Jump to content
DarkAdMiN

Lån til bolig - For lav indkomst?

Recommended Posts

Hej Nu har jeg boet 2 år i malmø (fremlejet bolig) og vil meget gerne købe min egen. Jeg arbejder dagligt i DK, og er pt. under uddannelse Jeg er færdiguddannet sommer2009 :love2: Min indkomst er 10.000DKK før skat :rolleye: Jeg vil gerne købe en bolig til 500.000SEK, hvor huslejen ligger på ca 2800SEK. Jeg ansøgte online hos www.danskebolan.se men fik afslag. (ingen forklaring, just afslag, har dog sendt dem en mail for bedre forklaring) jeg regner nok med at jeg har for lav indkomst. Nu vil jeg prøve med min egen rådgiver i DK, dog henviste hun mig til öresundsafdeling på Hamngatan 4, malmø. Vil jeg gå forgæves? eller er der en chance? Det skal siges at jeg skal bo med en kammi, men han vil dog ikke blandes ind i alt det lån/bank halløj :) Så banken er vist ligeglad om der kommer penge ind den anden vej. jeg er færdiguddannet til sommer 2009 og kommer til at tjene små 30.000DKK før skat. Det er de vist også ligeglad med... right? Hehe... Jeg har ingen udgifter ved siden af, udover: pendlerkort og mad osv. (jeg har regnet ud og kan sagtens have råd) ... det skal jo bare overbevises over for dem :sick: Gode råd til mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med bankerne herovre er, at de kun ser på om du er fastansat eller ej, og så kan det i og for sig väre ligegyldigt hvor meget du tjener. Tag fat i en rådgiver i din danske bank det vil jeg tro du kommer längere med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Problemet med bankerne herovre er' date=' at de kun ser på om du er fastansat eller ej, og så kan det i og for sig väre ligegyldigt hvor meget du tjener. Tag fat i en rådgiver i din danske bank det vil jeg tro du kommer längere med...[/quote'] Tusind tak... lidt optur :) jeg har kontaktet nordea-oresundsafdeling i malmø. Har sendt dem de nødvendige papirer. Nu ser vi ad...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

har du en dansk bank ? tag fat i den, ikke den svenske afdeling først :-) Vi fik også afslag i sverige på sølle 800K (vi havde enda 10% udbetaling), selvom vi er 2 fastansatte der har over 35K udbetalt og huslejen ligger på 4K, i danmark grinede de lidt og da vi kom med et papir fra vores danske afdeling, var det næsten bare et stempel i den svenske....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som Sanne J siger så er det en ansättelseskontrakt de ser på. Det er bare folk inden for sundhedssekteren der normalt kan låne uden at väre fastansat.
Jeg har været fastansat siden 2006. :confused: De fik alle papirer... Det er bare indkomsten...
har du en dansk bank ? tag fat i den, ikke den svenske afdeling først :-) Vi fik også afslag i sverige på sølle 800K (vi havde enda 10% udbetaling), selvom vi er 2 fastansatte der har over 35K udbetalt og huslejen ligger på 4K, i danmark grinede de lidt og da vi kom med et papir fra vores danske afdeling, var det næsten bare et stempel i den svenske....
Jeg har bank hos Nordea i DK, har haft det i 12år nu... Er en af de heldige som har den super flinkeste rådgiver... Hun kunne dog ikke hjælpe mig når det gjaldt lån i Sverige... Hun henviste mig til deres øresundsafdeling som ligger i malmø... De ser nu på sagen, men det så sort ud... Forventer at modtage et svar idag eller imorgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har bank hos Nordea i DK, har haft det i 12år nu... Er en af de heldige som har den super flinkeste rådgiver... Hun kunne dog ikke hjælpe mig når det gjaldt lån i Sverige... Hun henviste mig til deres øresundsafdeling som ligger i malmø... De ser nu på sagen, men det så sort ud... Forventer at modtage et svar idag eller imorgen.
Ellers hiv fat i Margrethe Thöfner i Nordea Limhamn - hun "kender" danskerproblematikken...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm min nordea afdeling som ligger i Søborg, havde ingen problemer med at låne mig penge til en bolig i Sverige, uden at henvise mig til en svensk afdeling. Men det er jo ikke mange basøre du har til dig selv, hvis du skal betale skat af 10.000 kr. og så afdrage på et lån på ca. 400.000 dkk, og husleje på 2200 dkk. Derefter skal du ud og købe mad,tøj,transport. der er også udgifter til telefon,internet,tv og el mv. plus lidt til alt det sjove. Godt nok skrive du, at du skal bo sammen med en ven ? - mon ikke i begge 2 skal en tur i banken sammen, og ligge de samlede papire frem, så banken kan vurderer jeres indkomst og økonomi som en helhed ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hmmm min nordea afdeling som ligger i Søborg, havde ingen problemer med at låne mig penge til en bolig i Sverige, uden at henvise mig til en svensk afdeling. Men det er jo ikke mange basøre du har til dig selv, hvis du skal betale skat af 10.000 kr. og så afdrage på et lån på ca. 400.000 dkk, og husleje på 2200 dkk. Derefter skal du ud og købe mad,tøj,transport. der er også udgifter til telefon,internet,tv og el mv. plus lidt til alt det sjove. Godt nok skrive du, at du skal bo sammen med en ven ? - mon ikke i begge 2 skal en tur i banken sammen, og ligge de samlede papire frem, så banken kan vurderer jeres indkomst og økonomi som en helhed ?
Min arbejdsgiver betaler, internet,mobil. Og efter min udregning har jeg rigeligt. Jeg har jo også sparet noget ved siden af. Desuden vil jeg ikke afdrage endnu.. renter er fint.. Min kammi vil ikke indblandes med banken. Så købet vil blive i mit navn :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hun kunne dog ikke hjælpe mig når det gjaldt lån i Sverige
Hun kan sagtens give dig et dansk lån til svensk ejendom, det kunne vores nordea person ihvertfald Men det du skulle have brug for er et lånebevis for hvor meget du kan låne i DK, det viser du til Nordea i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min arbejdsgiver betaler' date=' internet,mobil. Og efter min udregning har jeg rigeligt. Jeg har jo også sparet noget ved siden af. Desuden vil jeg ikke afdrage endnu.. renter er fint.. Min kammi vil ikke indblandes med banken. Så købet vil blive i mit navn :)[/quote'] Hehe en ting er jo hvad du mener er rigeligt, en anden ting er hvad banken mener er rigeligt - men nok om det. Mon ikke du kan lave et budget til banken så, med hvad din kammi betaler ind hver måned i husleje ?. Men igen - som andre siger, bankerne er nok rimlig forsigtige i øjeblikket. Har du prøvet at spørge banken om en kautionist vil ændre på lånesituationen ? hvis du altså kan finde en kautionist (pst, forældre plejer at være rigtig gode at spørge hehe)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hun kan sagtens give dig et dansk lån til svensk ejendom, det kunne vores nordea person ihvertfald Men det du skulle have brug for er et lånebevis for hvor meget du kan låne i DK, det viser du til Nordea i Sverige
Nåå ja... men må lige finde ud af om det kan svarer sig i længden... Renterne er jo noget højere i DK
Hehe en ting er jo hvad du mener er rigeligt, en anden ting er hvad banken mener er rigeligt - men nok om det. Mon ikke du kan lave et budget til banken så, med hvad din kammi betaler ind hver måned i husleje ?. Men igen - som andre siger, bankerne er nok rimlig forsigtige i øjeblikket. Har du prøvet at spørge banken om en kautionist vil ændre på lånesituationen ? hvis du altså kan finde en kautionist (pst, forældre plejer at være rigtig gode at spørge hehe)
De er ligeglad om min kammi betaler så længe de ikke får det på sort og hvidt. Han betaler faktisk hele huslejen... men det kan de ikke bruge til en dyt da han ikke vil indblandes... Det er noget vi 2 klarer indbyrdes. Hmm... Kautionist er ikke en dårlig idé... dog bliver det en fra DK, hvis vi når så langt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo man gör Det gör man. Man anvender borgensmän. Det fungerer på samme måde som i DK. Man er så registreret for det aktuelle belöb. Så skal man selv låne, regnes dette som et lån. Set med bank öjne altså.

Mig bekendt så bruger man ikke kautionister i Sverige ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nåå ja... men må lige finde ud af om det kan svarer sig i længden
men du skal ikke tage lånet i danmark jo... du tager lånebeviset med til sverige og viser dem at du kan låne så meget i danmark og derfor burde kunne låne det samme i sverige hos dem sådan gjorde vi :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites