Jump to content
tommy_h

fartkontrol før betaling mod DK

Recommended Posts

De hiver også folk ind til en omgang alkotest. Min højgravide (3 uger inden termin) kone blev bedt om at blæse. :D
Jamen, det er da klart. Selvfølgelig kører en super-højgravid kvinde rundt i en salig brandert ved middagstid. :rolleyes::rolleye: Tænk engang, hvis politiet brugte tiden på noget fornuftigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen, det er da klart. Selvfølgelig kører en super-højgravid kvinde rundt i en salig brandert ved middagstid. :rolleyes::rolleye: Tænk engang, hvis politier brugte tiden på noget fornuftigt.
Nu er det jo før set at alkoholikere* får børn og kører bil - så derfor synes jeg da at det er fornufigt at tjekke alle... uanset hvilken tilstand de er i... :) *hvilket ikke en hentydning til at dannemares kone er alkoholiker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De hiver også folk ind til en omgang alkotest. Min højgravide (3 uger inden termin) kone blev bedt om at blæse. :D
Jamen, det er da klart. Selvfølgelig kører en super-højgravid kvinde rundt i en salig brandert ved middagstid. :rolleyes::rolleye: Tænk engang, hvis politier brugte tiden på noget fornuftigt.
I bund og grund er det vel spild af ressourcer, trafikanters tid, og meget mere, overhovedet at checke dem, der ikke er alkoholpåvirket. De burde etablere en eller anden form for udskilling således at højgravide kvinder og andre, som ikke er påvirket af alkohol, blev sorteret fra, og så blev resten checket. Måske Ulmus har et brugbart forslag til hvordan det lige skulle gøres ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Går ud fra, at det er dansk politi. Jamen, de har vel bare overtaget mønstret fra det svenske politi, som hver gang, der er tale om en overtrædelse - her f.eks. hastighedsbestemmelser - ALTID tager alkoholtester. Det er ikke for at ramme gravide eller andre "sikkerhedsgrupper", men fast procedure. Betjenten skal ikke anvende "sin næse", men bare høfligt spørge: "Har du noget imod at blæse i dette alkoholmeter??" Er svaret "nej", venter en blodprøve hos en læge. P.S. Har prøvet dette de 3 gange jeg på 4½ år har fået en mindre fartbøde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Går ud fra, at det er dansk politi. Jamen, de har vel bare overtaget mønstret fra det svenske politi, som hver gang, der er tale om en overtrædelse - her f.eks. hastighedsbestemmelser - ALTID tager alkoholtester.
Det var svensk politi, og der var vist ikke så meget mønster over det denne gang. Hun kørte i hvert fald ikke for stærk (eller på anden måde opførte sig mistænkeligt).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I bund og grund er det vel spild af ressourcer, trafikanters tid, og meget mere, overhovedet at checke dem, der ikke er alkoholpåvirket. De burde etablere en eller anden form for udskilling således at højgravide kvinder og andre, som ikke er påvirket af alkohol, blev sorteret fra, og så blev resten checket. Måske Ulmus har et brugbart forslag til hvordan det lige skulle gøres ...
Ja, men, det kan da godt være jeg er naiv, når jeg umiddelbart tænker, at en højgravid kvinde ikke drikker og kører bil samtidig og så ovenikøbet ved middagstid. Jeg synes bare godt, at man må bruge sin sunde fornuft også selvom, man er politimand. Det minder mig om kotumen i USA med at man straks stopper en farvet, der kører i en stor dyr bil. For så må han da have stjålet den. Iøvrigt er jeg aldrig blevet bedt om en alkotest, heller ikke midt om natten, i det 7 år jeg har kørt over broen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites