Thyper 10 Anmeld indhold Skrevet April 13, 2008 Jeg flytter til Malmö og skal arbejde i Danmark. Lønnen går ind på mnin danske konto. Jeg skal dog bruge en bank i Sverige til at betale husleje og kunne hæve svenske kontanter uden det store visa gebyr. Jeg bruger forstæderne som ikke har filial i Sverige. Hvilken kan i anbefale ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Nordea :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Danske Bank :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Nordea:thumbup: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Den Danske Bank / Skånes Provinsbank Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Danske Bank i Dk (kan lige anbefale a gå ind i Nørreport afd., den kasse løse afdeling, og spørge efter Camilla J. Fuchs en helt kanon rådgiver) og så Skånes Provinsbank i SE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Vi har Nordea.. Det fungerer perfekt.. Gratis overførsler mellem DK og SE og der ser samlet på engagementet i begge lande ift rentesatser, priser, mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 ...og kunne hæve svenske kontanter uden det store visa gebyr. ... Hvilken kan i anbefale ? Skandiabanken.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Camilla Fuchs en helt kanon rådgiver He he ja det er jo et navn der antyder at hun yder en glimrende service ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 ?? Vi har Nordea.. Det fungerer perfekt.. Gratis overførsler mellem DK og SE og der ser samlet på engagementet i begge lande ift rentesatser' date=' priser, mv.[/quote'] Min kæreste har Nordea i både DK og SE, men det koster hende 30 kr. pr. overførelse ... kan man "linke"/forbinde de to konti'er så man slipper for gebyr helvedet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 Min kæreste har Nordea i både DK og SE' date=' men det koster hende 30 kr. pr. overførelse ... kan man "linke"/forbinde de to konti'er så man slipper for gebyr helvedet?[/quote'] Det er i såfald en fejl, ellers så gør i det forkert, vi har også Nordea og jeg kan overflytte mellem de 2 lande så tosset jeg vil, og det koster ikke noget ! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 Det er i såfald en fejl' date=' ellers så gør i det forkert, vi har også Nordea og jeg kan overflytte mellem de 2 lande så tosset jeg vil, og det koster ikke noget ! :)[/quote'] Jeg har også hørt at Nordea kunder betaler et gebyr, men hvis ikke så hiver de vel bare en fortjeneste ind i kursforskellen, de skal nok få pengene på den ene eller anden måde. Jeg har dog hørt at hvis man overfører pengene i euro så er der EU regler der begrænser hvor meget de har lov til at flå en. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 nordea reklamerer ihvertfald når man ringer til dem, om at det er gratis, og endda samme dag hvis det er før kl 12. euro er ikke en farbar vej - så skal du jo modtage dem i euro Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 nordea reklamerer ihvertfald når man ringer til dem, om at det er gratis, og endda samme dag hvis det er før kl 12. euro er ikke en farbar vej - så skal du jo modtage dem i euro Det er sikkert rigtigt. Jeg overfører altid i euro, men de figurerer nu som SEK på min svenske konto, ....så på en eller anden måde må det fungere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 Det er sikkert rigtigt. Jeg overfører altid i euro' date=' men de figurerer nu som SEK på min svenske konto, ....så på en eller anden måde må det fungere [/quote'] ok hvor sært... men blive du ikke dobbelt nakket på kursen så? begge banker tager vel lidt på kursen så? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 Danske Bank har muligheden for at se sin danske konto i sin svenske netbank... har dog ikke fået det til at fungere endnu, men i teorien skulle det kunne lade sig gøre blot ved en underskrift.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 ok hvor sært... men blive du ikke dobbelt nakket på kursen så? begge banker tager vel lidt på kursen så? Det må jeg vist hellere lige checkke, jeg fik bare at vide (af en herinde tror jeg faktisk) at man så vidt muligt skulle overføre i Euro for at undgå diverse mere eller mindre synlige gebyrer. Men jeg har egentlig aldrig rigtig ulejliget mig med at undersøge om det nu også var det rigtige jeg havde gang i Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2008 Det må jeg vist hellere lige checkke' date=' jeg fik bare at vide (af en herinde tror jeg faktisk) at man så vidt muligt skulle overføre i Euro for at undgå diverse mere eller mindre synlige gebyrer. Men jeg har egentlig aldrig rigtig ulejliget mig med at undersøge om det nu også var det rigtige jeg havde gang i [/quote'] Mener nemlig jeg undersøgte det, og kom frem til at det ikke var lykken. Men tjek det endelig, nice to know :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2008 Jeg har lige skiftet fra Skånes Provinsbank (danske bank) til Nordea i begge lande. Jeg blev trät af Skånes Provinsbank. Der var for meget bövl med dem. De er ikke särligt fleksible efter min mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annems 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2008 Vi har Skånes Provinsbank i Sverige og Danske bank i Danmark. Og vi har ingen problemer. Jeg overfører gebyrfrit i mellem alle konti, også på tværs af sundet. Ang fleksibilitet var vores første bankrådgiver i Skånes Provins ikke særlig fleksibel, men hende vi har nu er kanon..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2008 Det er i såfald en fejl' date=' ellers så gør i det forkert, vi har også Nordea og jeg kan overflytte mellem de 2 lande så tosset jeg vil, og det koster ikke noget ! :)[/quote'] Men hvordan skal det så forstås? Har I gjort jeres danske nordea bank opmærksomme på hvilken konto i sverige er jeres, eller skulle det være gratis mellem alle nordiske nordea konti? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 Jeg har nu fået opklaret en del af spørgsmålet omkring hvad der er gældende i Nordea. Det gør ingen forskel på prisen hvilket fordelsprogram man er på, og hellere ingen forskel om man har bestilt produktet "gratis hverdag" eller ej. Endvidere ser der hellere ikke ud til at være en forskel i prisen om man klikker på "Betaling til udlandet" eller om man klikker på "Overførsel i Nordea", der er forskellen udelukkende hvor lang tid overførselen tager. Det ser derimod ud til at være billigere om man vælger "EU Payment" frem for "standardoverførsel". I første tilfælde ("Betaling til udlandet") tager det 2 dage og det koster 30 kr hvis overførslen sker i kroner eller 15 kr hvis den sker i Euro. I andet tilfælde ("Overførsel i Nordea") ser det ud til også at koste 30 kr (hvis man vælger "Nordea Payment") mens "Nordea Intercompany Payment" koster hele 60 kr. Jeg linker lige til et par screendumps (dump 1 og dump 2)for at lette forklaringen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 @EBL Det er det samme vi kommer frem til (og nærmest samme billeder) @Miriam Hjælp, hva' gør I ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 Jeg har også nordea i begge lande, og kan lave lige så mange overførsler mellem SE/DK uden det koster en krone... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2008 Jeg har også nordea i begge lande' date=' og kan lave lige så mange overførsler mellem SE/DK uden det koster en krone...[/quote'] Jamen så er mit spørgsmål, har du gjort nordea i f.eks. DK opmærksomme på at du har en bank i begge lande, eller er det lige meget om du overfører til din egen konto i sverige eller om det er hvilken som helst nordea konto i sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites