Martin_M 10 Anmeld indhold Skrevet April 14, 2008 Hej Min kæreste går på barsel 9/5 og herefter mangler jeg 1 at pendle med. Jeg har bil + bizz og kører strækningen Malmø (nærmere betegnet Risaberga) til Hørsholm. Kan naturligvis holde ind undervejs. Jeg kører i tidsrummet 6.15-6.30 og kører hjem mellem 14-17Har flex tid, så dagene er forskellige. Som regel kører jeg dog 15-16 Nogen der ku tænke sig at køre med? Og nogen der har en ide om hvad en fair pris for dette ville være? P.s. kan da lige skrive et par ord om mig selv: Er 27, oprindelig fra jylland, arbejder som projektleder i VELUX, spiller golf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 Hej Min kæreste går på barsel 9/5 og herefter mangler jeg 1 at pendle med. Jeg har bil + bizz og kører strækningen Malmø (nærmere betegnet Risaberga) til Hørsholm. Kan naturligvis holde ind undervejs. Jeg kører i tidsrummet 6.15-6.30 og kører hjem mellem 14-17Har flex tid, så dagene er forskellige. Som regel kører jeg dog 15-16 Nogen der ku tænke sig at køre med? Og nogen der har en ide om hvad en fair pris for dette ville være? Har sendt dig en PM Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Andre. Jeg har ikke mulighed for at dele brobizz da jeg kører ml 40-50 ture pr md. Men hører gerne fra nogen, der ku være friske på samkørsel. Hører også gerne fra nogen, der har en ide til en pris for passageren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt om hvad folk synes er rimelig for at køre med. Jeg skal nemlig til at køre med en kollega til Holte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Joel 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Jag räknade lite på det för ett tag sedan då en kollega åkte med mig ett tag. För bron kom jag fram till 60Skr/person och då är han som inte står för brobizzen kompenserad för det extra skatteavdraget bizzinnehavaren får. För bilen räknade jag 1:40SKr/km, det är lite lägre än den faktiska kostnaden för en normalbil, typ Golf, Volvo V40 eller Ford Focus. Man har ju ändå mer nytta av sin egen bil än vad passageraren har. Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt om hvad folk synes er rimelig for at køre med. Jeg skal nemlig til at køre med en kollega til Holte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2008 Jag räknade lite på det för ett tag sedan då en kollega åkte med mig ett tag. För bron kom jag fram till 60Skr/person och då är han som inte står för brobizzen kompenserad för det extra skatteavdraget bizzinnehavaren får. För bilen räknade jag 1:40SKr/km, det är lite lägre än den faktiska kostnaden för en normalbil, typ Golf, Volvo V40 eller Ford Focus. Man har ju ändå mer nytta av sin egen bil än vad passageraren har. Det lyder godt nok lidt højt sat. Dvs at hvis jeg skulle køre med min kollega skulle jeg betale ham 6988,80 SEK pr måned.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2008 Hvis du kan køre forbi kbh city (frederiksholms kanal) på vejen, kunne jeg også være interesseret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2008 Hvis du kan køre forbi kbh city (frederiksholms kanal) på vejen' date=' kunne jeg også være interesseret.[/quote'] umiddelbart lyder det som en skidt vej for mig. Kører altid motorring 3 så at skulle igennem byen gætter jeg på vil give mig 20-30 min ekstra hver vej... Er dog ikke sikker så sig til hvis det er forkert. Pt. Bruger jeg 50-60 min fra malmø til hørsholm og denne tid skullenhelstbikke forøges pga samkørsel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2008 Det lyder meget rigtigt, det er generelt ikke så let at køre indtil byen, slet ikke i myldre tiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2008 ok. så håber jeg du kan finde en anden at køre med. Det kan slet ikk svare sig at køre alene med de priser der er på bron Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Joel 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2008 @ thn Tror du missförstod mig lite. Jag var nog lite otydlig... 60Skr/person/dag för bron 1,40Skr/km=0,70Skr/person/km 130km fram och tillbaka per dag ger således cirka 150Skr/person/dag. Det vill säga ungefär hälften av det du kom fram till ;-) Tyckte också 6988:80 lät lite mycket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2008 Det vill säga ungefär hälften av det du kom fram till ;-) Tyckte också 6988:80 lät lite mycket. Dvs... 3500kr per måned, uden andet fradrag end det man får for toget ? Tja...så har man da også betalt for det. Jeg pendler godt nok kun til Hovedbanen, men ville da ikke betale mere end et togkort, omvendt ville jeg ikke selv forlange mere af en passager. Faktisk overvejede jeg en pendlerbil, og så finde 2-3 personer der ville med. Jeg havde forestillet mig at de skulle betale 11-1200 kr per måned.... De sparer lidt, og min udgifter bliver ikke så høje.... Men, det er måske bare mig der tænker sådan ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2008 Dvs... 3500kr per måned, uden andet fradrag end det man får for toget ? Tja...så har man da også betalt for det. Jeg pendler godt nok kun til Hovedbanen, men ville da ikke betale mere end et togkort, omvendt ville jeg ikke selv forlange mere af en passager. Faktisk overvejede jeg en pendlerbil, og så finde 2-3 personer der ville med. Jeg havde forestillet mig at de skulle betale 11-1200 kr per måned.... De sparer lidt, og min udgifter bliver ikke så høje.... Men, det er måske bare mig der tænker sådan ? Nej jeg tænker præcis på samme måde. Det er rigtig at 3500 måske er ganske rigtigt hvis man regner alle afskrivninger med på en stor bil osv. Men jeg kommer slet ikke til at betale så meget for at køre med. Jeg har selv en lille bil og kan næsten gøre det til den pris. Der skal også være noget at tjene på det, ellers kan jeg lige så godt beholde min fleksibilitet ved at køre alene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2008 @ thn Tror du missförstod mig lite. Jag var nog lite otydlig... 60Skr/person/dag för bron 1,40Skr/km=0,70Skr/person/km 130km fram och tillbaka per dag ger således cirka 150Skr/person/dag. Det vill säga ungefär hälften av det du kom fram till ;-) Tyckte också 6988:80 lät lite mycket. ah ja, dividere med 2. Det var det jeg manglede ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2008 Hvorfor deler i ikke bare en brobizz og så kører i ens egen bil hveranden dag??? Så er der ingen der brokker sig over udgifterne og i har det sort på hvidt hvad det koster hver måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2008 Det er absolut en mulighed. Jeg skal dog "af" en afkørsel tidligere og det var for at undgå at køre til hørsholm og så tilbage til gammel holte. Men det bliver måske enden på det :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2008 Er det ikke en billig pris at betale for at undgå alt bøvlet??? Alternativt kan i jo låne hinandens biler, således at du bliver sat af en afkørsel før, uanset hvilken bil i kører i..... Men det handler om tillid. Men det kommer forhåbentligt henad vejen... Det er absolut en mulighed. Jeg skal dog "af" en afkørsel tidligere og det var for at undgå at køre til hørsholm og så tilbage til gammel holte. Men det bliver måske enden på det :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Joel 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2008 Dvs... 3500kr per måned' date=' uden andet fradrag end det man får for toget ? [/quote'] Jag har räknat av det avdrag brobizz-innehavaren senare får göra i sin deklaration, på priset som medresenären får betala. Om det nu var det du menade. Jag kan gott förstå ditt sätt att resonera på. Men å andra sidan, varför ska du betala mer när båda/alla tjänar lika mycket på det? Det är ju bekvämligheten man får betala för.Den som har bilen lägger ju dessutom ut mer tid troligtvis, på att köra och hämta den andre någonstans. Plus att den som förut åkte tåg sparar en otroligt massa tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2008 Kører man kun i en bil, så skal der betales 50/50...Af udgifterne til driften af bilen. Så kan man jo vælge om man vil det..... Ved at køre i den anden bil hveranden dag, eliminerer du den slags spekulationer. Så slides begge biler lige meget og risikoen ligger hos begge parter. Men begge biler kører kun halvt så mange km... Så det er en win/win...:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites