Jump to content
Madsen

Spækhuggerfadder? Eller pandafadder? Eller...?

Recommended Posts

Er lige faldet over det her link, og synes simpelthen at det er så sødt, at jeg ikke helt kunne dy mig for at give det videre: WWF Her kan man adoptere en spækhugger, en lille panda, en tigerunge, en isbjørneunge eller blive junglefadder... Jeg ved ikke, om der sendes tegninger og små breve fra ens fadder-"barn" i samme omfang som der gør igennem planfadder, men det ville da kun være en ekstra bonus hvis der gjorde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er lige faldet over det her link, og synes simpelthen at det er så sødt, at jeg ikke helt kunne dy mig for at give det videre: WWF Her kan man adoptere en spækhugger, en lille panda, en tigerunge, en tigerunge eller blive junglefadder... Jeg ved ikke, om der sendes tegninger og små breve fra ens fadder-"barn" i samme omfang som der gør igennem planfadder, men det ville da kun være en ekstra bonus hvis der gjorde :)
Jeg har en sød elefantunge, den har dog ikke sendt mig noget. Men dens hjælpere har sendt mig nogle søde film, klistermærker, certifikat etc. Kan anbefales

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en sød elefantunge, den har dog ikke sendt mig noget. Men dens hjælpere har sendt mig nogle søde film, klistermærker, certifikat etc. Kan anbefales
Ej hvor godt - hvor gør du det igennem? For kan se at WWF kun opererer med ovenstående dyr/jungle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes kakerlakker er en overset race..... Det grænser til dyrevelfærdsdiskrimination......:(
Jeg synes i princippet du har ret! Det er da til at bräkke sig over, at vi kun vil hjälpe de nuttede dyr med store brune öjne, men ikke de uläkre insekter og andre småkravl, som måske i virkeligheden er en vigtigere organisme for et givent habitat, men det er måske den eneste måde WWF kan få penge på og så er det vel bedre end ingenting:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja måske - eller også kunne det jo være, at det skyldes, at kakelakken tilsyneladende ikke har problemer med at bestå som race og dermed ikke har så stor brug for beskyttelse - jeg citerer fra den linkede hjemmeside: "Kontakt os derfor altid, de forsvinder ikke af sig selv og ved at vente vil man kun gøre skaden større"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det gør en tiger ikke???? Istedet for at æde din havregryn, så æder den dig......:D

Tja måske - eller også kunne det jo være, at det skyldes, at kakelakken tilsyneladende ikke har problemer med at bestå som race og dermed ikke har så stor brug for beskyttelse - jeg citerer fra den linkede hjemmeside: "Kontakt os derfor altid, de forsvinder ikke af sig selv og ved at vente vil man kun gøre skaden større"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja måske - eller også kunne det jo være' date=' at det skyldes, at kakelakken tilsyneladende ikke har problemer med at bestå som race og dermed ikke har så stor brug for beskyttelse[/quote']Måske er det tilfäldet for kakelakken, men ved du hvor mange arter der fx. findes af dem? nej vel, der er ganske givet også nogle arter af kakelakker som er truede (ved det dog ikke)Nej!, det er fordi vi bedre kan relatere os til store söde dyr med de föromtalte store brune öjne:sick: Hvis vi snakker biodiversitet (og i dette tilfälde kun dyreriget) er der i langt höjere grad mange organismer bedre kendt som "småkravl", som står på rödlisten over truede dyr! (selvfölgelig også fordi der er flere af dem -det störste bevis for at gud ikke eksisterer er jo at han ellers havde väret enormt glad for biller;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og det gør en tiger ikke???? Istedet for at æde din havregryn, så æder den dig......:D
Og det havde jo sådan set väret bedre for vores klode:) -den störste trussel er jo at vi er for mange mennesker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis Sanne og føden er ris..... Større faktor af drivhusgas udledning skal man lede længe efter....

Og det havde jo sådan set väret bedre for vores klode:) -den störste trussel er jo at vi er for mange mennesker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes i princippet du har ret! Det er da til at bräkke sig over' date=' at vi kun vil hjälpe de nuttede dyr med store brune öjne, men ikke de uläkre insekter og andre småkravl, som måske i virkeligheden er en vigtigere organisme for et givent habitat, men det er måske den eneste måde WWF kan få penge på og så er det vel bedre end ingenting:sick:[/quote'] Jeg har desværre ikke kunnet finde en side på nettet, hvor man kan støtte kakkelakkerne - ellers havde jeg linket til den... :) I gamle dage havde fik min bedstemor sådan et blad fra WWF, og deri kan jeg huske at jeg læste om de forskellige dyrearter som de støttede - store som små, og deriblandt var der også insekter og edderkopper ( derfor jeg kunne huske det! :scared:) Så jeg tror at WWF støtter de forskellige dyrearter på forskellig vis, det er nok bare desværre tigernes og hvalerne vi bedst kender, som de udryddelsestruede, og derfor det bedste trækplaster. Man behøver jo ikke mærke sine penge til de dyregrupper de har valgt... Jeg synes det er et udmærket supplement de almindelige fadder-muligheder :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites