Michelletax 10 Anmeld indhold Skrevet May 13, 2008 Hej alle. Jeg har hørt der skulle være noget ekstra skat/afgift hvis man indfører en nyere bil under 1-2 år gammel, til sverige fra feks tyskland. Er der nogen der kender til denne regel hvis den eksisterer? Jeg har ledt lidt omkring på forummet men kan kun se indlæg omkring ældre biler. Jeg undskylder på forhånd hvis jeg blind Mvh. Matti Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2008 Jeg mindes at reglerne sådan at hvis bilen er under 6 mdr gammel eller har kørt mindre end 6000km anses bilen som værende ny. Så lægges der svensk moms ovenpå. Er den ældre eller har kørt mere er den brugt og kan derfor importeres uden extra tillæg. Evt. kontroller reglerne hos www.vv.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michelletax 10 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2008 Mange tak for svar. Jeg ringede til vägverket og de bekræftede det du sagde BS: 600mill eller været i trafikken mindre end 6 måneder, betragtes bilen som ny og der skal betales svensk moms. Tak endnu en gang :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites