michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 og andre speedometre viser for lidt i forhold til den egentlige fart .. han skriver jo intet om at hans meter viser for meget men hvis man går udfra hvad hans meter viser så har han jo selv kørt ulovligt Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Nu drejer Gios kritik af Brians kørsel jo ikke om hvorvidt loven bliver brudt eller ej' date=' men om hvorvidt folks liv og lemmer bliver sat på spil, og i den forbindelse er der en verden til forskel på at køre 10 eller 50% for stærkt.[/quote'] det er vi enige om men begge er en forøgelse af faren så det ene er ikke bedre end det andet jeg er personligt pisseligeglad for min skyld kan folk køre 300kmt over broen det må de selv rode med og jeg kører selv for hurtigt og netop af den grund holder jeg min kæft og blander mig ikke i andres kørsel Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andhan 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Der var også en i en sort mercedes på broen mod dk, der kørte rimelig tomhjernet, ved 8.30 tiden. det er måske den i tænker på. mvh andreas Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Fik du ikke taget et billede????Hvis jeg havde været så dum at fedte med kamera i en sådan situation' date=' så kunne du hygge dig med det - men desuden kørte du så stærkt at det havde været umuligt at nå, medmindre det var forberedt på forhånd. Næh - kuglepen og papir.og andre speedometre viser for lidt i forhold til den egentlige fart .. han skriver jo intet om at hans meter viser for meget men hvis man går udfra hvad hans meter viser så har han jo selv kørt ulovligtJeg ved ikke om du hentyder til mit speedometer. Men eftersom jeg ofte kører med GPS i bilen, så har jeg en god idé om min faktiske hastighed, uagtet hvad nålen står på. Så når jeg kører "120" på speedometret, så kører jeg faktisk den tilladte hastighed. Punktum. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andhan 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 hvad er det for en bil du så gio Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 hvad er det for en bil du så gioBrians Audi RS6 Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andhan 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Ok vidste ikke hvad bil der var tale om. Den person der kørte bag en grå kassevogn i en sort mersedes, skal måske også lige tænke over sin kørsel.... hvis han læser herinde. mvh andreas Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 og andre speedometre viser for lidt i forhold til den egentlige fart .. han skriver jo intet om at hans meter viser for meget men hvis man går udfra hvad hans meter viser så har han jo selv kørt ulovligt Et speedometer må aldrig vise for lidt - det er direkte ulovligt. Og ingen biler gør det når de kommer fra fabrikken. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 lol ja gio for alle ved jo at GPS er 100% nøjagtige ... ikke desto mindre kan en gps modtager ikke måle bare nogenlunde korrekt hastighed medmindre den har fat i min. 12 satelitter og det er minimum min viser som regel mere end hvad mit speedometer gør Et speedometer må aldrig vise for lidt - det er direkte ulovligt. Og ingen biler gør det når de kommer fra fabrikken. mhm og det er ulovligt at køre for stærkt men alligevel er der tråde som denne og efter hvad jeg kan regne ud er gio ikke lige rullet ud af fabrikkenog direkte ud på broen Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nikolaj 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 nu når vi er endt med at snakke GPS Der findes ialt 24 satelitter, som USA's militær står for driften af og mener det er 6 kontrolcentre på jorden og et center der styrer de 6 centre. (udover de 24, så er der nogle civile, som også kan bruges) de 24 satelitter giver info, som er meget mere præsis, end de civile og de er/kan kodes, så civile modtager ikke kan tage deres signaler. de 24 bruger vi på arbejdet og jeg har endnu ikke kørt i et køretøj, hvor speedometeret viser for lidt.. typisk altid ca 5km for meget. en GPS skal bruge 4 satelitter i opstarten, for at vise data helt præsist... efter det er det nok med 3. forsvarets GPS'er kan max benytte 5 satelitter af gangen, så at man sku bruge 12, før en GPS viser præsise data, tror jeg nu ikke helt på. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Du kører altså og skriver imens du kører???? Med 120, så kører du ca 33m i sekundet..... Når du kigger ned i bilen efter blokken og kuglepennen, har du kørt 100m uden at kigge på vejen....:thumbdown Er det ikke værre end at køre for hurtigt??? kuglepen og papir. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Der findes ialt 24 satelitter' date=' som USA's militær står for driften af [..'] , så at man sku bruge 12, før en GPS viser præsise data, tror jeg nu ikke helt på. Enig. Mht hvor mange sattelitter der skal bruges for at måle en korrekt hastighed lyder 12 af lige lovligt meget, jeg ville gætte på tre, men det varierer efter hvor på jorden du er på hvilket tidspunkt da disse sattelitter jo ikke er geostationære, derfor kan der være fordelagtige tidspunkter og steder ligesom der kan være mindre fordelagtige tidspunkter og steder for en optimal måling. Desuden forøger antallet af eventuelle jordbaserede repeaterer signalets præsicion. Her stod GPS satelitterne (dem på vores side af jorden) 17. April 2008 kl 08:20: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Hvad gør Politiet egentlig i tilfælde af, at de modtager flere uafhængige anmeldelser om hasarderet kørsel? Brians kørsel har været til diskussion før, og spørgsmålet er, om det nu er tid til at gøre noget ved det. Man kan jo tilsyneladende ikke tale med ham om det. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Du kører altså og skriver imens du kører????Ja - jeg har ikke lige nogle børn til at forstyrre min kørsel p.t.. Ej heller en radio' date=' da denne skal have skiftet en sikring. Nå ja...jeg blinker også med øjnene - selv når jeg kører bil Med 120, så kører du ca 33m i sekundet..... Når du kigger ned i bilen efter blokken og kuglepennen, har du kørt 100m uden at kigge på vejen....:thumbdown Er det ikke værre end at køre for hurtigt??? Du overrasker mig ikke, med ovenstående "argumenter". Du vil simpelthen køre som det passer dig, og når det passer dig. Er det anarki du ønsker på vejene? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Er det anarki du ønsker på vejene? Nej - vi andre skal bare venligst sørge for at holde os i højre vognbane (eller måske helst helt væk fra vejene) når han kommer, så han kan køre som det passer ham! Vi andre er jo nogle tåber, ved du nok, han kører som en drøm. Gode bremser, overmenneskelig reaktionsevne osv... Det er nogle mennesker beskåret at være så utroligt dygtige bilister, at de har mere ret til vejene end alle andre. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 det er vi enige om men begge er en forøgelse af faren så det ene er ikke bedre end det andet jeg er personligt pisseligeglad for min skyld kan folk køre 300kmt over broen det må de selv rode med og jeg kører selv for hurtigt og netop af den grund holder jeg min kæft og blander mig ikke i andres kørsel Damn, stik mig lige din adresse. Så sender jeg dig fluks et tastatur, som inkluderer komma/punktum-tasterne. :D Alternativt kan du copy'paste et par af disse: .,.,.,.,.,.,. og gemme dem til senere brug. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Du er hjertelig velkommen.....:) Men husk på at næste gang du ringer om et indbrud i dit hus, så har de ikke tid fordi de er ude at jagte spøgelser som bilister har ringet ind og sagt at de kører mere end acceptabelt stærkt. Husk også at gøre det hver gang du ser en der går over for rødt.... Reglerne skal jo være ens for alle....;) Jeg har kun hovedrysten tilovers for folk der stikker andre...Især når det drejer sig om andet end deciderede straffelovsovertrædelser. God fornøjelse......:th2: Hvad gør Politiet egentlig i tilfælde af, at de modtager flere uafhængige anmeldelser om hasarderet kørsel? Brians kørsel har været til diskussion før, og spørgsmålet er, om det nu er tid til at gøre noget ved det. Man kan jo tilsyneladende ikke tale med ham om det. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Så er der dømt børnehave på fartdiskussions-stuen endnu en gang.. SUK! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Det sagde jeg ikke Jesper.... Jeg kommenterede såmænd bare det faktum at du kører i en bil der vejer halvandet tons og ikke koncentrerer dig om det du laver. Er det bedre at køre 100m med 120 km/t uden at se hvor man kører eller er det værre at køre stærkt og være 112% vågen og opmærksom på alt omkring dig??? Selv de mindste bevægelser der kunne antyde et vognbaneskift??? Jeg behøves ikke at godtgøre, hvor jeg mener opmærksomheden burde være. Hvis du koncentrerer dig om din kørsel, så skal jeg nok koncentrere mig om min....;) Ja - jeg har ikke lige nogle børn til at forstyrre min kørsel p.t.. Ej heller en radio' date=' da denne skal have skiftet en sikring. Nå ja...jeg blinker også med øjnene - selv når jeg kører bil :rolleye:Du overrasker mig ikke, med ovenstående "argumenter". Du[i'] vil simpelthen køre som det passer dig, og når det passer dig. Er det anarki du ønsker på vejene? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Og Dennis....FORDI speedo viser forkert, MÅ man ikke kører stærkere end det tilladte. Er der 110 på vejen, skal speedo stå på 110.....Længere er den ikke! Hvem siger at Gio kørte for stærkt? hvis der står 120 på meteret har han jo sikkert kørt under 110. Min viser i hvert fald mindst 10km/t for meget ved den fart Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Er der 110 på vejen' date=' skal speedo stå på 110.....Længere er den ikke![/quote'] Smukt - det kan vi så gå ud fra, at dit speedometer altid gør?? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Hvorfor er det bare en endeløs debat, når der snakkes om fart her på debatten, hvorfor kan folk ik´ bare passe deres egen kørsel (så ville det måske blive mere sikkert at køre i trafikken) og lade myndighederne om at lege politi, det er jo deres job. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Ja da..... Men ikke i byen...der står det på noget mindre, da der tit er 50 km/t...:D Men det står også tit på 72.....Godt på vej til 73......Smukt - det kan vi så gå ud fra' date=' at dit speedometer altid gør??[/quote'] Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Jeg synes da det er langt mere interessant at finde ud af hvem der lyver/tager fejl: Mulen, der siger at han IKKE kørte på broen på det pågældende tidspunkt, eller Gio der påstår at Mulens bil overhalte ham med sindssyg hastighed på broen. :th2: Hvem der så er uopmærksom i et sekund eller to på et givent tidspunkt i trafikken ved en bestemt hastighed er da himmelråbende uinteressant!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Det ville da være dejligt..... Så kunne det være at der skete færre uheld. Ville være dejligt, såfremt folk ikke pillede næse, lagde makeup, skrev romaner, tog billeder osv imens de kører bil. Men det var sikkert fordi Gio blev vækket af sin tornerosesøvn af et mindre vindpust fra en passerende bilist.... Han var jo igang med papir og pen. Så kan man godt få et chok......:D Hvorfor er det bare en endeløs debat' date=' når der snakkes om fart her på debatten, hvorfor kan folk ik´ bare passe deres egen kørsel (så ville det måske blive mere sikkert at køre i trafikken) og lade myndighederne om at lege politi, det er jo deres job.[/quote'] Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites