Jump to content
Toft

Marathonløb i Malmö, 6. sept 2008

Recommended Posts

YES! Så er der arrangeret et marathonløb i Malmö, via European Masters Games!! Fik brev igår fra MAI, den årlige invitation til deres skallede 10 km løb i Malmö (den skrabede udgave af en afløser til ½ marathon broløbet). Havde egentlig bestemt (efter sidste års 10 km løb) at det gad jeg sgu ikke løbe en gang til. Dårligt arrangeret løb må man sige, øv øv! Slet ikke i samme klasse som da vi "i gamle dage" havde det geniale ½ marathon over Øresund. Men på invitationen står der at jeg kan tage en anden løber med gratis på min tilmelding, så måske jeg skulle overveje at løbe igen i år, selv om et løb på 10 km altså ikke ligefrem er vildt tiltalende b285.gif Men, men, men! Samtidig i brevet ligger der også information omkring EMG som afholdes i Malmö mellem den 29. aug og 7. sept i år. Og lørdag den 6. sept afholdes der marathonløb (og ½ marathonløb) i Malmö :th2: Sådan, total nice endelig et løb med hår på! Desværre er ruten en ½ marathon som skal løbes to gange, men det er vel bedre end ingenting. Som sagt er der på dagen også mulighed for at stille op på distancen "½ marathon", og så løber man jo bare ruten én gang. Prisen for deltagelse skal så vidt jeg kan se være på 67 Euro. Og da jeg pga fire måneders skade vinteren over, først har kunne begynde løbetræningen igen for fem uger siden, ja så misser jeg Copenhagen Marathon på søndag. Efter Copenhagen Marathon, så blev Berlin Marathon næste store event, men så for en uge siden erfarede jeg at jeg højst sandsynligt skal på kursus, således at jeg umuligt kan deltage i Berlin Marathon. Så det er lidt som en gave nu, at der kommer et løb til Malmö, og endda en weekend hvor jeg ikke skal på arbejde - SUPER a1264.gifDer må da klart være et par stykker andre end mig, der er interesseret i at løbe marathon "på hjemmebane" her i Skåne?? ....Nåh, men nu vil jeg hoppe i løbeskoene og drible en tur forbi Svaneholms Slot. Der skulle gerne fyres en hel del km af i benene inden næste mål: Storebæltsbroens ½ marathon her den 31. maj :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nice ;o) Jeg kunne godt være klar på en ½ marathon d. 6 september...marathon bliver nok i overkanten da jeg er tilmeldt Berlin 28 sept :th2: Prisen på 67 Euro lyder dog umiddelbart temmeligt pebret...:thumbdown Jeg skal også over og løbe Copenhagen på søndag, håber på at vejret køler lidt af mod slutningen af ugen ellers bliver det en varm omgang ;) Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyt broløb på vej der skulle være et nyt broløb på vej. Der er tale om et marathon løb København - Malmö. Hvis alt går efter planen, skulle dette finde sted næste år... så nu er det bare med at komme ud og løbe.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prisen på 67 Euro lyder dog umiddelbart temmeligt pebret...:thumbdown
Tja måske, men det er jo i den prisklasse de fleste løb ligger i. Man kan argumentere mod at Malmö ikke har nogen marathon historie, men omvendt kan det jo ren faktisk være at arrangementet er godt skruet sammen - jeg håber ;)
Jeg skal også over og løbe Copenhagen på søndag' date=' håber på at vejret køler lidt af mod slutningen af ugen ellers bliver det en varm omgang[/quote'] Go tur på søndag :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prisen på 67 Euro lyder dog umiddelbart temmeligt pebret...:thumbdown
Er motionsløb ikke bare pebrede her i Sverige. Synes det er sjældent man ser startgebyr på under 100 SEK.
Jeg skal også over og løbe Copenhagen på søndag, håber på at vejret køler lidt af mod slutningen af ugen ellers bliver det en varm omgang ;)
God tur! Jeg står ude omkring 20 km og råber vildt og blodigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
YES! Så er der arrangeret et marathonløb i Malmö, via European Masters Games!! Fik brev igår fra MAI, den årlige invitation til deres skallede 10 km løb i Malmö (den skrabede udgave af en afløser til ½ marathon broløbet). Havde egentlig bestemt (efter sidste års 10 km løb) at det gad jeg sgu ikke løbe en gang til. Dårligt arrangeret løb må man sige, øv øv! Slet ikke i samme klasse som da vi "i gamle dage" havde det geniale ½ marathon over Øresund. Men på invitationen står der at jeg kan tage en anden løber med gratis på min tilmelding, så måske jeg skulle overveje at løbe igen i år, selv om et løb på 10 km altså ikke ligefrem er vildt tiltalende b285.gif Men, men, men! Samtidig i brevet ligger der også information omkring EMG som afholdes i Malmö mellem den 29. aug og 7. sept i år. Og lørdag den 6. sept afholdes der marathonløb (og ½ marathonløb) i Malmö :th2: Sådan, total nice endelig et løb med hår på! Desværre er ruten en ½ marathon som skal løbes to gange, men det er vel bedre end ingenting. Som sagt er der på dagen også mulighed for at stille op på distancen "½ marathon", og så løber man jo bare ruten én gang. Prisen for deltagelse skal så vidt jeg kan se være på 67 Euro. Og da jeg pga fire måneders skade vinteren over, først har kunne begynde løbetræningen igen for fem uger siden, ja så misser jeg Copenhagen Marathon på søndag. Efter Copenhagen Marathon, så blev Berlin Marathon næste store event, men så for en uge siden erfarede jeg at jeg højst sandsynligt skal på kursus, således at jeg umuligt kan deltage i Berlin Marathon. Så det er lidt som en gave nu, at der kommer et løb til Malmö, og endda en weekend hvor jeg ikke skal på arbejde - SUPER a1264.gifDer må da klart være et par stykker andre end mig, der er interesseret i at løbe marathon "på hjemmebane" her i Skåne?? ....Nåh, men nu vil jeg hoppe i løbeskoene og drible en tur forbi Svaneholms Slot. Der skulle gerne fyres en hel del km af i benene inden næste mål: Storebæltsbroens ½ marathon her den 31. maj :)
Bliver dette til noget.. Jeg har planer om at løbe den lille tur, hvis det bliver til noget....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey :) Jeg er total opsat på at gennemføre mit første 1/2 maraton men når jeg tilmelder mig på siden så kommer der kun hel maraton op som event ( som nok lige er en for stor mundfuld at skulle træne sig op til på små 4 måneder :scared: ) melder man sig bare til maraton og beslutter på selve dagen hvad man løber ?? Help......:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey :) Jeg er total opsat på at gennemføre mit første 1/2 maraton men når jeg tilmelder mig på siden så kommer der kun hel maraton op som event ( som nok lige er en for stor mundfuld at skulle træne sig op til på små 4 måneder :scared: ) melder man sig bare til maraton og beslutter på selve dagen hvad man løber ??
Det er MAI der står for tilmeldingen til halvmarathon den 6. sept: www.mai.se :) Jeg kan ikke lige selv finde linket til hvor du tilmelder dig på MAI's website, men prøv at ring til MAI, måske er det fordi man ikke kan tilmelde sig endnu, jeg ved det ikke. Men det er ikke via emg2008 at man tilmelder sig halvmarathon, hvilket jo er lidt forvirrende. MAI Besöksadress Friidrottshallen Atleticum vid Malmö Stadion Eric Perssons väg 1 21762 MALMÖ Telefon: 040 - 869 00 Telefontider måndag - fredag kl 08.30-12.00, 13.00-17.00

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen Toft :th2: Ja jeg fandt også Mai´s halv maraton reklame på EMG2008 siden men som du selv skriver så er der umiddelbart ingen steder på siden man kan tilmelde sig :rolleye: frygter lidt det vil afholde en del fra at melde sig - når det tilsyneladende er så besværligt ( jeg ser det dog som en udfordring at få tilmeldt mig - 1/2 maraton´n er sikkert barne mad ved siden af :laugh: )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vi ved at være klar ?

Toft: Hva siger formen, klar ? ingen skader vel....Jeg så at Du var med på startlisten.!! Jeg synes ikke der er meget info i deres "nyhedsbrev".. Men det er vel bare at møde op og hente sin lille "løbepose"..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Toft: Hva siger formen' date=' klar ? [/quote'] Mjaa, formen nærmer sig da. Men når ikke at komme helt i topform til løbet. Så en tid der bare er under de 3.30.00 vil være ok for mig pt :) Jeg har været helt skadesfri i 6 uger nu z0045.gif (massage til benene er et vidundermiddel til at forebygge skader) og træningsmængden er på det niveau den skal være, så det går fremad. Mangler dog at tabe 3 kg for at være der hvor jeg skal være til et marathon, men altså der er jo 12 dage endnu til at gøre noget ved det. Deres nyhedsbreve er til at lukke op og skide i. Og hvad endnu værre er, så er det netop gået op for mig at ruten er ændret IGEN!! Fair nok de ikke magter at arrangere et marathon, men i stedet anvender en halvmarathon-rute, som så skal løbes to gange. Efter min mening ret kedeligt at løbe det samme to gange, men altså det er jo op til en selv at vælge om man vil løbe eller ej. Nu har jeg så erfaret at ruten pludselig er blevet ændret til en 10 km rute, som skal løbes fire gange, og så afsluttes på stadion med de sidste par km rundt på løbebanen!!! HVA SKER DER??? m21.gif Hvor uprofessionelt kan et marathon arrangeres? Og så til en pris der endda fuldt ud matcher alle de store marathonløb rundt om i verden!!! Total uacceptabelt! Ikke nok med at ruten nu er nede på 10 km, men de første 2½ km af ruten er identisk med de sidste 2½ km af ruten!!! Det er simpelthen at gøre grin med folk, HELT ÆRLIGT!!!! k10.gif Se ruten her: http://emg2008.com/pics/map_maraton.png Prisen på 67 euro for at løbe dette marathonløb er simpelthen ude i hampen! De kunne lige så godt bare opstille et antal lånte/lejede løbebånd som vi kunne løbe på, og så tage 8 euro for arrangementet.... Skandale er det.... Nåh, men nu vil jeg tage skoene på og fylde bæltet med væske, og så vil jeg løbe 30 km for sidste gang inden marathonløbet. Resten af tiden bliver bare 10-16 km ture, så kroppen kan være så klar som muligt den 6. september. Er du selv klar?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg så erfaret at ruten pludselig er blevet ændret til en 10 km rute' date=' som skal løbes fire gange, og så afsluttes på stadion med de sidste par km rundt på løbebanen!!! HVA SKER DER??? [img']http://www.langkawi.dk/smileys/m21.gif Se ruten her: http://emg2008.com/pics/map_maraton.png
Ja, mage til sløj rute skal man lede længe efter. Men I får da et par af Malmös vartegn med: Støvede villaveje, Indre ringvej og Lindängen, med garanteret slalom mellem araberknægte på cykelstierne. Det er tarveligt at arrangørerne. De kan da ikke forvente ret mange deltagere med sådan en rute.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, mage til sløj rute skal man lede længe efter. Men I får da et par af Malmös vartegn med: Støvede villaveje, Indre ringvej og Lindängen, med garanteret slalom mellem araberknægte på cykelstierne. Det er tarveligt at arrangørerne. De kan da ikke forvente ret mange deltagere med sådan en rute.
Ja, som sagt, ruten er en skandale! Nu har deltagerne jo meldt sig til i den tro at det var en halvmarathon distance der skulle løbes to gange. At de så pludselig når dagen nærmer sig laver det om til noget der ligner 4x5 km + 8x2½ km + det løse på stadion, og endda kalder det 4x10 km + det løse - altså jeg er godt nok skuffet!!! Tror ikke mange af os der deltager næste lørdag gider overveje marathon i Malmö en anden gang. Det kunne have været så cool, men man valgte at tage røven på deltagerne :thumbdown :thumbdown :thumbdown :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites