Jump to content
Buddha

08:45 på broen - part deux

Recommended Posts

Scenarie: Audi RS6 kommer væltende i overhalingsbanen - jeg noterer registreringsnummeret - jeg tjekker op mod VV.se da jeg er hjemme - og, se bare...den er registreret til en vis herre i Vellinge.
For lige at uddybe, så tjekker jeg først registreringsnummeret på VV.se, og derefter via SMS. Så bør det ikke kunne mistolkes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hændte med tråden?? Jeg havde faktisk først tænkt mig at bringe "Buddha-spørgsmålet" fra Wulffmorgenthaler under "Jokes", men valgte så en ny tråd. Efter 1. indlæg fra BS er debatten afsporet, og selv om Buddha=Brian forsøger at holde en urban tone (ros!), så kan jeg ikke lade være med at tænke på den gamle læresætning: "Intet fremmer veltalenheden som at skulle argumentere for noget, som man godt ved er forkert" Måske skulle jeg have bedt om en opskrift på den gamle ret "At bringe pis i kog" - og der ville være kommet den samme "debat". Egentligt et tåbeligt ord i denne sammenhæng, da ordet debat jo drejer sig om udveksling af synspunkter, som man lyttende forholder sig til! Altså ikke: "Du er dum - det er du også!" Hvad man synes om Gio eller Brian - og derfor tager til forsvar for den ene eller andens skriverier - er en helt frivillig sag, men tænk på de stakkels nyankomne til Sunddebat!!! Hvad skal de dog ikke tænke om iq'en på de "deporterede???" Fortsat god jagt efter.......?????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Audi RS6 kommer væltende i overhalingsbanen - jeg noterer registreringsnummeret
Haha - hvorfor fanden gør man sådan noget? Jeg fatter ikke folk der gør sådan noget. Hvad får man ud af at vide hvem der kører bilen/hvem bilen tilhører? Det er godt at vide så man kan hænge folk ud inde på sundebatten eller hvad? Synes det er en kanon sjov tråd den her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Haha - hvorfor fanden gør man sådan noget? Jeg fatter ikke folk der gør sådan noget. Hvad får man ud af at vide hvem der kører bilen/hvem bilen tilhører?
Fordi keglen ikke skal sætte mit liv på spil, bare fordi han er klaphamrende ligeglad med andre end sig selv. Hvorfor tror du der er regler, også på vejene? Hvordan tror du det ville se ud, hvis alle bestemmelser blev ophævet og anarki det gældende. Hvis vi alle var stiltiende nikkedukker, så tør jeg dårligt tænke på hvordan verden ville se ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi keglen ikke skal sætte mit liv på spil, bare fordi han er klaphamrende ligeglad med andre end sig selv. Hvorfor tror du der er regler, også på vejene? Hvordan tror du det ville se ud, hvis alle bestemmelser blev ophævet og anarki det gældende. Hvis vi alle var stiltiende nikkedukker, så tør jeg dårligt tænke på hvordan verden ville se ud.
Sætte dit liv på spil? Rolig nu :)! Du sidder her stadig og RS6'eren (om det er Brians eller ej) kører også endnu. Så hjælper det at smide en tråd op på sunddebatten? Så kører han langsommere? Tror du ikke blot han er ligeglad, men føler sig lidt provokeret over sådan et indlæg? Jeg ville godt nok føle mig til grin hvis jeg kørte rundt og skrev nummerpladerne ned på dem der kørte for stærkt. Så kunne man jo bruge en A4 blok om dagen. Skrive nummerplader ned var noget man gjorde da man var barn - på en lang køretur til sydfrankrig, fordi man synes det var sjovt og man legede at bogstaverne betød noget. Det er sku ikke noget man gør længere som voksen for dernæst at hænge en person ud i et offentligt forum. Har du et problem med manden, så tag den på en PM.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sætte dit liv på spil? Rolig nu :)! Du sidder her stadig
Ja - og det er jeg glad for. Men odds'ne forringes en del' date=' når mine medtrafikanter kører som tilfældet var.
Så hjælper det at smide en tråd op på sunddebatten? Så kører han langsommere? Tror du ikke blot han er ligeglad, men føler sig lidt provokeret over sådan et indlæg?
Som skrevet i en anden tråd, så er jeg ikke typen der bare klapper i og gemmer mig i et hjørne.
Jeg ville godt nok føle mig til grin hvis jeg kørte rundt og skrev nummerpladerne ned på dem der kørte for stærkt. Så kunne man jo bruge en A4 blok om dagen.
Tror du selv det er noget jeg "normalt" gør? Hvis ja' date=' så må du tro om igen. Og det tror jeg egentlig også godt du selv er klar over. Men du er da meget sjov...*fnis*
Har du et problem med manden, så tag den på en PM.
Det skal du så ikke bestemme. Lige så vel som jeg ikke dikterer hvad du skal og ikke skal. Egentlig, så ser jeg ikke meningen med dit indlæg. Kunne du ikke bare have sendt en PM i stedet? :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg havde faktisk først tænkt mig at bringe "Buddha-spørgsmålet" fra Wulffmorgenthaler under "Jokes", men valgte så en ny tråd. Efter 1. indlæg fra BS er debatten afsporet, og selv om Buddha=Brian forsøger at holde en urban tone (ros!), så kan jeg ikke lade være med at tænke på den gamle læresætning: "Intet fremmer veltalenheden som at skulle argumentere for noget, som man godt ved er forkert" Måske skulle jeg have bedt om en opskrift på den gamle ret "At bringe pis i kog" - og der ville være kommet den samme "debat". Egentligt et tåbeligt ord i denne sammenhæng, da ordet debat jo drejer sig om udveksling af synspunkter, som man lyttende forholder sig til! Altså ikke: "Du er dum - det er du også!" Hvad man synes om Gio eller Brian - og derfor tager til forsvar for den ene eller andens skriverier - er en helt frivillig sag, men tænk på de stakkels nyankomne til Sunddebat!!! Hvad skal de dog ikke tænke om iq'en på de "deporterede???" Fortsat god jagt efter.......?????
Er der ikke tid til lidt refleksion eller på dansk "Tage en tur op i helikopteren"??? Få dog lidt værdighed ind i Jeres liv eller rettere: "Få Jer et liv!" - ellers bliver det bare som i én af Murphy's love: "The light at the end of the tunnel may be the headlamp of an incomming train".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh Gio du moralens vogter..... NÅR DU gør noget galt, skal du så hænges ud??? Kan du sige dig fri for det samme du anklager mig for??? ALDRIG at ha' kørt for stærkt???? Du kan bare slet ikke se at du er helt ude i hampen her??? Du kæmper for din troværdighed gamle jas, og det er ikke nedad bakke. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja - og det er jeg glad for. Men odds'ne forringes en del, når mine medtrafikanter kører som tilfældet var.Som skrevet i en anden tråd, så er jeg ikke typen der bare klapper i og gemmer mig i et hjørne.Tror du selv det er noget jeg "normalt" gør? Hvis ja, så må du tro om igen. Og det tror jeg egentlig også godt du selv er klar over. Men du er da meget sjov...*fnis*Det skal du så ikke bestemme. Lige så vel som jeg ikke dikterer hvad du skal og ikke skal. Egentlig, så ser jeg ikke meningen med dit indlæg. Kunne du ikke bare have sendt en PM i stedet? :rolleyes:
Jeg tror ikke fart dræber - derimod folk der koncetrerer sig om alt muligt andet når de kører bil, som f.eks. at notere nummerplader på blok eller på telefonen, folk der ikke kan finde ud af at holde hastigheden, folk der trækker ud i venstresporet uden grund, folk der ikke forstår vigepligt-reglerne mv. Men du får den lige i en pm :rolleye::rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du jo gøre siden du havde blyant og blok parat......;) Troede virkelig snart det var gået op for dig, hvor hellig du lyder..... Men al det rygklappen herinde, er nok steget dig en kende til hovedet her....;)

Tror du selv det er noget jeg "normalt" gør? Hvis ja' date=' så må du tro om igen. [/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Åhh Gio du moralens vogter..... NÅR DU gør noget galt, skal du så hænges ud??? Kan du sige dig fri for det samme du anklager mig for??? ALDRIG at ha' kørt for stærkt????
Har du da gjort noget galt ?? Du har endnu ikke svaret på et meget simpelthen spørgsmål fra Spinner....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror ikke fart dræber - derimod folk der koncetrerer sig om alt muligt andet når de kører bil' date=' som f.eks. at notere nummerplader på blok eller på telefonen, folk der ikke kan finde ud af at holde hastigheden, folk der trækker ud i venstresporet uden grund, folk der ikke forstår vigepligt-reglerne mv.[/quote']Du lyder mere og mere som mulen, efterhånden. I må vist hellere afmontere jeres GPS´er, radioer, mobiltelefoner, el-ruder osv., hvis du virkelig mener jeg er en større fare i trafikken, fordi jeg noterer en nummerplade ned på en blok imens jeg kører, end en bilist med 200+ i overhalingsbanen, på en to-sporet motorvej, tidligt på formiddagen. Hvilken "forseelse" tror du mon man får bøde for? Undskyld...men....c030.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Palle......... Skal du trækkes op siden din hjerne er gået død for strøm???? Jeg har så rigeligt godtgjort at det ikke var mig og min bil den morgen på broen. Så nej......................... Og iøvrigt er det heller ikke det jeg siger til Jesper.....Hvis du nu læser det jeg skriver og ikke det du tror jeg skriver.....:D

Har du da gjort noget galt ?? Du har endnu ikke svaret på et meget simpelthen spørgsmål fra Spinner....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på Gio.....Der bliver flere og flere objektivt tænkende mennesker, med sans for realiteter og ikke små trafikpolitisk hjernevaskede individer, hvis største skræk er alle andre end dem selv....... :scared:

Du lyder mere og mere som mulen' date=' efterhånden. I må vist hellere afmontere jeres GPS´er, radioer, mobiltelefoner, el-ruder osv., hvis du virkelig mener [i']jeg er en større fare i trafikken, fordi jeg noterer en nummerplade ned på en blok imens jeg kører, end en bilist med 200+ i overhalingsbanen, på en to-sporet motorvej, tidligt på formiddagen. Hvilken "forseelse" tror du mon man får bøde for? Undskyld...men....c030.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Palle......... Skal du trækkes op siden din hjerne er gået død for strøm???? Jeg har så rigeligt godtgjort at det ikke var mig og min bil den morgen på broen. Så nej......................... Og iøvrigt er det heller ikke det jeg siger til Jesper.....Hvis du nu læser det jeg skriver og ikke det du tror jeg skriver.....:D
:D ... Hvorfor pokker skriver du ikke bare i allerførste indlæg "Det var ikke mig eller min bil du har set" EOD.... Desværre skrev du en lang række indlæg som vedrørte alt muligt andet, bla. at du altså pendlede i en Starlet ... for så 10 indlæg senere at skrive "jeg vil ikke udelukke at jeg kørte i audi'en den pågældende dag".... Hvorfor tror du at folk undre sig ? Du har på intet tidspunkt gjort det klar tat det ikke var dig... Og, hvis det endelig var, så ville det vel heller ikke være et problem at skrive "ja, det var mig... shit happens, jeg havde tralvt" EOD... Men, lange (bort)forklaringer gavner desværre sjældent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NÅR DU gør noget galt' date=' skal du så hænges ud???[/quote']Hvis jeg involverer mine medmennesker i mine gerninger, så hører jeg gerne hvis de har et problem med det.Dén slags hastighed - på en to-sporet motorvej - i masser af trafik... Ja. Nej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er en moderator?? Åbent brev til Gio!! Jeg holder meget af dine svar herinde gennem mange år, men jeg synes lige nu, at der er en sammenblanding mellem dine personlige interesser og så dit job som moderator. Jeg har adskillige gange set moderator Gio gå ind i debatter eller tråde og "bestemme", om denne debat eller tråd har kørt længe nok eller skal flyttes til et andet sted. Denne dømmekraft savner jeg i den nuværende situation, hvor der kører 2 tråde, hvor du er personligt involveret. Disse tråde har fået "lov til" at køre helt ud i hampen - hvorfor????? Gør som Supermule - få dig en ny profil, hvorfra du kan fortsætte din crusade. Stadigvæk - jeg holder meget af dine gode svar, men nu er du ude på et sidespor, som ikke klæ'r dig. I går havde du fået min fulde støtte i kampen mod fartdjævler, men nu er det blevet en personlig vendetta. Moderator En Moderator er tit ham, der har stillingen under en redaktør og Adminen. En moderator kan sørge for at folk holder reglerne, og udvise folk på f.eks. Forum. Det er forskelligt, hvad en moderator kan fra side til side, men den største sandsynlighed er nok at han kan banne, redigere, og slette andre folk(folks værk). En moderator er som regel også en god ven af sidens ejer, eller passer godt ind i på holdet! Der findes nok flest moderatorer på forummet landet over. Og diverse nyhedssider. En moderator kan bestemmer på forskellige ting, eksempler: Velligeholdelse, at folk følger betingelserne, beskyttelse imod hærværk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gl. DK, der kan være noget om, at de to tråde burde have været stoppet på et tidspunkt. Og det er også korrekt, at Gio som moderator har et ansvar for, at det sker. Derfor er det selvfølgelig lidt uheldigt, at Gio er så personligt involveret i sagen om den sindssyge billist i en Audi RS6 på Broen. Men... jeg vil nu gerne forsvare Gio lidt hér. Én ting er, at han i den allerførste tråd, som tændte de forsk. bål nævner Brian ved navn - det var måske uheldigt. At Brian så ikke bare lukkede den allerede dér, 3 minutter efter, ved enten at vedkende sig, eller at påpege sin uskyld, forstår jeg stadig ikke. Men udover det synes jeg bestemt ikke jeg mærker en personlig vendetta. Jeg synes Gio flere gange har forsøgt at lade det ligge, men da der hele tiden dukker nye indlæg op forstår jeg godt at Gio svarer. Og da han netop ER personligt involveret ligger der samtidigt en ballancegang i, hvornår tråden bør lukkes. Hvem fik det sidste ord? Det mest fornuftige, og måske også rigtige, ville vel i virkeligheden være at slette de to tråde. Det kan vi jo så evt. starte med at diskutere istedet...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jacobe! Endelig et velafbalanceret indlæg - efter min mening. Også jeg forstår Gio's handlinger, da jeg selv har sat spørgsmålstegn ved de sindssyge hastigheder og "klemmen sig foran". Det er imidlertid Gio's opgave som moderator at "skille skæg for sig og snot for sig". I håb om en snarlig afslutning på denne "bavianernes kamp" vil jeg bare spørge: Hvor stort er dit torkskåp - og hvad koster det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du lyder mere og mere som mulen' date=' efterhånden. I må vist hellere afmontere jeres GPS´er, radioer, mobiltelefoner, el-ruder osv., hvis du virkelig mener [i']jeg er en større fare i trafikken, fordi jeg noterer en nummerplade ned på en blok imens jeg kører, end en bilist med 200+ i overhalingsbanen, på en to-sporet motorvej, tidligt på formiddagen. Hvilken "forseelse" tror du mon man får bøde for? Undskyld...men....c030.gif
Ja jeg tror det er farligere at køre 120 km/t uden begge (måske ingen) hænder på rattet end at køre 200 km/t med begge hænder på rattet. Men ja du har ret i at politiet kun kan give bøder for det de ser og det er nu nemmere at se en med 200 km/t end en der kører 120 km/t uden hænder. Om jeg lyder som Brian eller ej, det ved jeg ikke! Men jeg er på Brian's "side" i denne sag. Jeg synes det er latterligt at hænge folk ud på den måde du gør det - og så endda uden at være sikker på at det overhovedet er ham du hænger ud der har gjort "det du siger".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det Danny....Endelig én der tør melde rent ud af posen overfor det etablerede borgerskab her på debatten.....:) Rart at høre én der mener at uopmærksomhed og gør'en alt muligt andet end at køre bil, er potentielt farligere end én der kører stærkt, hvor der (forhåbentlig) er plads til det.... Men disse nuancer findes ikke i denne debat.

Ja jeg tror det er farligere at køre 120 km/t uden begge (måske ingen) hænder på rattet end at køre 200 km/t med begge hænder på rattet. Men ja du har ret i at politiet kun kan give bøder for det de ser og det er nu nemmere at se en med 200 km/t end en der kører 120 km/t uden hænder. Om jeg lyder som Brian eller ej, det ved jeg ikke! Men jeg er på Brian's "side" i denne sag. Jeg synes det er latterligt at hænge folk ud på den måde du gør det - og så endda uden at være sikker på at det overhovedet er ham du hænger ud der har gjort "det du siger".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...