Jump to content
larsk

Hvor finder man frisk/fersk fisk?

Recommended Posts

Jeg har undret mig over at bo så tæt på et hav (ja, altså Østersøen), og ikke se en eneste fiskehandler. Spiser svenskerne ikke fisk på samme måde som i dk? Langs kystvejen ligger et par røgerier, ligesom der er et større udsalg af røgede fisk i Smygehuk, men ingen, der har frisk fisk. Supermarkederne har lidt plastikpakket i køledisken, og en del på frys, men ikke egentlig frisk fisk, som hos en fiskehandler. Er der ingen fiskehandlere i trelleborg/skurup/ystad området?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ingen fiskehandlere i trelleborg/skurup/ystad området?
Kommer du nogensinde forbi Simrishamn - Skånes vel nok største fiskerihavn - så ligger der en temmelig stor butik nede ved fiskerihavnen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fiskebussen Holder vist på torvet i Skurup eller er det ved det gl. AG's Kan også findes i Skivarp. Se på opslagene i butikkerne - der står det. Og ellers er det vel den løsning at købe en fiskestang og selv fange dem :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for forslagene. Jeg er dog sjældent på torvet i skurup/skivarp/Ystad i dagtimerne, men handler mest efter 18 på hverdage. Det at blive fiskebusejer står ikke øverst på min liste :lol:

Eller byt din Far ud til en der kommer forbi dit arbejde med frisk fisk direkte fra havnen' date=' klar til panden :D[/quote'] Og den med min Far - Du tænker, at det er bedre at få nogen til at købe frisk fisk til mig i København? Jeg må erkende med jeres svar, at fiskehandlere i DK-forstand er her ikke, sært nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Frisk fisk fra Far Nej, ikke lige sådan ment. Du skal da bare have en Far der dukker op helt af sig selv med frisk fisk, hjemmebagte bröd og så videre. Har alle ikke det :laugh:

Tak for forslagene. Jeg er dog sjældent på torvet i skurup/skivarp/Ystad i dagtimerne, men handler mest efter 18 på hverdage. Det at blive fiskebusejer står ikke øverst på min liste :lol: Og den med min Far - Du tænker, at det er bedre at få nogen til at købe frisk fisk til mig i København? Jeg må erkende med jeres svar, at fiskehandlere i DK-forstand er her ikke, sært nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' ikke lige sådan ment. Du skal da bare have en Far der dukker op helt af sig selv med frisk fisk, hjemmebagte bröd og så videre. Har alle ikke det :laugh:[/quote'] Ehh...nej?:confused: Men det lyder som om du bliver fint serviceret:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg har ikke været østpå, men fandt en højest besynderlig fiskeforretning tættere på. http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=16873659&&hits_on_map=1&search_word=Fiskboden%20i%20Beddingestrand Hvordan de overhovedet får kunder der....? Men helt friske fisk, og lave priser. Jeg købte 4 torskefiletter, som var virkelig friske og velmagende for 130 SEK/kg, hvilket jeg ikke synes er så slemt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites