carbon-customs 10 Anmeld indhold Skrevet April 13, 2008 Hej, hvad koster det ca. at tage toget fra malmø til kbh de ca. 21 hverdage i hver måned? altså frem og tilbage hver dag. mvh Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Sådan cirka DKK. 1.400,00 eller SEK 1.730,00 http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1095906755531&a=Artikel&aid=1095733736466&p=Artikel&pid=1095733736466 http://www.skanetrafiken.se/templates/TravelOresund.aspx?id=2129&epslanguage=SV&DK=F&SE=A Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 670 dkr hvis du er studerende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Sådan cirka DKK. 1.400,00 eller SEK 1.730,00 http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1095906755531&a=Artikel&aid=1095733736466&p=Artikel&pid=1095733736466 http://www.skanetrafiken.se/templates/TravelOresund.aspx?id=2129&epslanguage=SV&DK=F&SE=A Minus kørselsfradrag samt 16 DKK om dagen i brofradrag. Hvis man altså ikke er studerende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Minus kørselsfradrag samt 16 DKK om dagen i brofradrag. Hvis man altså ikke er studerende. Med mindre igen, man er studerende med arbejde i Danmark. Så får du 8 kr. i fradrag, hvis du tager toget til arbejde, for derefter at tage på studiet. Og trække 8 kr. fra, hvis du tager fra studiet på arbejde, og derfra hjem. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KThorup 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 670 dkr hvis du er studerende 670 kr . Jeg betaler nu 747 dkr.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anansie 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 670 kr . Jeg betaler nu 747 dkr.. Samme her.. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 Jeg mener det var 670 for små 3 år siden, så måske det er derfor, det er skrevet tidligere :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 ja det er rigtigt, jeg huskede forkert... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 og ja der er normalt kørselsfradrag til studerende med studiejob, dog skal man kunne dokumentere at man arbejder de dage man vil have fradrag for. Så alt efter hvor meget man tjener og hvor mange dage man arbejder, kan man faktisk få transporten stort set gratis som studerende. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 og ja der er normalt kørselsfradrag til studerende med studiejob, dog skal man kunne dokumentere at man arbejder de dage man vil have fradrag for. Så alt efter hvor meget man tjener og hvor mange dage man arbejder, kan man faktisk få transporten stort set gratis som studerende. :th2: Hvordan gør du det i praksis? Noterer du de dage hvor du arbejder, og så regner du det sammen og får fradrag for det? Og hvordan dokumenterer man, at man har arbejdet den dag? På mine lønsedler står der ikke noget med datoer, men bare timer i alt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 jeg ved det ikke, da jeg ikke har prøvet at dokumenterer det for skat. Jeg arbejder nu 30 timer fordelt på 5 dage om ugen, så tror ikke det bliver noget problem. Men i praksis kan man vel bare få et papir fra ens arbejdsgiver der fortæller hvornår man har arbejdet og give det til skat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2008 jeg ved det ikke, da jeg ikke har prøvet at dokumenterer det for skat. Jeg arbejder nu 30 timer fordelt på 5 dage om ugen, så tror ikke det bliver noget problem. Men i praksis kan man vel bare få et papir fra ens arbejdsgiver der fortæller hvornår man har arbejdet og give det til skat. Mange tak for det hurtige svar - det er bestemt noget jeg vil kigge nærmere på :) og evt lige få mig en snak med mine arbejdsgivere om sådan et stykke papir... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 min kæreste arbejde for et stykke tid siden som vikar og havde en "arbejdsbog" hvor hun skrev dage og timer ned i, her kunne hun så afstemme med lønseddel og når året var gået indrapportere til skat hvor mange km hun skulle have fradrag for. Det var nok at hun havde sine egne noter på hvornår hun havde arbejdet..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 Hvis man bor i Malmö og arbejder i Danmark (ikke studerende). Er der så ikke noget kørselsfradrag som man normalt forstår det ? Er der kun et brofradrag på 16 kr ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 Hvis man bor i Malmö og arbejder i Danmark (ikke studerende). Er der så ikke noget kørselsfradrag som man normalt forstår det ? Er der kun et brofradrag på 16 kr ? Jo, selvfølgelig. Du har kilometerfradrag ligesom alle andre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 og et ekstra fradrag på grund af broen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 min kæreste arbejde for et stykke tid siden som vikar og havde en "arbejdsbog" hvor hun skrev dage og timer ned i, her kunne hun så afstemme med lønseddel og når året var gået indrapportere til skat hvor mange km hun skulle have fradrag for. Det var nok at hun havde sine egne noter på hvornår hun havde arbejdet..... Perfekt - mange tak for det tip :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites