Mrsgenc 10 Anmeld indhold Skrevet May 3, 2008 Hejsa herinde. Så fik vi endelig vores lejlighed i Bunkeflo, med indflytning d. 27maj:) Vi har en masse spørgsmål vedr. el, internet osv, vi håber andre kan hjælpe med. Det skal lige siges det er leje. 1. I vores kontrakt står der vi selv skal stå for el abn?? vil det sige vi selv skal oprette el inden vi flytter ind, eller er er det tilknyttet og vi så skal betale udenom huslejen? 2. Er der tilkoblet en standard svensk pakke til tv, og så skal vi selv knytte ekstra kanaler til? 3. Er Telia det bedste bud på internet? Hvor meget hastighed har I andre?? 4. Cykle til Svägertorp - er det umuligt? Hvor lang tid tager det ca? Ellers glæder vi os meget til at flytte ind, i de her fantasktiske omgivelser:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2008 Jeg kan da svare på nummer 4 - det kan du sagtens, det tager ikke meget mere end 15 min. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
AOG 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2008 Hej og velkommen til... Vi bor i Skomakarebyn, og vores er godt nok bostadsrätt, men tror nogenlunde de samme ting gælder. 1. Vi blev automatisk tilknyttet EON, men det var så fordi, vi først kørte på byggestrøm. Jeg kunne forstille mig, at de fleste her i Annestad har EON. 2+3. Vi fik et tilbud ved indflytning fra Telia med deres store TV pakke + DR1 og DR2 for 129 SEK pr. måned og 10 Mb internet for 199 SEK pr. måned. Det virker upåklageligt, men jeg tror, at der er flere penge at spare på internettet f.eks Tele2 har et meget godt tilbud pt. på en 24 Mb linie. Desuden kræver Telia, at du binder dig i 2 år Der er ikke stor udsigt til at få TV2 med i den aftale, da Telia har forsøgt at købe rettigheder til at vise TV2, men det ville TV2 altså have et vanvittigt stor beløb for, så det gik pænt meget i vasken. Jeg foreslår, at du også undersøger, hvad Canal Digital kan byde på - eller bedre endnu - få en parabol i DK, og sæt den op herovre, så kan du vist nok se dansk TV3, 3+, DR1, DR2 osv. 4. Det ved jeg ikke så meget om, men tror ikke turen er så lang, og husk, at du kan trække dit pendlerkort fra i skat. Mht. TV fra Telia, så skal du sikre dig, at du får 2 digitalbokse, hvis du har 2 fjernsyn, for du kan kun se fjernsyn på et TV pr. digitalboks, og skal du købe en ekstra koster den 2600 SEK ved siden af. Hvis du skal have 2 bokse, skal du også sørge for, at du får en switch med, så du kan tilknytte flere end et stik ad gangen til TV udgangen. Jeg tror, der er en tråd et sted her på siden omkring dette. Håber ihvertfald, at I bliver glade for at bo her :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mrsgenc 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2008 1000 tak for Jeres svar, - dejligt med lidt hjælp:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas24 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2008 Dankse kanaler Mht. det med tv kanalerne, så er der mange der siger at man kan tage DR1+DR2+TV2 ved at købe en af de der digitale DVB-t antenner og måske også en digital boks. Der er lidt lettere end at montere parabol... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites