larsk 14 Anmeld indhold Skrevet May 3, 2008 Jeg har undret mig over at bo så tæt på et hav (ja, altså Østersøen), og ikke se en eneste fiskehandler. Spiser svenskerne ikke fisk på samme måde som i dk? Langs kystvejen ligger et par røgerier, ligesom der er et større udsalg af røgede fisk i Smygehuk, men ingen, der har frisk fisk. Supermarkederne har lidt plastikpakket i køledisken, og en del på frys, men ikke egentlig frisk fisk, som hos en fiskehandler. Er der ingen fiskehandlere i trelleborg/skurup/ystad området? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2008 Der holder tit en fiskevogn på Torvet i Ystad lige ved gågaden, der har jeg selv købt flere gange. Polar Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2008 Også i Sjöbo Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2008 Er der ingen fiskehandlere i trelleborg/skurup/ystad området? Kommer du nogensinde forbi Simrishamn - Skånes vel nok største fiskerihavn - så ligger der en temmelig stor butik nede ved fiskerihavnen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2008 Fiskebussen Holder vist på torvet i Skurup eller er det ved det gl. AG's Kan også findes i Skivarp. Se på opslagene i butikkerne - der står det. Og ellers er det vel den løsning at købe en fiskestang og selv fange dem :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 5, 2008 Start selv en fiskebil http://bolagtillsalu.com/doc/071028_bjorklund.pdf Eller ring til dem her : http://www.fiskbilen.se/ Eller byt din Far ud til en der kommer forbi dit arbejde med frisk fisk direkte fra havnen, klar til panden :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2008 Tak for forslagene. Jeg er dog sjældent på torvet i skurup/skivarp/Ystad i dagtimerne, men handler mest efter 18 på hverdage. Det at blive fiskebusejer står ikke øverst på min liste Eller byt din Far ud til en der kommer forbi dit arbejde med frisk fisk direkte fra havnen' date=' klar til panden :D[/quote'] Og den med min Far - Du tænker, at det er bedre at få nogen til at købe frisk fisk til mig i København? Jeg må erkende med jeres svar, at fiskehandlere i DK-forstand er her ikke, sært nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Frisk fisk fra Far Nej, ikke lige sådan ment. Du skal da bare have en Far der dukker op helt af sig selv med frisk fisk, hjemmebagte bröd og så videre. Har alle ikke det Tak for forslagene. Jeg er dog sjældent på torvet i skurup/skivarp/Ystad i dagtimerne, men handler mest efter 18 på hverdage. Det at blive fiskebusejer står ikke øverst på min liste Og den med min Far - Du tænker, at det er bedre at få nogen til at købe frisk fisk til mig i København? Jeg må erkende med jeres svar, at fiskehandlere i DK-forstand er her ikke, sært nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Nej' date=' ikke lige sådan ment. Du skal da bare have en Far der dukker op helt af sig selv med frisk fisk, hjemmebagte bröd og så videre. Har alle ikke det [/quote'] Ehh...nej? Men det lyder som om du bliver fint serviceret:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Der ligger en fiskehandler i Burlöv centeret inde i Coop, han har lukket om mandagen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2008 Har nu besøgt fiskebutikken i Simrishamns fiskerihavn, og der kan man få fersk laks, torsk, rødspætte og sild. Sildefiletter kostede 26 SEK kiloet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2008 Nej jeg har ikke været østpå, men fandt en højest besynderlig fiskeforretning tættere på. http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=16873659&&hits_on_map=1&search_word=Fiskboden%20i%20Beddingestrand Hvordan de overhovedet får kunder der....? Men helt friske fisk, og lave priser. Jeg købte 4 torskefiletter, som var virkelig friske og velmagende for 130 SEK/kg, hvilket jeg ikke synes er så slemt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites