larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Jeg har heller ikke set mere end 2 -3 stykker, på nær en dag for et par uger siden, hvor jeg så rimeligt mange på broen og den ydre ringvej. Jeg ramte åbenbart 'dansker-kør-hjem-myldretiden' Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Jeg synes heller ikke, at det er overvældende - har måske set 3-4 stk. i alt (inkl. den, som jeg ofte ser, fordi den holder på p-pladsen lige udenfor). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Eg Egemarke 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Altså jeg synes da jeg ser dem dagligt. Måske 1 -2 stk dagligt og det er bestemt ikke de samme 2 biler jeg møder. Så virker det gør det åbentbart. Desuden har flere spurgt " har du set de dersens osv" Så derfor ville det være fedt at kunne være med på "holdet":) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Der er ved at blive taget stilling til en ny dag hvor foreningen står på en parkeringsplads i bunkeflo strand. Ved ICA Jeg har ikke den endelige dato endnu, men det kommer snart. Jeg ser flere biler hverdag med streamer på med venlig hilsen Peter Foreningen Øresundsborger Skriv evt på min adresse i foreningen PTAN@oresundsborger.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Hvad med jer der har streamere på allerede. Har streamerne den ønskede effekt, eller begynder folk at ævle om skattely og store biler? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Hvad med jer der har streamere på allerede. Har streamerne den ønskede effekt' date=' eller begynder folk at ævle om skattely og store biler?[/quote'] Ja desværre har jeg kun oplevet negative kommentarer indtil videre. Mest den med "hvorfor skal vi betale broen over skattebilletten." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2008 Ja desværre har jeg kun oplevet negative kommentarer indtil videre. Mest den med "hvorfor skal vi betale broen over skattebilletten." Ah ja, en dejlig typisk dansk misundelsesholdning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2008 Ja desværre har jeg kun oplevet negative kommentarer indtil videre. Mest den med "hvorfor skal vi betale broen over skattebilletten." Så skal du blot svare, "Det er da bedre end at betale for Lars Løkkes taxabonner, eller milliarddyre floppede IT systemer" :D. Gerne tilsat et kraftudtryk, hvis det passer til lejligheden. Jeg fatter ikke hvorfor man skal blive stillet skakmat over for det idiot argument: "Hvorfor skal vi betale broen over skattebilletten?" - Øhh, hvorfor skal du overhovedet betale noget som helst over skattebilleten!? Idiot.... Af alle de fuldstændige obskure ting, der finansieres over skatten, er en investering i Øresundsbroen en af de bedre og endda også en af dem med fremtid i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2008 Øresundstold på tværs Øresundsbroen betales jo netop ikke over skattebilletten. Den anvendes tværtimod til at opkræve en EKSTRASKAT af dem, der anvender dem. Hvordan? Ved at vi betaler mere end udgiften og dermed tilbagebetaler broen i rasende fart og forærer staterne en GÆLDFRI BRO om 25 år. Til den tid ligger den halve værdi af broen (svenskerne har den anden halvdel) som en stor Joakim von And-bunke i statskassen, som politikerne kan hoppe rundt i og bruge til tåbelighedder efter eget valg - indbetalt af pendlerne som EKSTRASKAT. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2008 Øresundsbroen betales jo netop ikke over skattebilletten. Jeg viste godt at Øresundsbroen er brugerbetalt, men jeg havde forestillet mig et setup hvor staterne betalte en del af gildet, som en måde at nedbringe pendlernes udgifter på. Faktisk er det den løsning jeg håber på. Selvfølgelig synes jeg også at den gældsfri bro på 25 år ikke giver mening. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2008 Jeg viste godt at Øresundsbroen er brugerbetalt' date=' men jeg havde forestillet mig et setup hvor staterne betalte en del af gildet, som en måde at nedbringe pendlernes udgifter på. Faktisk er det den løsning jeg håber på. Selvfølgelig synes jeg også at den gældsfri bro på 25 år ikke giver mening.[/quote'] Sæt tilbagebetaligstiden op og priserne ned. Der er ingen grund til at blande statsstøtte ind i det - selv om der er jo ingen der jamrer over, at det offentlige betaler for at forbinde to ligegyldige byer i et døende udkantsområde et sted dybt inde i Jylland, hvor ingen kommer, med en motorvej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2008 Jeg har set to siden påsætnings-eventen v. Skånegården. Jeg har ikke set én eneste bil med en sådan streamer monteret.. Men det kommer vel nok en dag :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2008 Jeg har ikke set én eneste bil med en sådan streamer monteret.. Men det kommer vel nok en dag :) Jeg har set to på vej over broen.. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Eg Egemarke 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2008 Ja jeg kiggede ekstra grundigt her til morgen :p Og 2 stk blev det til... Så de findes derude ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2008 Jg har set mange Jeg har set overraskende mange, både lokalt og på broen. Jeg oplever at det Danske folk er ret negative over dem. Noget i stil med: Hvad fanden har har folk tänkt sig, de har selv valgt at flytte. Eller, det er da vigtigere at Storebält broen blev gratis. Så der er åbenbart mange der har set dem. Tror ikke at der er nogen på mit arbejde der körer med dem. Så de er bemärket i trafikken i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2008 Selv ser jeg 1-2 biler med streamer hver dag over broen. Lyder som om de konfronterer folk med deres fordomme og uvidenhed. Så hatten af for jer der kører med streameren - selvom kollegaen mugger bringer det emnet på banen. Det er den slags der flytter holdninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2008 Nu må jeg vide det Nu har jeg läst dit indläg nogen gange. Äh, hvad er det lige du tror at folk er misundelige over ? Ah ja' date=' en dejlig typisk dansk misundelsesholdning.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Jeg så en streamer idag kl 15.30 på vej ud af tunnelen mod SE, på en gammel rød kasse hvor der sad en kvinde i :) Så har alle vist hermed fået set en streamer "live" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Äh' date=' hvad er det lige du tror at folk er misundelige over ?[/quote'] Det er den typiske danske holdning i befolkningen med at vi er flyttet herover og har købt "billige biler", og så må vi satme også bare punge ud for at kører over broen. Vi kan ikke få det hele på én gang. Det er også en typisk dansk opfattelse, at Øresundsbroen gavner Sverige meget mere end den egentlig gavner Danmark, samt at danskerne meget hellere vil have billige priser på Storebæltsbroen, frem for billige priser over Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Det er den typiske danske holdning i befolkningen med at vi er flyttet herover og har købt "billige biler"' date=' [/quote'] Og glem ikke: "skattely" . Den hører jeg stadig indimellem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Ret beset, så virker det vel også mere fornuftigt set udfra et nationaløkonomisk perspektiv.....At starte med de indenlandske broen inden man begynder på de delte udenlandske.... Det er den typiske danske holdning i befolkningen med at vi er flyttet herover og har købt "billige biler", og så må vi satme også bare punge ud for at kører over broen. Vi kan ikke få det hele på én gang. Det er også en typisk dansk opfattelse, at Øresundsbroen gavner Sverige meget mere end den egentlig gavner Danmark, samt at danskerne meget hellere vil have billige priser på Storebæltsbroen, frem for billige priser over Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Ret beset' date=' så virker det vel også mere fornuftigt set udfra et nationaløkonomisk perspektiv.....At starte med de indenlandske broen inden man begynder på de delte udenlandske....[/quote'] Ikke nødvendigvis. Det kommer fx an på, hvad en gratis Øresundsbro giver af vækst i området kontra en gratis Storebæltsbro. Der har jo været råbt og skreget i en del år nu, at Øresundsregionen har et enormt vækstpotentiale - men vi ved alle godt, hvad der er sket og, hvad det største hindring er... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2008 Ja ingen tvivl om det..... Men for politikerne der tager beslutningerne, hvad tror du så er vigtigst????:) Svaret ligger i stemmer og der kommer de indenlandske spørgsmål først, da der er stemmer i dem.... Jeg tror ikke de får de samme "problemer" med Fehmarn broen, da der ikke ligger store vækst potentialer indenfor en radius af 20 km..... Der er det som europæisk region at man ser på sagerne og ikke for at glæde borgerne..... Ikke nødvendigvis. Det kommer fx an på' date=' hvad en gratis Øresundsbro giver af vækst i området kontra en gratis Storebæltsbro. Der har jo været råbt og skreget i en del år nu, at Øresundsregionen har et enormt vækstpotentiale - men vi ved alle godt, hvad der er sket og, hvad det største hindring er...[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites