Jump to content
Buddha

08:45 på broen - part deux

Recommended Posts

Ja jeg tror det er farligere at køre 120 km/t uden begge (måske ingen) hænder på rattet end at køre 200 km/t med begge hænder på rattet. Men ja du har ret i at politiet kun kan give bøder for det de ser og det er nu nemmere at se en med 200 km/t end en der kører 120 km/t uden hænder.
Overdrivelse fremmer forståelsen. Men jeg hører bestemt hvad du siger. Men' date=' hvad nu hvis din GPS pludselig melder et eller andet, grundet opdatering fra TMC, og du stadig kører 200 km/t...[i']og hvad nu hvis og hvis hvis. Lad nu være med at gøre jer selv til bedre bilister, bare fordi i kører hurtigere end os andre til daglig. De to ting hænger altså ikke sammen....
jeg er på Brian's "side" i denne sag. Jeg synes det er latterligt at hænge folk ud på den måde du gør det - og så endda uden at være sikker på at det overhovedet er ham du hænger ud der har gjort "det du siger".
Se...der er en detalje du har misforstået. Jeg er 100% sikker på at det var Brians bil jeg så. Om han så befandt sig i den - er jo så en anden sag. Og åbenbart en ikke helt så u-aktuel sag endda, eftersom det, tilsyneladende, kun er bilen der er kørt over kl ca. 08:45-50 stykker - ikke-indeholdende Brian. :p

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Bilister der kører voldsomt hurtigt, lever i konstant fare for at blive angivet af sine medtraffikanter. Enten til polisen eller i et offentligt forum. Sådan er kagen skåret. Ingen grund til at græde over det. Derfor, hvis man skal køre super hurtigt, så er det mest smart at gøre det, når der ikke er angiver-ivrige medtraffikanter til stede. Tilsidesætter man denne fornuft har man virkelig også fortjent følgerne. Personligt kører jeg ikke superhurtigt. Bremserne er gode, men jeg har ikke lyst til at udfordre dem på en offentlig vej. Vinterdækkene er stadig på, og de må ikke komme over 190 km/t. Skal man endelig udfordre sin maskine, så gør det på en lukket bane. Federe oplevelse og større udfordring. Husk gennemsnithastigheden på den uregulerede del af den tyske autobahn er 150 km/t.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man hører det, man vil høre! Gio! Vil du ikke venligst forholde dig til mit og Jacobes indlæg om sammenblanding af dine private interesser og din rolle som moderator??!!! Du har stadigvæk min stemme i en meningsudveksling med Mulen og hans sympatisører - men svar lige på min "anklage:love:"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Overdrivelse fremmer forståelsen. Men jeg hører bestemt hvad du siger. Men' date=' hvad nu hvis din GPS pludselig melder et eller andet, grundet opdatering fra TMC, og du stadig kører 200 km/t...[i']og hvad nu hvis og hvis hvis. Lad nu være med at gøre jer selv til bedre bilister, bare fordi i kører hurtigere end os andre til daglig. De to ting hænger altså ikke sammen....Se...der er en detalje du har misforstået. Jeg er 100% sikker på at det var Brians bil jeg så. Om han så befandt sig i den - er jo så en anden sag. Og åbenbart en ikke helt så u-aktuel sag endda, eftersom det, tilsyneladende, kun er bilen der er kørt over kl ca. 08:45-50 stykker - ikke-indeholdende Brian. :p
Det problem har jeg slet ikke for jeg kører i en bil uden GPS ;)! Men nej - jeg mener ikke at en trafikmelding (Det har jeg i min almindelige radio) er noget der gør en uopmærksom... som regel lytter man blot til dem - man fjerner ikke opmærksomheden fra vejen og hænderne fra rattet..;) Og ja du har, måske, set BILEN.... er det ensbetydende med at det er ejeren der kører den?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men nej - jeg mener ikke at en trafikmelding (Det har du vel også i din almindelige radio) er noget der gør en uopmærksom... som regel lytter man blot til dem - man fjerner ikke opmærksomheden fra vejen og hænderne fra rattet..;)
Jeg tror godt du forstod mit spørgsmål, Danny. Og så går jeg ud fra du også forstod og accepterede min yderligere præcisering af resten af indholdet i mit indlæg :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen Gio! Du vil åbenbart ikke svare på andre indlæg end dem, der koncentrerer sig om dine og Mulen´s uoverensstemmelser. Mit gæt er, at du taber sympati - men så er det jo fint med Malmøvennerne, som altid er klar, når du inviterer på ølkalas! Var det ikke på TV"-nyhederne, du arbejdede og derfor skulle være vant til en vis objektivitet? Hvor er Steen Elm henne i denne sammenhæng, hvor jeg måske er ude på dybt vand i forhold til guruen GIO, som styrer alt. Husk!!! Du er stadig min stjerne -my guiding light - men pas på, at stjernen ikke pludselig slukkes!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror godt du forstod mit spørgsmål' date=' Danny. Og så går jeg ud fra du også forstod og accepterede min yderligere præcisering af resten af indholdet i mit indlæg :thumbup:[/quote'] Ja, jeg forstår dig på mange punkter - på nær de punkter hvor du hænger en mand ud fordi du ser hans bil (ikke manden) køre stærkt! Jeg forstår ikke du selv siger man tager sådan noget over en PM hvis det skal være, men så alligevel opretter en tråd om emnet. Er det fordi det er Supermule/Buddha/Brian? Føler du dig provokeret af hans holdninger og skal give igen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gio! Vil du ikke venligst forholde dig til mit og Jacobes indlæg om sammenblanding af dine private interesser og din rolle som moderator??!!! Du har stadigvæk min stemme i en meningsudveksling med Mulen og hans sympatisører - men svar lige på min "anklage:love:"
Samtidig med at være moderator herinde, så er jeg også ganske almindeligt deltagende i den daglige debat. At jeg har minimale ekstra-beføjelser gør vel ikke, at jeg ikke må stille spørgsmålstegn omkring en debat-brugers gøren og laden!? Skal jeg, fordi jeg er moderator herinde, bare vende den anden kind til og lade stå til? Havde mit indlæg været forbigået i stilhed (alternativt "i orden") hvis det ikke havde været Brian, men derimod René La Cour Sell´s køretøj (scoop ;)) jeg havde taget med håret i fartkassen? Hvornår er det i orden at være "chef"...og hvornår skal man være "kollega"? Ja, det er en balance-gang. Og når, som i dette tilfælde, det er moderatoren af et forum der starter diskussionen mode en bruger af samme - så er det pludselig et uheldigt sammenfald eller direkte inhabilt!? Nu er jeg ikke en "dømmende magt" herinde, men kun vicevært - (kun Steen Elm kan svinge økser og kappe brugere) - og viceværter kan være pokkers irriterende ofte, fordi de ser sgu´ det meste på de mest uheldige tidspunkter :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej igen Gio! Du vil åbenbart ikke svare på andre indlæg end dem, der koncentrerer sig om dine og Mulen´s uoverensstemmelser. Mit gæt er, at du taber sympati - men så er det jo fint med Malmøvennerne, som altid er klar, når du inviterer på ølkalas! Var det ikke på TV"-nyhederne, du arbejdede og derfor skulle være vant til en vis objektivitet? Hvor er Steen Elm henne i denne sammenhæng, hvor jeg måske er ude på dybt vand i forhold til guruen GIO, som styrer alt. Husk!!! Du er stadig min stjerne -my guiding light - men pas på, at stjernen ikke pludselig slukkes!
Hvad skulle DET nu til for? Giv mig dog lige tid til at svare på diverse indlæg herinde. *suk*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

(de eksisterende indlæg herinde er fra Gammel Dansk´s "Er det vores ven, Buddha"-tråd, som nu er rengjort og befriet for OT-indlæg.) Jeg overvejede at sammenlægge de to tråde - men det ville blive noget rod indlægs og tids-mæssigt. Derfor denne nye.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det problem har jeg slet ikke for jeg kører i en bil uden GPS ;)! Men nej - jeg mener ikke at en trafikmelding (Det har jeg i min almindelige radio) er noget der gør en uopmærksom... som regel lytter man blot til dem - man fjerner ikke opmærksomheden fra vejen og hænderne fra rattet..;) Og ja du har, måske, set BILEN.... er det ensbetydende med at det er ejeren der kører den?
Muligvis lidt svært at se hvem som reelt kører bilen hvis man bliver overhalet med +200 ... synes du ikke ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det som ikke.... Bare en demostration af at jeg altså ikke kører en bil der ikke kan håndtere høje hastigheder.... Gør du det i en 1,8T og du brager op i røven af den Peugeot!! :) Så det er ikke skyggen af en bortforklaring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Naturligvis ligger skylden på bilen der trækker ud uden at se sig for. Men den video og den forrige video illustrerer nu også med al tydelighed faren ved at lave overhalinger med meget højere hastigheder end hvad de andre kører. Før eller siden er der en eller anden idiot der trækker ud, og det går nemt ligeså meget ud over den bagfrakommende. Naturkræfterne er ligeglade med hvis skyld det er - de deler straffen ud til begge parter med hård hånd. Og bilerne bliver nemt kastet og væltet rundt ved højere hastigheder - mange gange falder de også af vejen. Falder man ud over kanten på højbroen så er man med 99,9% sikkerhed død og ender som fiskeføde.:scared: Hvad folk laver når de kører helt alene på motorvejen (i.e. både højre og venstre spor HELT frit) skal jeg ikke blande mig i, og jeg er bestemt ikke hellig med hensyn til fart. Jeg tager dog aldrig chancer; og at overhale med for stor forskel i fart betragter jeg som en chance. Det stunt som RS6'eren laver på videoen, med at fortsætte med topfart og bruge venstre blinklys til at fortælle de andre at de skal blive inde i deres bane.....Det kan altså ikke anbefales - det er at satse ens eget liv på, at tilfældige fremmede er intelligente nok til at fatte en fin hentydning. Hr og Fru Danmark og Sverige fatter den helt sikkert ikke!. Der er mange som ligger ude på broen og slingrer mellem banerne fordi de piller ved radio, navigation, pas, penge eller andre åndsvage småting - eller også falder de i staver over udsigten. Selvom det kun er en enkelt bil i højre bane der skal passeres, kan der godt komme nogen rigtigt grimme overraskelser. Man lever altså længere, hvis man kører sådan, at man altid kan nå at bremse for den næste idiot.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er eksemplet godt nok fra Tyskland, men lad os da bare bruge det alligevel. Vi kan sagtens blive enige om, at det er chaufføren der trækker ud der bærer skylden. Spørgsmålet burde bare ikke være hvem der bærer skylden, men nærmere være, hvad man kunne gøre for at undgå ulykken, eller i det mindste nedsætte følgerne deraf. Og der er 2 muligheder: 1) Chaufføren orienterer sig ordenligt inden han trækker ud. 2) Mindske hastigheds-forskellen mellem de 2 biler. Jeg går ud fra - ud fra indlæg tidligere her på debatten - at, du oftest er bilen der kommer bagfra i ydersporet. Da du ikke kan gøre noget ved punkt 1 i det tilfælde, kan du kun gøre noget ved punkt 2. På klippet her, ser det ud som om det er vedkommende der trækker ud, der bliver straffet prompte ... Sådan behøver det ikke nødvendigvis være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er det som ikke.... Bare en demostration af at jeg altså ikke kører en bil der ikke kan håndtere høje hastigheder.....
Du har skrevet utroligt meget ævl i denne diskussion, men ovenstående er FANDENGALEMIG DET DUMMESTE TIL DATO!! Så for tydelighedens skyld, alá sådan man taler til pattebørn: DU MÅ, ALT EFTER LOKALE FORHOLD, MAKS. KØRE ML. 110 OG 130 KM/T PÅ HHV. DANSKE OG SVENSKE MOTORVEJE. ERGO ER DET PISSE-LIGEGYLDIGT AT DU ER LIGEGLAD, AT DIN BIL TEKNISK SET KAN KØRE MEGET HURTIGERE, OG HVOR GODT DEN BREMSER VED 200 KM/T HVIS NOGEN, GUD FORBYDE DET "KOMMER TIL" AT KØRE I VEJEN FOR DIG. Hvorfor bliver du ved med dine umodne, ja direkte barnlige argumenter for din køremåde og din fantastiske bil? Det er pinligt, skræmmende, men på en underlig måde også fascinerende, at en voksen mand med kone og børn ikke er mere moden, end at han stadig har din slags holdninger. Kunne du for helvede ikke bare være flyttet til Tyskland istedet, mand... :mad: (Steen/Gio: Jeg tager gerne en karantæne eller udelukkelse, hvis dette var at gå over stregen. Nogen måtte bare sige det.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, så kan I jo tage mig med, for jeg er helt enig i ovenstående kæmpeskrift. Og lad mig da så endelig inddrage endnu et klip - godtnok også fra Tyskland, men jeg inkluderer det, da der vist ikke er andre end fart-bøtten, der har skylden her:

Gad vist om det er fordi hans bremser så bare er dårlige?? Jeg er så træt af alle de egoister, der kører rundt og mener, at de er Guds gave til bilismen. Dem der brager afsted med meget mere end det tilladte (om det så er 150 eller 250 er jeg egentlig ligeglad med) - argument: Hvis det går galt kan det aldrig blive min skyld - altid de andre, dem med gps'en, make-up'en, kuglepennen, udsigtsnydningen eller whatever. Og helt ærlig: så mange er der altså heller ikke !! Der er nogen, der helt klart er uopmærksomme, men der er flere, der bare kører råddent. Så er der også dem, der insisterer på at overhale en hel række biler, der kører ordentligt og efter reglerne, ved at bruge en busbane. Eller dem der fylder et kryds op, så de spærrer for dem fra den anden retning, når der bliver rødt, bare fordi de ikke vil være de første, der ikke kommer med over. Og man kunne blive ved. Klaphattene der kører for stærkt i en grad som der diskuteres her er dog de værste. Måske burde I tænke over, at I ikke ville kunne køre med den egoisme, hvis ikke langt det største flertal fulgte reglerne !!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at det i din barnlige naive verden er sådan.... Jeg ved bare at min bil bremser 3-4 meter kortere end din gør, ved en fart på 100 km/t. Dvs at du rammer det barn i fodgængerfeltet med 30 km/t, alt imens jeg holder stille foran forgængerfeltet..... Jeg kører ikke over evne, men tilpasser hastigheden til det køretøj jeg færdes i. Det kaldes at køre efter forholdene. Længere er den ikke....At du har svært ved at acceptere at andre kører anderledes end du selv gør, er jo dit problem. Der skal du nok starte med at kigge ind i dig selv.... Spørge dig selv om, hvorfor du har så travlt med andres liv, når de ikke har travlt med dit???? Keder du dig eller mangler du opmærksomhed fra din kone??? Hvis du altså har sådan én... :laugh:

Du har skrevet utroligt meget ævl i denne diskussion, men ovenstående er FANDENGALEMIG DET DUMMESTE TIL DATO!! Så for tydelighedens skyld, alá sådan man taler til pattebørn: DU MÅ, ALT EFTER LOKALE FORHOLD, MAKS. KØRE ML. 110 OG 130 KM/T PÅ HHV. DANSKE OG SVENSKE MOTORVEJE. ERGO ER DET PISSE-LIGEGYLDIGT AT DU ER LIGEGLAD, AT DIN BIL TEKNISK SET KAN KØRE MEGET HURTIGERE, OG HVOR GODT DEN BREMSER VED 200 KM/T HVIS NOGEN, GUD FORBYDE DET "KOMMER TIL" AT KØRE I VEJEN FOR DIG. Hvorfor bliver du ved med dine umodne, ja direkte barnlige argumenter for din køremåde og din fantastiske bil? Det er pinligt, skræmmende, men på en underlig måde også fascinerende, at en voksen mand med kone og børn ikke er mere moden, end at han stadig har din slags holdninger. Kunne du for helvede ikke bare være flyttet til Tyskland istedet, mand... :mad: (Steen/Gio: Jeg tager gerne en karantæne eller udelukkelse, hvis dette var at gå over stregen. Nogen måtte bare sige det.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kører ikke over evne, men tilpasser hastigheden til det køretøj jeg færdes i. Det kaldes at køre efter forholdene.
Nej Brian, det er altså ikke korrekt.... At køre efter forholdene har intet med din bil at gøre... Det har sjovt nok noget med FORHOLDENE at gøre... Jeg kører da heller ikke 250km/t på min mc, selvom den kan, har ABS og styrer sindsygt godt.... Jeg kører efter forholdene og på broen er det oftest ml. 110 og 130 km/t. (Iøvrigt tror jeg du kører over evne, det gør 99% af alle mænd, fordi de mener de er de eneste der kan køre bil)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu svæver jeg jo ikke over vandene......:laugh: Lidt ligesom andre herinde...... Når man kører efter forholdene, så er køretøjet da en del af ligningen.....:rolleye:

Nej Brian, det er altså ikke korrekt.... At køre efter forholdene har intet med din bil at gøre... Det har sjovt nok noget med FORHOLDENE at gøre... Jeg kører da heller ikke 250km/t på min mc, selvom den kan, har ABS og styrer sindsygt godt.... Jeg kører efter forholdene og på broen er det oftest ml. 110 og 130 km/t. (Iøvrigt tror jeg du kører over evne, det gør 99% af alle mænd, fordi de mener de er de eneste der kan køre bil)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...