Jump to content
nero

Vil du til sverige? Laes det her!!!!

Recommended Posts

Hi, Jeg er en ung dreng paa 22 som lige er flyttet til Malmo syd, Jeg arbejder ved koebenhavn Lufthavn som IT Field Engineer. Jeg boede tidligere ved Hoeje Taastrup. Min vej til sverige: da jeg nu arbejdede i KBH lufthavn havde jeg faaet fortalt af flere at jeg bare sku flytte til malmo d er taettere, nemmere og billigere. Jeg lavede ogsaa min egen lille "research" paa nettet og ja alt var possitivt. Saa jeg tog initiativet og flyttede til malmo. Jeg bor nu i Katatgaten ved malmo syd, i en lejlighed paa 75KVM, 2 vaerelses, og stor koekken for 3800DKR. man sku tro d er luksus, men d er noget skod!!! Parkering i malmo er en helvede, jeg fik en boede paa 500kr den 3. dag i landet. da jeg tog hen til politi stationen, for jeg af vide at, en dag om maaneden goer de vejene rent og der maa ikke staa nogen biler. (hvor sku jeg vide d fra?). Hus leje billigt i sverige ? NEJ jeg betaler 3800kr + hvis jeg skal parkere min bil skal jeg betale 300DKR + hvis jeg skal parkere min bil i svorgertorp og tage toget skal jeg betale + 400DKR ( hvis du beslutter dig for at koere i bil til danmark kommer du selv til at laegge 400-500kr af din egen lomme efter alt fradrag). saa alt i alt betaler jeg 4600kr for at bo i landet!!!!! Mad billigt i sverige ? NEJ jeg var nede og handle ved vores lokale supermarket i katatgaten. d kostede mig 30% mere end d vil i danmark ? nu har jeg ikke shoppet meget. maaske er netto, aldi billigere. men d var ihverfald dyre!!!!!! end min lokale supermarket i hoeje taastrup. Jeg har skiftende arbejdstider. 05:00- 14:00 , 8:00 - 16:00 , 14:30 - 23:0, Da bus tiderne er noget skod i Malmo bliver jeg noed til at koere i bil til stationen, og nej der er ABSOLUTE INGEN parkeringsplads tilbage, der er ventetid paa 2-6 maaneder!!!!.... fint saa bliver jeg nu noed til at koebe en cykel og cykle 5km naar jeg har morgen vagt og nat vagt. GREAT! Personligt foeler jeg mig meget ensom nu, alle mine venner og bekendte bor i danmark, og d er ikke lige bare tage til danmark!!!! Fradrag kan du ikke tjene noget paa, at flytte til malmo i GENNEMSNIT bliver d 500kr dyre for dig om maaneden at tage over oresund. Der er garanteret andre som har faldet godt til. men d er min version.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver du har lavet research. Det er du åbenlyst ikke særlig god til. Parkering: Der står et skilt på ALLE veje om hvornår de fejes og der hvornår man ikke må parkere. Rimelig simpelt At du skal give 300.- for at parkere fandt du jo ud inden du købte lejligheden. At det koster 400.- ved svågertorp fandt du vel ud af ved din research? Du har prøvet ÈT supermarked og så er alt dyrt? døgnkiosken i høje tåstrup er sikkert også dyr? Det er IKKE dyrt at handle herovre Busser... det skal der altså heller ikke meget reseach til at finde ud af på forhånd helt ærlig.. stop dog det tuderi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du skriver du har lavet research. Det er du åbenlyst ikke særlig god til. Parkering: Der står et skilt på ALLE veje om hvornår de fejes og der hvornår man ikke må parkere. Rimelig simpelt At du skal give 300.- for at parkere fandt du jo ud inden du købte lejligheden. At det koster 400.- ved svågertorp fandt du vel ud af ved din research? Du har prøvet ÈT supermarked og så er alt dyrt? døgnkiosken i høje tåstrup er sikkert også dyr? Det er IKKE dyrt at handle herovre Busser... det skal der altså heller ikke meget reseach til at finde ud af på forhånd helt ærlig.. stop dog det tuderi
Helt enig :th2: Og at lejligheden er skod, kan vist kun være din egen skyld...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flyt dog tilbage? DU trives jo åbentlyst ikke. Men at generalisere så sort og hvidt på denne måde er ihvertfald ikke noget som hjælper nogen, og slet ikke folk som overvejer at flytte herover. Du er 22... måske var du ikke parat? Så du kun fed bil og masser af penge på opsparingen i dine drømme? Du tænkte åbentbart ikke lige på, at alle vennerne har andet at lave end at bruge penge på broen/toget for at besøge dig. Eller at boligpriserne i selve Malmö efterhånden ligner de Københavnske. Eller at de lokale købmænd ligesom alle andre steder skruer priserne i vejret. Eller... Det kræver lidt research og forberedelse, ja. Gør man det ordentligt er der forbavsende få overraskelser/problemer, og de er til at løse... hvis man vil. Men frem for alt er det vigtigste, at man har tænkt sig grundigt om, og at man VIL Sverige. At man har lyst til at gøre en indsats for, at man føler sig HJEMME i Sverige. Jeg synes du skal flytte tilbage, nyde din ungdom med hvad dertil hører, finde dig en sød kæreste... og hvis du så skulle få lyst til at prøve igen om 10 års tid, så forbered dig ordentligt. Held og lykke, hvadend du gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En del flytter til sverige sådan her: 3-4 venner/brødre/veninder/familie køber en 4 værelses lejlighed og køber 3 fede biler på. Huslejen til hver giver ca. 800 kr og plus en fed bil også bor de her aldrig. De "bor" her på papirerne En del flytter sådan her: Jeg er gift jeg har en kone jeg har børn og jeg har ikke råd til bolig i DK og kommunen tilbyder mig en lorte 2 værelses i KBh til 7000 kr (et eksempel) Jeg har intet imod at folk udnytter dette men sådan er REAL LIFE lige nu Jeg fik en parkeringsplads efter 2 måneder i almvik og ellers parkerede jeg steder hvor der var gratis parkering også gik jeg hjem. Men du har fandme været uheldig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan da godt forstå at du føler dig ensom, det virker ikke som at du har den store positive indstilling til noget som helst...... Ligesom der i Danmark er steder der er noget lort, er der oz steder i Sverige der er noget lort. Om det er det der gør sig gældende der hvor du bor skal jeg ikke kunne sige..... Under alle omstændigheder har du vel set din lejlighed før du flyttede ind, og der er vel ikke nogen der har tvunget dig ind i den. Pris niveauet mellem Malmø og Tåstrup er svært at diskutere, for efter min mening er Tåstrup SKOD...... Behøver vel egentlig bare at skrive Tåstrupgård, så burde der ikke være brug for mere forklaring på det.... I forhold til parkering kan vi kun blive enige om at det er en mystisk tendens at man skal betale forholdsvis mange penge for at parkere ved en station, det kan jeg ihvertfald ikke finde fornuften i, men for nu at trække samligningen så mener jeg heller ikke der er mange gratis pladser ved Høje Tåstrup station. Dine indkøb er desuden svære at forholde sig til, kan ikke lige se hvad det er der dyrere herovre, det skulle da lige kødet, men jeg går ud fra at det ikke kun er det du har købt. Jeg ved at på vores budget sparer vi (2 voksne og 2 børn) over 4 kilo om måneden...... Alt i alt virker det som om du trænger til en tudekiks og indse at lykken ikke kun er defineret i en stor Audi............

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hi, da jeg nu arbejdede i KBH lufthavn havde jeg faaet fortalt af flere at jeg bare sku flytte til malmo d er taettere, nemmere og billigere. Jeg lavede ogsaa min egen lille "research" paa nettet og ja alt var possitivt. Saa jeg tog initiativet og flyttede til malmo. Jeg bor nu i Katatgaten ved malmo syd, i en lejlighed paa 75KVM, 2 vaerelses, og stor koekken for 3800DKR. man sku tro d er luksus, men d er noget skod!!! --Klip-- Hus leje billigt i sverige ? NEJ jeg betaler 3800kr + hvis jeg skal parkere min bil skal jeg betale 300DKR + hvis jeg skal parkere min bil i svorgertorp og tage toget skal jeg betale + 400DKR ( hvis du beslutter dig for at koere i bil til danmark kommer du selv til at laegge 400-500kr af din egen lomme efter alt fradrag). saa alt i alt betaler jeg 4600kr for at bo i landet!!!!! Mad billigt i sverige ? NEJ --Klip-- Jeg har skiftende arbejdstider. 05:00- 14:00 , 8:00 - 16:00 , 14:30 - 23:0, --Klip-- Personligt foeler jeg mig meget ensom nu, alle mine venner og bekendte bor i danmark, og d er ikke lige bare tage til danmark!!!! Fradrag kan du ikke tjene noget paa, at flytte til malmo i GENNEMSNIT bliver d 500kr dyre for dig om maaneden at tage over oresund. Der er garanteret andre som har faldet godt til. men d er min version.
Det lyder som om at dine forventninger måske var lidt for høje i forhold til hvor du flyttede hen. Skåne er ikke et skattely men et hyggeligere (mit synspunkt) og billigere alternativt end f.eks. nordsjælland. Du fokuserer også meget på det økonomiske. Pengene skal ikke være den eneste grund til at flytte til et andet land. Det bør lige så meget være lysten til at prøve noget andet, få noget du ikke kan få i DK, lære et nyt sprog, generelt de lidt mere sociale faktorer der skal spille ind. Jeg tror størstedelen af dem som ikke er flyttet herover pga. en svenske kæreste/ægtefælle er kommet herover fordi der var en masse små faktorer som gjorde det interessant. Hus med have så familien har plads til at vokse, billig bil og motorcykel, bedre låneforhold hvis man har lidt på kontoen, det at prøve noget nyt, udsigten til lidt besparelse, venner der bor her i forvejen. Alle bække små (som man siger). I mine ører lyder det som om at du tænkte at der var en pengefidus i at flytte herover ;) Så kunne du lige så godt ha' lejet noget på vestamager. Det skal dog lige siges at en af mine venner bor i en halv så stor lejlighed i KBH til en højere hyre, så hvis han arbejdede på Amager, så var han sku nok også flyttet herover. Du burde måske ha' gjort som så mange andre og spurgt dem på forummet som bor i sverige, hvordan de havde det med det. (DVS. bedre research). Du kan enten vælge at flytte tilbage med det samme, eller du kan prøve at give det hele en chance, såfremt du bedømmer skåne på andet end pengepungen (og den skånsktalende befolkning :D). Jeg har også hørt de vilde rygter om at pigerne herovre er vildt søde ;) Bare husk kørekortet når du skal i byen, ellers kommer du sku ik' ind :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad bestod researchen af, nu hvor du er blevet såååå overrasket over så mange banale ting? Af det du skriver er der intet som ikke kunne være undersøgt inden du flyttede. Kan kun sige at, at jeg er 110% tilfreds med at vi flyttede til Sverige. Der er mere roligt, naboerne er utroligt venlige/hjælpsomme, jeg bor tæt på byen - men har en have hvor man kan sidde ude uden at høre biler, bor 2 km fra 2 golfbaner, der er mere plads i budgettet end tidligere - på trods af bilpendling, osv. Kan ikke finde noget negativt ved at være flyttet herover...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min vej. Vi skulle have en lejlighed tæt på København og syntes det kunne være godt at prøve noget nyt. Fik 6 parkeringsbøder den første måned, gad ikke sætte mig ind i tingende, så lærte den vej at der faktisk er 3 forskellige takster alt efter hvordan man parkerer ulovligt :-), bor i en fed lejlighed til ca samme pris som jeg gav i Danmark, her har jeg så en fed tagterasse og lidt mere plads, jeg betaler 300 om måneden for at holde her, jeg sparer mellem 15 og 35% når jeg handler ind, jeg har sparet 100000 på min bil, jeg sparer 10000 om året på min forsikring, jeg sparer 27000 om året på institution, jeg har længre på arbejde, jeg har mødt en masse rare svenske og danske mennesker, fortryder kun at jeg ikke flyttede herover noget før og flytter ikke retur igen om så priserne stiger 100%. 99% af det ovenstående vidste jeg inden jeg flyttede, samt en masse negativt som er blevet gjort til skamme. Så måske du skulle have gjort hjemme arbejdet lidt bedre.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske gutten bare havde brug for at kommer af med lidt damp - når en eller flere ting går galt, kan det tit se ud som om alt bare er noget lort. Men må give de andre ret - din research er ikke lavet godt nok, når sådan nogle simple ting kan komme bag på dig. Tag kampen op, og se lyst på tingene - så finder du nok ud af, at det meste faktisk er billigere i Sverige. Jeg selv handler kun ind i Coop, hvilket er Brugsen,kvickly osv. i Danmark - og jeg sparer stadig penge, kontra da jeg handlede ind i Danmark. Jeg handlede aldrig i netto og aldi - da det generelt er dårlig kvalitet de har og deres service er ikke-eksisterende (min personlige erfaring). Men ok jeg flyttede også fra en skod lejlighed i NV KBH, uden for byen i Sverige, til en super lækker 3v med alt hehe - bilen er den samme standard som jeg havde i Danmark, forsikringen er bare kun under 1/3 af hvad den var i DK, og bilen kostede 1/3 af købe ind hehe. Venner og famillie ses man ikke overdrevet meget af, men de bor også i KBH - og jeg bor i Helsingborg området hehe. Men det er sq ok, melder lysten sig, tager jeg forbi dem efter job, crasher på en sofa osv - det er sq ikke det største problem. Men er man vant til at måske se sine venner hver dag, og famillie mange gang om ugen - er det nok ikke udlandet man skal flytte til, eller fyn og jylland (hvis man bor på sjælland) Så må man prioriterer hvad der er vigtig for en selv, og handle ud fra det. Alt er ikke penge og materielle goder - og flytter man til sverige KUN for det, så blir de fleste skuffet tror jeg. Eller så lærer man at leve med det hehe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Din research må virkelig være elendig, for du har da ikke ledt efter svar herinde på noget som helst - eller spurgt om noget for den sags skyld! Så ville du i hvert fald ikke skrive som du gør! [ATTACH]2129[/ATTACH] ...og tag dig så lige sammen! Ingen har tvunget dig herover og ingen tvinger dig til at blive...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hi, Jeg er en ung dreng paa 22 som lige er flyttet til Malmo syd, Jeg arbejder ved koebenhavn Lufthavn som IT Field Engineer. Jeg boede tidligere ved Hoeje Taastrup. Min vej til sverige: da jeg nu arbejdede i KBH lufthavn havde jeg faaet fortalt af flere at jeg bare sku flytte til malmo d er taettere, nemmere og billigere. Jeg lavede ogsaa min egen lille "research" paa nettet og ja alt var possitivt. Saa jeg tog initiativet og flyttede til malmo. Jeg bor nu i Katatgaten ved malmo syd, i en lejlighed paa 75KVM, 2 vaerelses, og stor koekken for 3800DKR. man sku tro d er luksus, men d er noget skod!!! så har du jo bare købt en forkert lejlighed.. det samme gør mange i dk Parkering i malmo er en helvede, jeg fik en boede paa 500kr den 3. dag i landet. da jeg tog hen til politi stationen, for jeg af vide at, en dag om maaneden goer de vejene rent og der maa ikke staa nogen biler. (hvor sku jeg vide d fra?). at parkeringen er noget lort i malmø vidste jeg inden jeg overhovedet tænkte på at flytte til sverige men hey har du nogensinde prøvet at parkere i kbh??? det er endnu værre mht til at de fejer det ku du som sagt ha læst på skiltene Hus leje billigt i sverige ? NEJ jeg betaler 3800kr + hvis jeg skal parkere min bil skal jeg betale 300DKR + hvis jeg skal parkere min bil i svorgertorp og tage toget skal jeg betale + 400DKR ( hvis du beslutter dig for at koere i bil til danmark kommer du selv til at laegge 400-500kr af din egen lomme efter alt fradrag). saa alt i alt betaler jeg 4600kr for at bo i landet!!!!! du bor i malmø... ffs tjek lige huslejepriser i kbh en 75m2 i kbh får du ikke for under 5k+ forbrug og sjovt koster det også kassen at parkere i kbh nu især efter de har ophævet brokvartererne så der er p automater overalt en p tilladelse i kbh koster langt over 3-400... Mad billigt i sverige ? NEJ jeg var nede og handle ved vores lokale supermarket i katatgaten. d kostede mig 30% mere end d vil i danmark ? nu har jeg ikke shoppet meget. maaske er netto, aldi billigere. men d var ihverfald dyre!!!!!! end min lokale supermarket i hoeje taastrup. for helvede da find dog et andet supermarkede .. det er ikke dyrere herovre .. eller endu bedre du kunne jo gøre den geniale ting at handle i dk når nu du alligevel er der og arbejde hver dag -- der ligger feks en netto 100m fra tilkørslen amrt ik!! Jeg har skiftende arbejdstider. 05:00- 14:00 , 8:00 - 16:00 , 14:30 - 23:0, Da bus tiderne er noget skod i Malmo bliver jeg noed til at koere i bil til stationen, og nej der er ABSOLUTE INGEN parkeringsplads tilbage, der er ventetid paa 2-6 maaneder!!!!.... fint saa bliver jeg nu noed til at koebe en cykel og cykle 5km naar jeg har morgen vagt og nat vagt. GREAT! bah .. 5km det tager 15 min på cykel i modvind hvad fanden er problemet Personligt foeler jeg mig meget ensom nu, alle mine venner og bekendte bor i danmark, og d er ikke lige bare tage til danmark!!!! øhm igen du skriver du arbejder i dk så du er jo derovre hver dag??? igen hvad fanden er problemet -- udover det koster det et par hundrede at køre til dk en gang om ugen og hilse påFradrag kan du ikke tjene noget paa, at flytte til malmo i GENNEMSNIT bliver d 500kr dyre for dig om maaneden at tage over oresund. Der er garanteret andre som har faldet godt til. men d er min version.
------------

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nero > rom blev ikke bygget på en dag. hvis du ikke trives, der hvor du bor, så find et andet sted. måske mindre, mere centralt. det er vigtigt, at hverdagen og ens bolig fungerer, og at folk har lyst til at kigge forbi. da jeg flyttede til sverige som 19-årig boede jeg på 22 kvm. og havde ingen tanke på, at i det hele taget eje en bil. jeg var også ret ensom de første måneder. men svenskere er faktisk også mennesker, det finder man ud ad med tiden :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min vej. Vi skulle have en lejlighed tæt på København og syntes det kunne være godt at prøve noget nyt. Fik 6 parkeringsbøder den første måned, gad ikke sætte mig ind i tingende, så lærte den vej at der faktisk er 3 forskellige takster alt efter hvordan man parkerer ulovligt :-), bor i en fed lejlighed til ca samme pris som jeg gav i Danmark, her har jeg så en fed tagterasse og lidt mere plads, jeg betaler 300 om måneden for at holde her, jeg sparer mellem 15 og 35% når jeg handler ind, jeg har sparet 100000 på min bil, jeg sparer 10000 om året på min forsikring, jeg sparer 27000 om året på institution, jeg har længre på arbejde, jeg har mødt en masse rare svenske og danske mennesker, fortryder kun at jeg ikke flyttede herover noget før og flytter ikke retur igen om så priserne stiger 100%. 99% af det ovenstående vidste jeg inden jeg flyttede, samt en masse negativt som er blevet gjort til skamme. Så måske du skulle have gjort hjemme arbejdet lidt bedre.......
undrer lidt hvad institution du har haft i dk...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nero Jeg må indrømme at jeg grinede da jeg læste dit indlæg. Grinede sådan lidt fordi din situation er lidt komisk og fordi din historie er ret arketypisk på en ung gut som dig. Som unge ved vi jo ikke helt hvad der venter for enden af regnbuen, i dette tilfælde på den anden side af sundet. Hvis du har lejet en lejlighed, er det noget nemmere og mindre omkostningsfyldt at flytte tilbage til dk. Hvis du har købt en lejlighed, er det nok rimelig dyrt i transaktionsomkostninger at lave et hurtigt "move". Jeg synes du skal tage en slapper og se på de positive ting. Det virker som om du lader de små ting i livet gå dig på, som parkeringsbøder. Det er faktisk billigt at handle i Sverige. Malmö er generelt meget billigere. Foreksempel kan du få et dejligt restaurant måltid til den ½ pris i Malmö, er jo unægteligt en fordel når du skal date de unge svenske piger ;) Du har sikkert også en meget bedre bil nu, end du kunne få til samme pris i dk. OG boligmarkedet i kbh er altså "rimelig CRAZY" i priserne. Så måske det er mest i dit hoved at din situation er "skod" og hvis du ser på de faktiske forhold har du i virkeligheden (måske?) en meget fordelagtig situation i forhold til at bo i kbh. Det med det sociale og ensomheden, er jo meget naturligt nu du er flyttet til et nyt land. Det er bare med at få nogle nye (svenske og danske) venner. Så som de andre siger, tag en tudekiks og tør øjnene, det måske ikke så slemt som du tror lige nu. God vind.

Hi, Jeg er en ung dreng paa 22 som lige er flyttet til Malmo syd, Jeg arbejder ved koebenhavn Lufthavn som IT Field Engineer. Jeg boede tidligere ved Hoeje Taastrup. Min vej til sverige: da jeg nu arbejdede i KBH lufthavn havde jeg faaet fortalt af flere at jeg bare sku flytte til malmo d er taettere, nemmere og billigere. Jeg lavede ogsaa min egen lille "research" paa nettet og ja alt var possitivt. Saa jeg tog initiativet og flyttede til malmo. Jeg bor nu i Katatgaten ved malmo syd, i en lejlighed paa 75KVM, 2 vaerelses, og stor koekken for 3800DKR. man sku tro d er luksus, men d er noget skod!!! Parkering i malmo er en helvede, jeg fik en boede paa 500kr den 3. dag i landet. da jeg tog hen til politi stationen, for jeg af vide at, en dag om maaneden goer de vejene rent og der maa ikke staa nogen biler. (hvor sku jeg vide d fra?). Hus leje billigt i sverige ? NEJ jeg betaler 3800kr + hvis jeg skal parkere min bil skal jeg betale 300DKR + hvis jeg skal parkere min bil i svorgertorp og tage toget skal jeg betale + 400DKR ( hvis du beslutter dig for at koere i bil til danmark kommer du selv til at laegge 400-500kr af din egen lomme efter alt fradrag). saa alt i alt betaler jeg 4600kr for at bo i landet!!!!! Mad billigt i sverige ? NEJ jeg var nede og handle ved vores lokale supermarket i katatgaten. d kostede mig 30% mere end d vil i danmark ? nu har jeg ikke shoppet meget. maaske er netto, aldi billigere. men d var ihverfald dyre!!!!!! end min lokale supermarket i hoeje taastrup. Jeg har skiftende arbejdstider. 05:00- 14:00 , 8:00 - 16:00 , 14:30 - 23:0, Da bus tiderne er noget skod i Malmo bliver jeg noed til at koere i bil til stationen, og nej der er ABSOLUTE INGEN parkeringsplads tilbage, der er ventetid paa 2-6 maaneder!!!!.... fint saa bliver jeg nu noed til at koebe en cykel og cykle 5km naar jeg har morgen vagt og nat vagt. GREAT! Personligt foeler jeg mig meget ensom nu, alle mine venner og bekendte bor i danmark, og d er ikke lige bare tage til danmark!!!! Fradrag kan du ikke tjene noget paa, at flytte til malmo i GENNEMSNIT bliver d 500kr dyre for dig om maaneden at tage over oresund. Der er garanteret andre som har faldet godt til. men d er min version.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil faktisk give nero ret ! Jeg havde nøjagtig samme oplevelse ... da jeg flyttede hjemmefra ! Det væltede ned med problemer, som jeg selv skulle betale, håndtere og forhindre at de gentog sig. Men som Bruce Willis synger under sit sanger pseudonym Bruno: "If it doesnt kill you, it will only make you stronger !". Op på hesten igen, makker !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har skiftende arbejdstider. 05:00- 14:00 , 8:00 - 16:00 , 14:30 - 23:0, Da bus tiderne er noget skod i Malmo bliver jeg noed til at koere i bil til stationen, og nej der er ABSOLUTE INGEN parkeringsplads tilbage, der er ventetid paa 2-6 maaneder!!!!.... fint saa bliver jeg nu noed til at koebe en cykel og cykle 5km naar jeg har morgen vagt og nat vagt. GREAT!
Her er der måske en lille redning for dig :) http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13191

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Holf käft mand, du er nödt til at köbe en cykel og köre 5 km:eek: ja, det er da godt nok synd for dig:sick: fjols! Geat real! Ingen sympati herfra, hvor mange af os andre har ikke cyklet mindst den dobbelte afstand hver dag i alt slags vejr, da vi var unge (ja ja, alting var meget värre i gamle dage og jeg boede også i en tändstiksäske på motorvejen...) . Og desuden Hvorfor flyttede du ikke närmere Svågertorp, så du måske kun havde 5-10 min at cykle??? Ahj du, det er sgu tilladt at tänke lidt selv inden man flytter:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

THN: "Parkering: Der står et skilt på ALLE veje om hvornår de fejes og der hvornår man ikke må parkere. Rimelig simpelt" Jeg var godt klar over at der stod noget, med parkering forbudt, men jeg ku ik forstaa d. og havde aldrig troet at der findes saadan noget. Vel jeg flyttede fra danmark da jeg var 15 og studerede i england i 6 aar. Aaldrig har der vaeret noget lignende og i danmark har jeg aldrig vaeret udsat for noget lignende. "At du skal give 300.- for at parkere fandt du jo ud inden du købte lejligheden." NEJ, for jeg har aldrig boet istor byer foer, jeg har altid troet at d var fri parkering ved ens lejlighed. At det koster 400.- ved svågertorp fandt du vel ud af ved din research? JA men jeg havde ik forventet at der var et VENTETID paa 6 maaneder for at faa et kort!!!!. Du har prøvet ÈT supermarked og så er alt dyrt? døgnkiosken i høje tåstrup er sikkert også dyr? Ja, du har nok ret her, men d var ikke nogen doegnkiosk, d var en gangske normal Supermarket, skal nok finde navnet paa den. Men jeg var godt klar over tingene var billige her over, men da jeg saa 25kr for en pakke franskbroed blev jeg dog lidt chokeret. jacobe : "Så du kun fed bil og masser af penge på opsparingen i dine drømme? " Bil er overhovedet ikke noget jeg er interesseret i, jeg koere rundt i en ganske normal citroen fra aar 2000. jeg har ik taenkt mig at koebe nogen biler i de naeste 4 aar. Penge opsparing har vaeret en del af grunden, men ikke den eneste GRUND. og hvis d var den eneste grund, saa havde jeg heller ikke flyttet fra Danmark. HVorfor flyttede jeg saa? JA jeg kom til danmark i februar maaned da jeg fik mit arbeje her. Og ja 3 dage senere for jeg et brev fra forsvaret om Forsvarets rekruttering. og jeg er en militaer naegter. samfundtjeneste har jeg ikke tid til, mit arbejde vil fyre mig hvis jeg blev vaek i 3 maaneder (selvom de ik maa). Saa havde intet valg, sku "flygte fra landet". ville ikke miste mit arbejde. Lollikken : Du kan enten vælge at flytte tilbage med det samme, eller du kan prøve at give det hele en chance. Jeg giver ik op Martin_M: er mere roligt, naboerne er utroligt venlige/hjælpsomme, jeg bor tæt på byen Har godt hoert at flere sige "svenske folk er venlige, soede og forstaaende etc. men er danskere ikke ogsaa det? Vi er alle fra norden, mere eller mindre er vi de samme. der er ogsaa sure svenskere, jeg mener ik man kan adskille danskere og svenskere paa bagrund af deres land. da vi er meget ens. men d er saa et andet diskussion. rasmusrene : kun at jeg ikke flyttede herover noget før og flytter ikke retur igen om så priserne stiger 100%. Du har godt sparet meget, men hvad med alle dine venner? Mit stoerste problem er af jeg ikke kan se mine venner naar jeg vil. d er slet ikke d samme. jeg var godt klar over at jeg ville se mindre til mine venner. Men troede ikke d vil vaere et noget stort problem. Men naar man foerst flyttet her over, finder man ud af hvor ensom man egentligt er. D er dog noget andet hvis man er flyttet her over med ens kaereste eller familie. Basse: Måske gutten bare havde brug for at kommer af med lidt damp - når en eller flere ting går galt, kan det tit se ud som om alt bare er noget lort. D har du nok ogsaa ret I Men må give de andre ret - din research er ikke lavet godt nok, når sådan nogle simple ting kan komme bag på dig. Ja d indroemmer jeg saa ogsaa michael k : Fradrag kan du ikke tjene noget paa, at flytte til malmo i GENNEMSNIT bliver d 500kr dyre for dig om maaneden at tage over oresund. Jeg tror du tager fejl her, d koster ikke 500kr i gennemsnit. d koster optil 1800kr. hvis du koere over oresund 220 dage om aaret, vil d koste dig 21600kr mere at bo i sverige. Husk af de 100kr/d fradrag for du i realiteten kun 37%. Lollikken: Her er der måske en lille redning for dig http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13191 Tak har skrevet til personen :-) sannej: hvor mange af os andre har ikke cyklet mindst den dobbelte afstand hver dag i alt slags vejr, da vi var unge (ja ja, alting var meget värre i gamle dage og jeg boede også i en tändstiksäske på motorvejen...) jo der er nok mange af jer der har cyklet den dobbelte afstand, men jeg kan da konstatere at mange flere ikke har!!!!. og jeg er ikke lige den som elsker at cyckle. At du boede i en tansstiksaeske og nu bor i en hytte er bedre for dig. for mig at have boet i en villa og nu bo i en hytte er ikke tilfredstillende. (for at sku sammenligne). Ja hvad fanden laver jeg saa her, kan jo bare skride tilbage. Nej som basse skrev; når en eller flere ting går galt, kan det tit se ud som om alt bare er noget lort. og som Lasse skrev; Det med det sociale og ensomheden, er jo meget naturligt nu du er flyttet til et nyt land. Det er bare med at få nogle nye (svenske og danske) venner. Der er garanteret mange stave/gramma fejl. D var hurtigt skrevet. Tak for alle jeres svar,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At du boede i en tansstiksaeske og nu bor i en hytte er bedre for dig. for mig at have boet i en villa og nu bo i en hytte er ikke tilfredstillende. (for at sku sammenligne).
Det jeg har skrevet i parantes var nu for at göre lidt grin med mit indläg om at vi er mange som havde det meget värre, da vi "var" unge. Det med at bo i en tändstiksäske er fra en Monty Python sketch, hvor en flok mänd overgår hinanden i hvor slemt de havde det som börn, men okay, det er jo nok för din tid (dog også min), så det faldt lidt til jorden;) Men! Tror faktisk du har meget godt af at pröve at bo i en hytte -OG at cykle en halv time om dagen:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites