradrag? Den eneste inkomst han får fra Sverige er sit börnbidrag, han kommer ikke at arbejde i Sverige. Hvordan virker det hvis man får personfradrag, og tjener mindre än personfradraget? Betyder det at ham ikke skal betale skat, eller omregner man personfradraget så at det stämmer overens med det antal dage ham arbejder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Jeg har en bror der er 17 år' date=' der går i gymnasiet i Sverige, och har sin bopael der. Nu funderer ham på at skaffe ekstraarbejde i Danmark. Ham kommer at at arbejde 2 dage i månaden, og den samlade inkomst for året kommer ikke at overstige personfradraget. Jeg undrer, hvordan kommer ham at bli beskatted? Er det muligt for ham at få frikort? Hvis ikke, kan han få personfradrag? Den eneste inkomst han får fra Sverige er sit börnbidrag, han kommer ikke at arbejde i Sverige. Hvordan virker det hvis man får personfradrag, og tjener mindre än personfradraget? Betyder det at ham ikke skal betale skat, eller omregner man personfradraget så at det stämmer overens med det antal dage ham arbejder?[/quote'] Når han er under 18, får han ikke noget fradrag. Derimod kan han tjene x antal kroner skattefrit... Desuden er der heller ikke noget befordringsfradrag... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 dog skal han betale de 8% (sundhedsbidrag eller hvad de nu kalder det) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Prospero 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Så man er berättigad til sk frikort som svensker der bor i Sverige? Jeg har selv for lang tid sedan haft sommarjobb i Danmark som ,minderårig, og då fick jeg at vide af Rönne kommun på Bornholm, at jeg ikke hade rätt til frikort, fordi at jeg ikke var dansker, og fick betale fuld skat. Og då hade jeg ändå min bopäl i Danmark .Så jeg blev snyd på en masse penge den gang? Har mailet Skat, men det tar lang tid for dem at svare. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites