Marraffay 10 Anmeld indhold Skrevet April 22, 2008 Hej alle... Jeg ville lige forhøre mig om det kan passe at hvis man har skrevet under på et lån til 4,99% i fast rente, at ens nye bank ligepludselig sender et brev og skriver at renten er steget til 5,05%? Ikke at det er en voldsom stigning, men mere princippet i det? Jeg skrev under på lånet for ca. en måned siden. 1 uge siden dumper der så et brev ind hvor der stod det ovenstående. Kan det lade sig gøre? Er banken i deres ret til det? Mvh Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Skal mødes med min bankrådgiver så hvis der er nogen der ligger inde med et hint til hvad jeg skal sige må I endelig ikke holde jer tilbage ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Jeg ville da nok medbringe kontrakten og kræve en ekstremt god forklaring, som gerne skulle tage udgangspunkt i de vilkår som der er skrevet under på. Ellers ville jeg nok holde på at de skal sætte den til det aftalte :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Ja lige mine ord.. Nu må vi se hvad de siger til det. Kan jo være jeg poster en god historie i den her tråd engang efter mødet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2008 Den historie ser jeg frem til :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2008 Hej alle... Jeg ville lige forhøre mig om det kan passe at hvis man har skrevet under på et lån til 4,99% i fast rente, at ens nye bank ligepludselig sender et brev og skriver at renten er steget til 5,05%? Ikke at det er en voldsom stigning, men mere princippet i det? Jeg skrev under på lånet for ca. en måned siden. 1 uge siden dumper der så et brev ind hvor der stod det ovenstående. Kan det lade sig gøre? Er banken i deres ret til det? Mvh Martin Jeg har lige skiftet til swedbank også og den rente jeg havde forhandlet mig frem til ville de også til at ændre på da renten var steget i den periode fra jeg havde skrevet under til de modtog brevet.. Der røg en email afsted til afd. chefen med det samme.. Hvis de ikke kunne give mig det som jeg havde skrevet under på og jeg havde aftalt med bankrådgiveren så kunne de vinke farvel til mig som kunde for så kunne jeg gå over på den anden side af gade og låne pengene.. Der er så stor kamp om kunderne i dag så de er sultne nok.. Så jeg fik hvad jeg havde aftalt med min bankrådgiver. Men om de juridisk er i deres gode ret ved jeg intet om. De er underlagt den svenske lovgivning selvom afdelingen ligger i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2008 Der er så stor kamp om kunderne i dag så de er sultne nok.. De vil gerne låne dig penge, ja. Men det er nu mere Indlån de er sultne efter og ikke udlån. Så du havde nok bare en bankrådgiver der godt kunne se det fornuftige i dit argument. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2008 Hejsa... Så var jeg til møde med Swedbank her til morges. Jeg fik at vide at grunden til rentestigningen havde noget at gøre med at jeg indgik en aftale midt i marts, men at det først var den 1. april at jeg skulle optage lånet. Så imellemtiden fra medio marts til 1. april havde renten rykket sig fra 4.99 til 5.05. Ikke alverden, men alligevel følte jeg lidt at jeg blev taget ved næsen. Men kunne godt se bankens argumentation. Måske fordi jeg er naiv, eller måske bare fordi jeg var utrolig interesseret i at få oprettet mig en svensk konto så jeg kan betale mine regninger. Har ikke lyst til at høre fra Inkasso igen nemlig ... :s Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 De vil gerne låne dig penge, ja. Men det er nu mere Indlån de er sultne efter og ikke udlån. Så du havde nok bare en bankrådgiver der godt kunne se det fornuftige i dit argument. Ja det er ude efter vores penge men det er da på indlån OG udlån... Og det er blevet dyrere for dem at låne penge fra de andre pengeinstitutter men de tjener stadigvæk penge på udlånsrenten.. Hejsa... Så var jeg til møde med Swedbank her til morges. Jeg fik at vide at grunden til rentestigningen havde noget at gøre med at jeg indgik en aftale midt i marts, men at det først var den 1. april at jeg skulle optage lånet. Så imellemtiden fra medio marts til 1. april havde renten rykket sig fra 4.99 til 5.05. Ikke alverden, men alligevel følte jeg lidt at jeg blev taget ved næsen. Men kunne godt se bankens argumentation. Måske fordi jeg er naiv, eller måske bare fordi jeg var utrolig interesseret i at få oprettet mig en svensk konto så jeg kan betale mine regninger. Har ikke lyst til at høre fra Inkasso igen nemlig ... :s Præcis den samme situation som min så bare tryk dem lidt på maven.. det er jo selvfølgelig en vurdering fra banken om hvor god en kunde man/du er.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites