Jump to content
Tess

Danske tv kanaler i Malmö

Recommended Posts

Hej alle, Vi har nu prøvet både Boxer og Telias digitaltv. Ingen af dem kan tilbyde de danske kanaler... Hvad gør man hvis man vil kunne se de danske kanaler??? ( Køber en grande stueantenne, eller hvad?) Og hvad nu hvis man vill se noget så avanceret som DR2 eller tv2 charlie - eller sågar tv3? Mvh Theresia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad gør man hvis man vil kunne se de danske kanaler??? ( Køber en grande stueantenne, eller hvad?) Og hvad nu hvis man vill se noget så avanceret som DR2 eller tv2 charlie - eller sågar tv3?
Så bruger man søge funktionen for det har været diskuteret en million gange herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så bruger man søge funktionen for det har været diskuteret en million gange herinde.
Kære BS Tak for dit hurtige og venlige svar. Nu har jeg søgt via søge funktionen og har dermed fået en et par nye spørgsmål. (Er der nogen der føler at emnet er uddebatteret, vil jeg tillade mig at foreslå at gå videre til næste indlæg, så man ikke spilder sin dyrebare tid på mig...) - Hvad er en dreambox? Det bliver anbefalet som en løsningsmodel - og jeg er for teknisk uopdateret til at vide havd det er...:( Et kort til feks. canaldigital (købt af en person med adresse i danmark) kan vel kun bruges til en parabol? Er der nogen der kender en løsning uden parabol -men med digital- eller kabel-forbindelse? Mvh Theresia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kære BS Tak for dit hurtige og venlige svar. Nu har jeg søgt via søge funktionen og har dermed fået en et par nye spørgsmål. (Er der nogen der føler at emnet er uddebatteret, vil jeg tillade mig at foreslå at gå videre til næste indlæg, så man ikke spilder sin dyrebare tid på mig...) - Hvad er en dreambox? Det bliver anbefalet som en løsningsmodel - og jeg er for teknisk uopdateret til at vide havd det er...:( Et kort til feks. canaldigital (købt af en person med adresse i danmark) kan vel kun bruges til en parabol? Er der nogen der kender en løsning uden parabol -men med digital- eller kabel-forbindelse? Mvh Theresia
Det kan findes via sögefunktionen, for jeg har bla. selv skrevet om det engang... Men til dit spörgsmål så: Du köber en antenne (indendörs er sikkert nok, da du bor i Malmö), så kan du se DR1 og TV2 (og en til, måske DR2 -kan ikke huske det).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes det er fint nok at få genopfrisket erfaringerne med dette... sidst vi snakkede om det, var der et link til et online stream af DR2 (det virker desværre ikke mere)... Personligt kan jeg tage DR1 og TV2 via foreningens antenne, så jeg mangler kun DR2, er der en specifik antenne til denne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad gør man hvis man vil kunne se de danske kanaler??? ( Køber en grande stueantenne' date=' eller hvad?)[/quote'] Nej, du køber en lille DVB-T antenne, som kan være både indendørs og udendørs model, og så skal du købe en digitalbox der kan formidle signalet fra antennen til skærmen (begge dele koster et par hundrede SEK). Så kan du se alle de frie digitale kanaler, som er tilgængelige i området. Dvs af danske kanaler er det: DR1, DR2 og TV2. Så er der 13 stykker svenske kanaler, og af dem er kun TV6 interessant (Simpsons og CL bold) ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites