Jump to content
andersen

Rulleskøjte-ruter og løbere søges

Recommended Posts

Er der nogle der har kendskab til gode ruter/ture på rulleskøjter i Malmö og omegn? Godt asfalt og uforstyrret af biltrafikken m.v... Nogle der måske selv løber på rulleskøjter og kunne have interesse i at løbe lidt sammen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden jeg flyttede til SE for fem år siden, da løb jeg rigtig meget på inliners (min 100 km/uge), men da benyttede jeg stort set også kun cykelstierne langs Hillerødmotorvejen. Min stil er lange strækninger med høj fart, løber udelukkende på hurtigskøjter. Da jeg flyttede til Malmö havde jeg svært ved at fortsætte med at løbe en tur på 30-40 km, da jeg ikke kunne finde de lange stier hvor man ikke skal koncentrerer sig om anden trafik osv. Den bedste rute jeg fandt, var i min tid i Bunkeflostrand, der løb jeg til Klagsham og tilbage igen, gennem villakvarteret til øresund, under broen, gennem Sibbarp, ad Agnesfridsvägen, og hjem til Bunkeflostrand. Langt fra en optimal rute synes jeg, men den kunne bruges.. Asfalten lærer man hurtig at kende (hvor er hullerne osv) og der er en del veje der skal krydses, ikke at det er et problem, men det er irriterende evt at skulle afbryde sin rytme pga det. Så for mig gik det ret hurtigt fra at være en del af min træning til at blive til noget hyggeløb på skøjter, og kort efter til at det gad jeg ikke mere :sad: Og nu bor jeg et sted hvor der ikke er cykelstier, og vejenes beskaffenhed her er absolut ikke til rulleskøjterace, så desværre samler skøjterne bare støv pt (og så i det vejr her :cry:).. Men du skal nok ud til yderkanten af Malmö for at finde nogle lidt længere strækninger, samt hvis du vil undgå lyskryds og lign. Og nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvad du har tænkt dig? Lange strækninger med høj fart? Løbe lidt for sjov med en is i hånden der hvor pigerne soler sig? Eller noget helt tredie :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for den lange info Toft - det er sådan noget jeg søger. Dog ærgeligt at du kan bekræfte min bekymring om mangel på gode rulleskøjte-ruter. Jeg vil prøve at kigge nærmere på din rute inden ikke så længe. Også Bananas rute/strækning vil blive undersøgt, men det ligner noget pendul-fart frem og tilbage da der ikke ser ud til at være så gode forhold udenom den sti (kigger fly-billeder på eniro.se).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites