Okroner 10 Anmeld indhold Skrevet May 15, 2008 Familiens lille pige er blevet 2 år og har droppet sutten. Vi ville gerne markere hændelsen med et besøg ved et suttetræ (og en efterfølgende gave) - men indtil videre er det ikke lykkedes os at opspore et her i Sverige. Kender du et suttetræ? Eller et andet godt sted at aflevere sutterne (det med julemanden du´r ikke, for der er for længe til...)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
soalma 10 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2008 Jep Hardebergasporet i Lund Sög på www.eniro.se Östratornskolan Lund Her er det lettest at parkere tät på på Musikantvägen. Zoom helt ind på enirokortet på östratornskolan lund Gå ad stien vest for skolen mod syd ca 100 m ned mod de to gräspläner på kortet. Når du kommer til grusvejen= den gamle jernbane til Södra Sandby er sutteträet på hjörnet. Går du på sporet kan du ikke undgå at se sutterne = napp på svensk God tur mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2008 Tak for hjælpen. Så tager vi en tur til Lund... Mvh Ole og Christina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
soalma 10 Anmeld indhold Besvaret May 26, 2008 Fandt I så busken? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2008 Ja vi fandt busken/træet og lille Anna fik sat sine sutter på træet og fik bagefter set på dyrerne i den nærliggende dyrelegeplads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2008 Undrer mig lidt, men spørger alligevel... Har aldrig hørt om et suttetræ før, men gennem denne tråd har jeg nu dannet mig et indtryk af hvad det går ud på :) Men hvem fjerner sutterne fra naturen, efter børnene har pyntet det op som var det et juletræ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2008 Men hvem fjerner sutterne fra naturen, efter børnene har pyntet det op som var det et juletræ Man udvælger bare et nyt suttetræ. Så tager man ned og kigger på den gamle sut de næste mange år og siger, "Se der hænger din pattesut. Kan du HUSKE den gang..." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
soalma 10 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2008 Ja sutterne bliver hængende i naturen på et og samme træ. Ja det ligner et juletræ så mange sutter som der efterhånden er på. Hænger man en enkel sut i en busk kan man jo blive i tvivl om sutten hænger der med fuldt overlæg eller er blevet tabt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2008 Familiens lille pige er blevet 2 år og har droppet sutten. Vi ville gerne markere hændelsen med et besøg ved et suttetræ (og en efterfølgende gave) - men indtil videre er det ikke lykkedes os at opspore et her i Sverige. Kender du et suttetræ? Eller et andet godt sted at aflevere sutterne (det med julemanden du´r ikke, for der er for længe til...)? droppede hun den af egen fri vilje?? eller fik hun lidt hjælp.. min knægt har altid en sut i munden.. ike til at drive ud, og jeg kommer til at tænke på hvilken alder der er passende til at begynde at droppe den lidt..? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Hej Millis Det gik fint med vores lille datter på 2 år at få hende afvendt. Det hjalp, at vi lavde denne udflugt og selv fik hende til at aflevere sutterne på træet. Det er gået fint og hun har ikke savnet sutten. Men hun fortæller ofte, at hun er en stor pige og at Annas sutter er væk og hænger på suttetræet. Hendes storebror lavede vi en tilsvarende udflugt med. Det gik også fint. Han var 2 år og havde overbevist os om, at det var gået fint. Men vi fandt ham jævnligt med lillesøsters sut i munden og sutter gemt i hans seng langt om i 3 års alderen. Nu hvor søsteren ikke har længere bruger han ikke sut. Min kone er blevet klog om de små poder ved at læse og deltage i forumet under www.voresborn.dk. Men hvis du spørger mig - er det at lave en kold tyrker i samarbejde med din dreng. Lav en god aftale. Gør noget sammen f.eks. at aflevere sutterne og køb ham derefter en gave fordi han nu er blevet så stor, at han ikke længere bruger sut... Go fornøjelse med projektet Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites