Jump to content
Gio

Restaurantverdensranglistens #1...ligger i København!

Recommended Posts

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/04/21/203840.htm Den københavnske restaurant Noma er blevet kåret som verdens 10. bedste restaurant. Det skete ved prisuddelingen "Verdens 50 bedste restauranter" i London foran en lang række af verdens mest kendte tre-stjernede restauranter. :thumbup:
Nummer 2 er The Fat Duck... Den vil jeg så gerne spise på, men der er altid over 6 måneders ventetid og med min spontanitet når det gælder rejser, så bliver det ikke lige med det samme.... Jeg kan da ikke bestille en rejse til London 6 måneder før afgang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den københavnske restaurant Noma er blevet kåret som verdens 10. bedste restaurant.
Priserne er nu ikke værst for en 10. plads på verdensranglisten. Selv foretrækker jeg pariserbøf på D'Angleterre selvom den er steget fra 95 til 145 kroner. Det er ren nydelse for (relativt) få penge. (Kom ikke bagefter og påstå at McDonalds er en resturant).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et smut på Noma kan helt sikkert godt anbefales, det er sgu toplækkert! Var på Vendels at Sturehof her i Malmö i dag, det var også topklasse, og det er helt sikkert også et besøg værd hvis man er til madkunst og gode vine, og vil forkæle sig selv og konen indimellem :-) Ser frem til at prøve de andre finere steder i byen når lejlighed/økonomien byder sig til. Ellers er en burger på Ceder på Ö. Förstadsgatan også helt ok - for det behøver jo ikke koste en milliard hver gang - heldigvis da!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

The fat duck er bestemt et besøg værd, havde en kammerat der arbejdet derovre, der fik vi lov til at få noget frokost, da vi var ovre og besøg ham. Baconis til dessert. lyder total klamt men det smagte super. Men både the fat duck og El Boille( eller hvordan det staves) er næsten mere et kemicenter end en restaurant. Bag ved anden lå der et laboratoriet der var lige så stort som både rest og køkken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på Noma og spise for noget tid siden, da de stadig kun havde én stjerne og det var helt fantastisk. Jeg fik en 7 retters menu med tilhørende vinmenu + ostetallerken, samt petitfour til kaffen. ALT var bare helt i top. Det kan meget varmt anbefales, hvis man er til god mad og vin. Det var hver en krone værd (1800kr/person) og jeg gør det glædeligt igen. Ps. Prikken over i'et var servicen, hvilken var exceptionel. De var ikke for meget til stede og heller ikke for lidt. De kunne svare på alle mine dumme spørgsmål og præsenterede maden godt. Lidt af en kunst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/04/21/203840.htm Den københavnske restaurant Noma er blevet kåret som verdens 10. bedste restaurant. Det skete ved prisuddelingen "Verdens 50 bedste restauranter" i London foran en lang række af verdens mest kendte tre-stjernede restauranter. :thumbup:
Og nu på en 3. plads opdagde jeg lidt tilfældigt: http://ibyen.dk/restauranter/article693992.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Intet er "simpelt" på Noma ;) ...men fra 375,- uden vin-menu. noma.dk
Billigt... Jeg har lige været i Bangkok. På 64. etage ligger der en italiensk restaurant.... der var plads... No wonder... Jeg kunne ikke lade være med at grine da jeg så vinkortet. 595.000 baht for en fransk vin fra 1990 (ja, jeg bladrede hurtigt videre, så jeg ved ikke hvilken) 30g belluga ... der findes åbenbart 3 varianter. Den billigeste kostede 48.000baht (30gram !) Jeg indrømmer gerne at jeg gik igen efter at ha' set det menukort. Bare vinen er nok til at betale en nyere Mercedes E-klasse :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var 4 personer der bestilte 3-retters menuen og delte en flaske vin. Vi slap med 550,- pr. person. Vi lagde ud med 4 "snacks", hvorefter vi kunne få lov til at bestille, herefter kom der en appetizer og til sidst de tre retter. Helt fantastisk dejlige retter og jeg har billeder af alt hvad vi spiste, desværre i lidt dårlig kvalitet da min iphone er lidt ridset :) - kan smide det op i morgen, så I kan få en ide om hvad de serverer på verdens 3. bedste restaurant.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fruen og jeg var på Noma i går 13.00 til 16.00. Vi havde booket mere end en måned i forvejen. Restauranten var fyldt. Betjening i verdensklasse, og maden var selvfølgelig også en unik oplevelse. Startede med champagne og lidt appetizers. Vi fik herefter begge deres 7-retters, og jeg fik deres tilhørende 7-glas vinmenu, mens fruen snuppede deres 7-glas juicemenu i stedet (bilen kører jo ikke sig selv :D). DKK 3.730,- :scared: (rundet op til 4.000,- da jeg aldrig går rundt med småpenge ;) :p). Men skal jeg nu være helt ærlig, så er det altså ikke noget for mig (os) at gentage besøget. Jo altså, det var da rigtigt godt på mange punkter (og betjeningen samt præsentationen var super), men i mine øjne var det i højere grad visuel madkunst, end det var en decideret smagsmæssig superoplevelse. Altså, helt ærligt, hvem gider have babymajs i desserten? Og semi-desserten (ret 6) var en ret (næsten) udelukkende bestående af agurk (og nej, det er ikke til at forestille sig, at det hele er agurk, men der indgår så meget bleeding-edge food engineering i mange af deres retter, at man hele tiden overraskes og forundres). Flere af de andre retter gik heller ikke rent ind hos mig (for meget grønt, blomster (ja, BLOMSTER :)) og "økologi" - ingen kød før eller efter 5. ret - lige bortset fra appetizer-småkagen med kogt spæk og solbær. :surprise: men den smagte sgu meget godt :)). Men en meget spændende og helt unik oplevelse var det bestemt. Og vinen var super, og man får en bette ski' på efter 7 glas (9-10 glas, når man drikker lidt "hurtigt" - og det koster ikke ekstra :D).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fruen og jeg var på Noma i går 13.00 til 16.00. Vi havde booket mere end en måned i forvejen. Restauranten var fyldt. Betjening i verdensklasse, og maden var selvfølgelig også en unik oplevelse. Startede med champagne og lidt appetizers. Vi fik herefter begge deres 7-retters, og jeg fik deres tilhørende 7-glas vinmenu, mens fruen snuppede deres 7-glas juicemenu i stedet (bilen kører jo ikke sig selv :D). DKK 3.730,- :scared: (rundet op til 4.000,- da jeg aldrig går rundt med småpenge ;) :p). Men skal jeg nu være helt ærlig, så er det altså ikke noget for mig (os) at gentage besøget. Jo altså, det var da rigtigt godt på mange punkter (og betjeningen samt præsentationen var super), men i mine øjne var det i højere grad visuel madkunst, end det var en decideret smagsmæssig superoplevelse. Altså, helt ærligt, hvem gider have babymajs i desserten? Og semi-desserten (ret 6) var en ret (næsten) udelukkende bestående af agurk (og nej, det er ikke til at forestille sig, at det hele er agurk, men der indgår så meget bleeding-edge food engineering i mange af deres retter, at man hele tiden overraskes og forundres). Flere af de andre retter gik heller ikke rent ind hos mig (for meget grønt, blomster (ja, BLOMSTER :)) og "økologi" - ingen kød før eller efter 5. ret - lige bortset fra appetizer-småkagen med kogt spæk og solbær. :surprise: men den smagte sgu meget godt :)). Men en meget spændende og helt unik oplevelse var det bestemt. Og vinen var super, og man får en bette ski' på efter 7 glas (9-10 glas, når man drikker lidt "hurtigt" - og det koster ikke ekstra :D).
4000 DKK!? Så har I vist også betalt for den middag, men ja det er sikkert en stor oplevelse, som vi må have tilgode med vores studenterlønninger :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4000 DKK!? Så har I vist også betalt for den middag' date=' men ja det er sikkert en stor oplevelse, som vi må have tilgode med vores studenterlønninger :)[/quote'] Ja, det er en hamper pris. Vi var på D'angleterre for et par måneder siden, hvor vi kunne spise for kun 1500,- og her blev man rent faktisk mæt. :) Og så var det meget mere efter min mund: Kammuslinger, kantareller, en god saftig bøf med lækkert tilbehør samt den bedste dessert, jeg nogensinde har fået (bl.a. med panna cotta, udsøgte bær, helt utrolig sorbet, m.m.). Betjeningen kan på ingen måde sammenlignes med Nomas, og atmosfæren var generelt en anden. Og så er der jo lige D'angleterres interiør - det er IMO helt uden stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' det er en hamper pris. Vi var på D'angleterre for et par måneder siden, hvor vi kunne spise for kun 1500,- og her blev man rent faktisk mæt. :) Og så var det meget mere efter [i']min mund: Kammuslinger, kantareller, en god saftig bøf med lækkert tilbehør samt den bedste dessert, jeg nogensinde har fået (bl.a. med panna cotta, udsøgte bær, helt utrolig sorbet, m.m.). Betjeningen kan på ingen måde sammenlignes med Nomas, og atmosfæren var generelt en anden. Og så er der jo lige D'angleterres interiør - det er IMO helt uden stil.
Det er jo rent blær, nyd det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites