webnadiya 10 Anmeld indhold Skrevet April 27, 2008 Hej! Hvordan er det her i dejlige SE. Jeg har brug for at gå til lægen, kanjeg gå på akuten med alt muligt forskelligt eller skal jeg kontakte en vård central? Det koster jo 300 SEk om jeg går det ene eller det andet sted? Tænker bare at hvorfor vente til imorgen hvis jeg kan tage på akuten med det samme...? eller er det kun hvis det haster? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Joel 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2008 Det kostar 300Sek på akuten eller om du går till Jourläkarcentralen (tex. Ahlmansgatan på kvällar och helger). Går du till en vanlig vårdcentral på dagtid mån-fre kostar det 150Sek. Nu vet jag ju inte alls varför du vill uppsöka en läkare. Men går du till akuten och det inte bedöms som akut skickar de nog dig vidare till jourläkarcentralen (ligger bara några hundra meter bort) eller så får du köa. Har de inte mycket att göra (vilket de har speciellt under strejken) kanske du får komma in inom en timme. Har de mycket att göra kan du nog få vänta ett dygn kanske... Är det inte akut men inte kan vänta tills imorgon så gå till jourläkarcentralen. Kan du vänta tills imorgon så vänd dig till din vanliga vårdcentral imorgon. Är det akut ska du självklart åka direkt till akuten. Observera dock att alla akutmottagningar i Skåne INTE är öppna under strejken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites