Zenia 10 Anmeld indhold Skrevet May 10, 2008 Hejsa For nogle dage siden gik min bærbar i stykker... Den dag skulle jeg gå ud og tog stikken ud fra væggen og min bærbar kørte på batteriet. Jeg tænkte at den slukke sig selv når der ikke er noget "strøm" tilbage. Da jeg kom hjem tændte jeg den så spurgte den mig om windows skal køre normal, ja Enter. Så kører den lidt op i 5 sec slukker igen og tænder den igen, spørger mig om windows skal køre normal...og igen og igen. Har også prøvet de andre 5 muligheder med om windows skal køre i sikker tilstand....men ingen hjælp Så tænkte jeg, sletter det hele lort og putter noget nyt software ind. Tager min XP instal. CD putter ind i den så begynder den at installere windows i nogle min. og til sidst stopper den ---> der findes ingen hardisk på din komputer!? Hvad? Den CD var ikke en del af min bærbar (kom ikke med købet)...men ALTID kunne jeg godt bruge den CD på de andre PC & en anden bærbar.:th2: Nå, jeg kom i tanke, hvorfor CD skriver det (ingen hardisk)...i min bærbar var der C og D del. C brugte jeg og D var recovery del. DVS. at nyt instal. kun gøres fra D! Hvad kan man gøre nu? Jeg tror at jeg skal reinstallere den gamle software, slette den og putte noget nyt XP, Vista...Men hvordan? Kan man gøre det med en kabel fra "et andet sted" når man ikke kan bruge CD instal.? Tak for hjælpen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2008 Har du sat den i stikket igen og opladet batteriet fuldstændigt??? For den kan godt lukke for et drev for at spare strøm..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2008 Hejsa For nogle dage siden gik min bærbar i stykker... Den dag skulle jeg gå ud og tog stikken ud fra væggen og min bærbar kørte på batteriet. Jeg tænkte at den slukke sig selv når der ikke er noget "strøm" tilbage. Da jeg kom hjem tændte jeg den så spurgte den mig om windows skal køre normal, ja Enter. Så kører den lidt op i 5 sec slukker igen og tænder den igen, spørger mig om windows skal køre normal...og igen og igen. Har også prøvet de andre 5 muligheder med om windows skal køre i sikker tilstand....men ingen hjælp Så tænkte jeg, sletter det hele lort og putter noget nyt software ind. Tager min XP instal. CD putter ind i den så begynder den at installere windows i nogle min. og til sidst stopper den ---> der findes ingen hardisk på din komputer!? Hvad? Den CD var ikke en del af min bærbar (kom ikke med købet)...men ALTID kunne jeg godt bruge den CD på de andre PC & en anden bærbar.:th2: Nå, jeg kom i tanke, hvorfor CD skriver det (ingen hardisk)...i min bærbar var der C og D del. C brugte jeg og D var recovery del. DVS. at nyt instal. kun gøres fra D! Hvad kan man gøre nu? Jeg tror at jeg skal reinstallere den gamle software, slette den og putte noget nyt XP, Vista...Men hvordan? Kan man gøre det med en kabel fra "et andet sted" når man ikke kan bruge CD instal.? Tak for hjælpen :) Prøv at tage batteriet af, sæt strømstikket i og boot op på cd'en... Hvis den stadigvæk ikke kan finde din harddisk så prøv at se om den finder din harddisk i BIOS. Hvis ikke så pil dit cd-rom fra og start op i bios igen og se om den nu har funden den. Hvis det er en dell maskine så kan du under boot holde "fn" knappen nede for at køre en dianosticering... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zenia 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2008 @Bhutta Har prøvet, hjælper ikke... Prøv at tage batteriet af, sæt strømstikket i og boot op på cd'en... Hvis den stadigvæk ikke kan finde din harddisk så prøv at se om den finder din harddisk i BIOS. Hvis ikke så pil dit cd-rom fra og start op i bios igen og se om den nu har funden den. Hvis det er en dell maskine så kan du under boot holde "fn" knappen nede for at køre en dianosticering... Har kørt dianosticering og den viser OK. Men hvad skal jeg bruge det til når komputeren ikke vil starte:mad: Det er en HP. Har prøvet næsten alt men der sker ingenting. @Hvis ikke så pil dit cd-rom fra og start op i bios igen og se om den nu har funden den. Hvordan gør man det? At pille cd-room fra? :) Kan man ikke putte nyt software i min bærbar uden at det skal være gennem en CD installation? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2008 Mange gange kan man tage cd-rom drevet ud. Det kan være at der sidder nogle skruer der holder det ellers kan der også være en knap på siden af crdrom drevet... ligesom ved et PCMCIA indgang til f.eks et trådløst netkort eller lign. Ved du hvordan du starter op i bios? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zenia 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2008 Mange gange kan man tage cd-rom drevet ud. Det kan være at der sidder nogle skruer der holder det ellers kan der også være en knap på siden af crdrom drevet... ligesom ved et PCMCIA indgang til f.eks et trådløst netkort eller lign. Ved du hvordan du starter op i bios? Nej, det tror jeg ikke. :) Men når den starter kan jeg (har mulighed) trykke kun på 2 knapper. Kan ikke hel huske hvilke...:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2008 Nej, det tror jeg ikke. :) Men når den starter kan jeg (har mulighed) trykke kun på 2 knapper./quote] Du kan evt. prøve med: delete knappen, F2 knappen.. men det plejer at stå på skærmen men den er ved at starte op... (sort skærm med hvid skrift.. det er noget af det første den skriver) du skal ind i noget der hedder setup Du vil se det med det samme da du kommer ind til en blå skærm med hvide bokstaver.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zenia 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2008 Tak Det var F10 knap, så kom jeg i BIOS (har været der mange gange:)) Bagefter System Configuration, Boot options, CD-Room Boot Enable. Hvad nu? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites