Jump to content
kpc1983

Endelig skete det - Vi flytter

Recommended Posts

Hei...! Er det rigtig..?!?!? Så skete det endelig... Vi har fundet ud af hvornår vi flytter til over sundet :th2: Det bliver i april/maj 2009. Så vi køber nok noget i starten af år 2009, og så laver jeg de ting i stand som evt. skal laves ved huset, så fruen fra kan flytte ind. Grunden til at det først bliver om knap 1år, er at fruen lige skal være færdig med sin uddannelse. Så har vi også lidt flere penge at købe for. Hvor skal vi bo..?!?!? Tja, det er vi ikke helt så sikre på, men helst ikke længere væk end omkring 20-25min fra broen. Har evt snakket om Vellinge / Jellinge, men syntes umeldbart at det ser dyrt ud, og vi vil købe for max 2.mil;- - Evt. nogle foreslag..? :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kommer ikke langt i hus for 2 mill i Vellinge..... Det er lige nok til en 4 vær bostadsrätt pt....
Nej det er også det jeg mener :) Men vil helst ikke give meget mere, for skal også have lov til at leve livet, hvis du forstår. Evt nogle foreslag. Ikke nogle steder hvor der er getho'er, og man skal betale det dobbelte i forsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tänk på at tidsafstande ikke er det samme som kilometerafstande:) Det kommer meget an på vejene, jeg bor selv i Skurup, hvor jeg har E65 lige i närheden, så selvom der er 40 km til broen tager det kun ½ time -ingen kö, ingen trafik (nästen), ingen lyskryds, ingen småveje- bare ligeud:th2: Så byerne ved E65 er måske noget: Oxie, Svedala... Synes I skulle tage en tur herover og kig på byerne, det er jo meget en mavefornemmelse hvad man er til. Af en eller anden mystisk grund kunne vi ikke lide Svedala, men havde en god fornemmelse i Skurup (og jeg havde ellers inden en idé om at jeg gerne ville bo i Svedala). Vi ville også gerne bo i Vellinge, men synes vi fik for lidt hus (og grund!) for pengene:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe.... det evige "problem": ikke for småt, ikke for ghetto-agtigt, ikke for dyrt, og ikke for langt væk. hemnet.se er vist din ven.
Sådan er det jo altid. Man har jo nogle krav, om man skal bo i DK eller Sverige. Nogle ting slækker man mere på end andre. Men der er jo noget man skal tage som udgangspunkt. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo ikke nemt. Men det enste der funker er at starte bilen op og komme over og kigge. Man kan sq nemt sidde hjemme i DK og tænke det eller andet, men når man står der kan man se om det passer en, om det er der man skal slå sig ned..... Vi bor i Klagshamn og det er vi meget glade for, rigtig gode forhold for ungerne, mange børne familier..... Her kan man få en bostadsrätt for omkring 1,5 mil...... Det er sq da billigt....:th2: Her snakker vi så rækkehuse, med en lille have.... vil man mere er naturen jo lige rundt hjørnet, oz en god badestrand...... Det eneste jeg mangler her er en større garage til alle bilerne.....:rolleye::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skulle nu helst være noget med egen have. Dvs et hus, eller evt rækkehus, da vi skal have vores firebende hund med :th2: Håber jeg ihvertfald vi får lov til, ellers flytter vi ihvertfald ikke :fight:
Staffanstorp kunne være en mulighed. :th2: Vi er selv lige flyttet fra Oxie (rækkehus, bostadsrätt) til Staffanstorp (villa) og faldt for et murstenshus i 2 plan på en lukket villavej. Det er fra '75, i god stand, og på 167 kvm. Udbudsprisen var 2.2 SEK, men efter en lille budrunde havnede prisen på 2.4 SEK. Afstanden til broen er 15 minutter, så det er afgjort til at leve med; ligesom det kun tager 10 minutter at suse ind til Malmö eller Lund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites