Jump to content
Luggy

Blå blink i tunnel

Recommended Posts

Morn' Er der nogen, der ved, hvad der foregik i tunnellen i morges - Sverige- Danmark-siden? Jeg var der mellem kl. 06.30 0g 07.00. Der var kun én bane åben og max hastigheden var 50. Jeg kunne se, der var blå blink, som viste sig at være en politibil, der kørte, da jeg kom tættere på. Er bare nysgerrig .....:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan udvide den lidt.....:)

kiggekø (2001) 'kø af nysgerrige bilister ved (motorvejs)ulykker' problemer med "kiggekøer", hvor nysgerrige bilister ved ulykker skaber yderligere problemer (BerlT 24.8.2003);

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Undrede mig også over hvad der skete.. Jeg oplevede ikke andet end hastighedsnedsættelsen og at der så blev åbnet igen....
Os ligeså - vi blev enige med os selv og hinanden om, at vi nok var kommet for sent til at opdage, hvad der var sket, men for tidligt til at undgå hastighedsnedsættelsen. Det var ellers meget underholdende - 50 km/t i halvdelen af tunnelen og så pludselig ingen fartnedsættelse overhovedet... (bortset fra dem, der ikke turde tro på, at det var rigtigt, og derfor holdt sig under 80 - for en sikkerheds skyld) :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den kommer ikke på P4.... De sender ud på P3 på 93,90 Mhz..... Det står i starten ved indgangen til tunnelen.
Nu er det også P3 jeg hører, men det eneste jeg får at vide omkring trafik er via P4, som bryder ind. Jeg havde også holdt ved betalingsanlægget før jeg fik at vide over P4 at broen var lukket - hvis jeg nu ikke havde opdaget det :rolleye:.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal du nok ha' justeret din TMC....

Nu er det også P3 jeg hører, men det eneste jeg får at vide omkring trafik er via P4, som bryder ind. Jeg havde også holdt ved betalingsanlægget før jeg fik at vide over P4 at broen var lukket - hvis jeg nu ikke havde opdaget det :rolleye:.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Helt det samme er det dog ikke, 1.14 Hvad er forskellen på TMC og TA, som jeg har på min bilradio? TMC giver trafikinformation på dit eget sprog på det sted, hvor du befinder dig, via dit navigationsanlæg eller din bilradio. TA (Traffic Announcement / Trafikmeddelelse) derimod, er en funktion i din radio, som får radioen til automatisk at skifte til et program med trafikmeddelelser. Som oftest er TA-meddelelserne, gældende for den region du befinder dig i. Da det er radiostationerne selv, der oplæser trafikmeldinger, er det ikke muligt selv at vælge hvilke sprog man ønsker at få trafikmeldingen på. Mvh. Flemming

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites