Jump to content
Thyper

Hvad hedder møntvaskeri på svensk ?

Recommended Posts

Det er faktisk noget jeg har undret mig over i de år vi har boet her. Jeg har ikke set et eneste!
Det er vel ikke så underligt ? Alle boliger skal have tilgang til eget vaskeri eller ha' egen maskine installeret. Dvs, det er kun private huse som kan mangle vaskemaskine og det er vel de færreste som bor i eget hus som ikke også har en vaskemaskine ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er blevet mit indtryk at der ikke er tradition for det i Sverige som eksempelvis i Danmark. Skal udlejere tilbyde adgang til vaskeri ? Det kunne jo være forklaringen. Jeg har faktisk adgang til vaskeri men der er reserveret til et stykke tid fremover og har en bunke der skal vaskes :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal udlejere tilbyde adgang til vaskeri ?
Yes, det skal udlejer nemlig.... eller, hvis det er en bostättsrätt, så skal der være vaskeri i ejendommen eller vaskemaskine i lejligheden
Jeg har faktisk adgang til vaskeri men der er reserveret til et stykke tid fremover og har en bunke der skal vaskes :)
Det er grunden til at mange nu har egen maskine :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er blevet mit indtryk at der ikke er tradition for det i Sverige som eksempelvis i Danmark. Skal udlejere tilbyde adgang til vaskeri ? Det kunne jo være forklaringen. Jeg har faktisk adgang til vaskeri men der er reserveret til et stykke tid fremover og har en bunke der skal vaskes :)
I den sidste lejlighed jeg boede i i Malmö boede der enten mange arbejdsløse eller mange skifteholds arbejdere. For ca 10-14 dage frem var ALT booket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så är det alltid. Man lär sig planera och boka lång tid framåt. Jag hade alltid tid bokad ca 3 månader fram i tiden (ca var 3e vecka). Det är väldigt vanligt att man hör "jag kan inte, har tvättid" om man tex frågar en kompis om de ska med upp i stan och fika eller nåt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites