plup 10 Anmeld indhold Skrevet May 11, 2008 kære medborgere :) Jeg har hørt noget om at man kan tegne en forsikring mod dobbelt husleje når man sælger sin bolig. Nogen der kender noget til dette? Og i så fald, hvad dækker den (hyre/renteomkostninger eller?) og kan I fortælle hvilket forsikringsselskab(er) der tilbyder dette? vh Pilu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2008 kære medborgere :) Jeg har hørt noget om at man kan tegne en forsikring mod dobbelt husleje når man sælger sin bolig. Nogen der kender noget til dette? Og i så fald, hvad dækker den (hyre/renteomkostninger eller?) og kan I fortælle hvilket forsikringsselskab(er) der tilbyder dette? vh Pilu Jeg mener/tror at have læst et sted, at du kan tegne en forsikring igennem ejendomsmægleren. Om det er alle mæglere, der tilbyder den forsikring, skal jeg lade være usagt. Husker desværre ikke, hvor jeg har læst det, det står lidt tåget:o. Prøv at søge på "dubbel boendekostnad". Hvis du ikke finder noget, skal jeg prøve at grave lidt dybere i det senere:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2008 *læser med fra sidelinien* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2008 http://www.svenskfast.se/Templates/Page____184.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2008 http://www.svenskfast.se/Templates/Page____184.aspxHmm...at tegne en sådan forsikring samme sted som ens villa/lejlighed sælges' date=' er lidt fishy i mine ører. I samband med att vi på Svensk Fastighetsförmedling får förtroendet att förmedla din villa eller bostadsrätt, förbinder vi oss genom försäkringen som då tecknas, att sälja den inom tre månader. Är din bostad inte såld då står försäkringen för drifts- och räntekostnaderna de kommande tre månaderna, förutsatt att du samtidigt har kostnader för ditt nya boende. Det är basförsäkringen. Nu har jeg ikke læst hele pdf´en med vilkår - men hvad nu hvis man "bare" vælger ikke at sælge indenfor tre måneder, fordi buddene ikke er de rette - så kan jeg sagtens se nogle tvister imellem mægler og sælger. De vil jo nok holde på at lejligheden sagtens kunne være blevet solgt indenfor de tre måneder, hvis bare sælger havde accepteret de bud der var kommet - uagtet at disse ikke var tilfredsstillende. Mægleren er jo, oftest, bare interesseret i at få skudt salget af og indkassere gebyret...videre...bum. ...og så kører cirkus´et derfra. Jeg skal lige have læst vilkårene igennem - og så kan det jo være der er noget omhandlende dette, så det bare er mig der ser mulige spøgelser. Alternativt, så ville jeg nok vælge at tegne en sådan forsikring et u-partisk sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2008 Tak for tilbagemeldingerne, vi må lige sætte os og læse lidt på det. Jeg tænker lidt det samme som dig, Gio, men vi havde nu også en anden mægler i tankerne og jeg havde håbet at vi ville kunne tegne en forsikring uden om mægleren. Pilu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2008 *læser med fra sidelinien* Øhh, gør du ikke altid det:D Ja, det var præcis en artikel om Sv. Fastighetsförmedling jeg læste på et tidspunkt, men kan ikke finde den. Her er dog en anden artikel og det ser ud til, at de p.t. er de eneste på markedet, der tilbyder den type forsikring. Det er et forholdsvis nyt fænomen, som vinder mere og mere indpas i takt med vigende boligsalg. Så det kan jo være, at der er nye tiltag på trapperne fra andre kanter:) http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/bankforsakring/artikel_364195.e24 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2008 Øhh' date=' gør du ikke altid det:D[/quote']Javisst - men denne gang også af ikke-moderatoriske årsager :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2008 RE: Forsikring mod dobbelt husleje? Javisst - men denne gang også af ikke-moderatoriske årsager :) Skal du flytte fra vores dejlige område? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liverpool CHL 5X 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2008 jeg titta lige med Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2008 Skal du flytte fra vores dejlige område? ;)Jeg synes det snart er tid til næste skridt. Og da det jo ér Sverige, så ville "hus" og "natur" i sammenhæng være et oplagt skridt at tage :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2008 RE: Forsikring mod dobbelt husleje? Jeg synes det snart er tid til næste skridt. Og da det jo ér Sverige' date=' så ville "hus" og "natur" i sammenhæng være et oplagt skridt at tage :)[/quote'] Det ville nu heller ikke være dårligt med sit eget "lille" hus :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2008 Jeg synes det snart er tid til næste skridt. Og da det jo ér Sverige' date=' så ville "hus" og "natur" i sammenhæng være et oplagt skridt at tage :)[/quote'] Det kan så ABSOLUT anbefales! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites