BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 Nu ser jeg lige i den extra mail i har sendt ud at hvis man ikke klistere streameren på med det samme koster den 50kr. Vil det sige jeg så ikke kan få lov til at hente til Polar herinde fra uden at skulle smide 50kr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2008 heh er foreningen 'fradrags berettiget', altså hvis man gerne vil give f.eks 600-700:- for den streamer og dermed kunne fradrage pengene i SKAT? mvh. Flemming Nej, det er foreningen ikke.. Det kræver en godkendelse hos SKAT. Du kan se hvilke foreninger der er godkendt her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=161579&vID=201607&i=639#i161579 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2008 Nu ser jeg lige i den extra mail i har sendt ud at hvis man ikke klistere streameren på med det samme koster den 50kr. Vil det sige jeg så ikke kan få lov til at hente til Polar herinde fra uden at skulle smide 50kr? He he he.. som udgangspunkt er det sådan.. men mon ikke du kan snakke for din syge moster og sådan ;-) Ellers bare sig jeg har sagt det er ok.. de fleste læser jo med herinde alligevel og ved nu at du skal have en med til Polar :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2008 Det er helt ok Martin...Point taken! :) Jeg melder mig hellere end gerne, men baseret på Ulmus' udmelding, tror du så ikke det er bedre at jeg bare sparker lidt idéer ind i ny og næ??? Baseret på min, lidet diplomatiske, facon????:) Brian > Hvis du kommer med en positiv og konstruktiv ånd, så vil jeg gerne modtage dig i samme ånd. :th2: Men samtidig vil jeg melde mig helt enig med Thygesen. Man bliver lidt ømskindet, når man bruger en masse fritid, og bare får en spand koldt vand i hovedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2008 He he he.. som udgangspunkt er det sådan.. men mon ikke du kan snakke for din syge moster og sådan ;-) Hehe, så kommer jeg forbi i dag ved en 16-tiden og snakker lidt for min syge moster, for jeg er kørende i vores BMW, men streameren skal nu altså sidde i bagruden af vores rustne Rover (som fruen har til omsyn i dag :) ). Og så kan det da for øvrigt godt være, at jeg køber et par ekstra streamers for at støtte sagen. Evt. tager jeg dem med ud på Lernacken i morgen kl. 19 og ser, om ikke de kan finde en ejer, mens vi sparker dæk. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2008 Brian > Hvis du kommer med en positiv og konstruktiv ånd, så vil jeg gerne modtage dig i samme ånd. :th2: Men samtidig vil jeg melde mig helt enig med Thygesen. Man bliver lidt ømskindet, når man bruger en masse fritid, og bare får en spand koldt vand i hovedet. Det må blive imorgen. Idag fik jeg for tidligt fri til at nå jer :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sokralex 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2008 Hej , Jeg synes det er et godt initiativ i har fundet på - har dog bare lidt problemer med at skulle forlange øresundsbro afgiften helt væk , det er jo egentlig temmelig usandsynligt og i grunden måske også lidt provokerende overfor de hårdt arbejdende københavnere som bor i en 2 værelses leje-lejlighed med ægtefælle /barn incl. dyre børne institutioner og budget til en suzuki swift omkring 1990 ! Hvis det var et opråb om en nedsættelse af afgiften eller forhøjelse af fradraget for passagen(hvorfor ikke begge dele ) , ville jeg derimod straks sætte den i bagruden ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Det er så her vi kommer ind og ikke helt hvor vi skal sætte benet i øresund... Nogen siger vi skal gå ud med bål og brand og andre siger at vi ikke må provokere.. Vi forventer bestemt ikke, og tror ej heller på at bro afgiften forsvinder nogensinde, men det nytter jo heller ikke at lave en streamer hvor der står: "søde rare politkere, giv os mere fradrag og/eller sænk broafgiften lidt, tak" Vi er jo nødt til at få nogle op af stolen.. Lad os sige Jaob Vestergaard bliver interviewet nu og han skal svare på om det bliver gratis, nej siger han jo helt sikkert.. Så bliver foreningen interviewet og der kan vi så sige at det var lige så meget en provokation som det var et håb om at få prisen ned.. Altså, vi vil vække lidt tanker hos folk med denne streamer.. Så ind og hent den alligevel :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Leth 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Har været i Næstved og sprede det glade budskab:) Toyotaen er 21 år gammel - kan man forestille sig bedre reklamesøjle:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Det er så her vi kommer ind og ikke helt hvor vi skal sætte benet i øresund... Nogen siger vi skal gå ud med bål og brand og andre siger at vi ikke må provokere.. Vi forventer bestemt ikke, og tror ej heller på at bro afgiften forsvinder nogensinde, men det nytter jo heller ikke at lave en streamer hvor der står: "søde rare politkere, giv os mere fradrag og/eller sænk broafgiften lidt, tak" Vi er jo nødt til at få nogle op af stolen.. Lad os sige Jaob Vestergaard bliver interviewet nu og han skal svare på om det bliver gratis, nej siger han jo helt sikkert.. Så bliver foreningen interviewet og der kan vi så sige at det var lige så meget en provokation som det var et håb om at få prisen ned.. Altså, vi vil vække lidt tanker hos folk med denne streamer.. Så ind og hent den alligevel :-) Jeg forstor dig godt .. Det er også lidt en balance gang, hvis man går i aktions mode ala. de ting som Buddha foreskriver, så kan budskabet blive skadet - men hvis man kun kritisere broen gennem medierne, så kan det være budskabet ikke når helt ud til folk - det må være svært.. men jeg synes i har gjort det godt, i har fået en fin mediedækning indtil videre og jeg ved det er farlig at komme med forslag, når man ikke selv deltager aktivt - men jeg ville nok forslå at man gik lidt i tænkeboks og måske kom frem med nogle handlingsplaner som måske både indeholdt mere medie og måske nogle små happenings, ala den med streameren i baggruden -- det kunne være at finde personer i medierne / kulturscenen som måske delere jeres opfattelse af tingene og som kan være med til at være isbryder så budskabet kommr igennem.. jeg vil ikke opfordre til ulydighed, men jeg tror der er brug for en eller anden form for aktivitet som måske i større grad råber medierne op og skaber fokus.. -- forsæt endelig det gode arbejde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Det er faktisk også lige præcis sådanne ting vi forvneter os af dette år.. Blandt andet med et borgermøde igen i år, med politikere osv. Man må MEGET gerne komme med forslag, bare de er konstruktive og gennemførlige på et fornuftigt plan.. Så jeg er helt enig med dig i din betragtning :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Det er faktisk også lige præcis sådanne ting vi forvneter os af dette år.. Blandt andet med et borgermøde igen i år, med politikere osv. Man må MEGET gerne komme med forslag, bare de er konstruktive og gennemførlige på et fornuftigt plan.. Så jeg er helt enig med dig i din betragtning :-) Det lyder spændende jeg glæder mig til at følge med -- min tid er desværre som regel ret begrænset, men jeg synes det er flot med de af jer som afsætter tid af til det frivillige arbejde der er i at drive en forening.. af forslag kunne nævnes at man jo kunne gå ud i pressen og dementere øresundsbroens seneste beregning omkring priserne, så kommer de jo nok på banen og der kommer fokus i medierne - i har jo været i en sund dialog med lorry og der har også været noget i både svenske og danske aviser, så det er jo fint med en masse dækning .. og så tror jeg måske, grundet i også har begrænset ressurser at i skulle sætte jeg nogle mål .. jeg ved godt at priserne på øresundsbroen er en lille del af resten af de opgaver der lægger, men hvis man fælles sigtede mod ét mål som man kunne fokusere på - så kunne man efterfølgende når man har fået success der, bruge ressurserne på den næste opgave - på den måde ville de fleste arbejde målrettet mod en opgave og jeg tror i ville få stor success og helt sikkert stor opbakning blandt os inaktive støtter hvis målet var klart defineret som f.eks få nedbragt priserne på øresundsbroen / ændret fradraget (sdistnævnte er nok det sværeste - men jo færre mål jo større success tror jeg).. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Jeg vil faktisk prøve at foreslå Lars at evt. skrive til Fokus Øresund, eller i hvert fald lave en dementi omkring det på en eller anden måde. Måske bare på vores hjemmeside. Vi har faktisk nogle få mål i år.. Vi har måske ikke gjort dem tydelige nok, men tror de blev taget op til generalforsamlingen ellers skulle det måske lidt mere ud.. måske i de mails vi sender ud. De mål vi har sat os i år er blandt andet: Broen(det der dækkes under det, fradrag og priser), Stemmeret, Flere medlemmer, Øresunds summit(møde med virskomheder) og borgermøde(møde med politikere). Ved siden af dette arbejder vores transport gruppe stadigvæk derudaf med togene og færgerne. Så vi har lavet delmål.. og håber på det bedste ud fra at strømline vores kræfter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Jeg vil faktisk prøve at foreslå Lars at evt. skrive til Fokus Øresund, eller i hvert fald lave en dementi omkring det på en eller anden måde. Måske bare på vores hjemmeside. Vi har faktisk nogle få mål i år.. Vi har måske ikke gjort dem tydelige nok, men tror de blev taget op til generalforsamlingen ellers skulle det måske lidt mere ud.. måske i de mails vi sender ud. De mål vi har sat os i år er blandt andet: Broen(det der dækkes under det, fradrag og priser), Stemmeret, Flere medlemmer, Øresunds summit(møde med virskomheder) og borgermøde(møde med politikere). Ved siden af dette arbejder vores transport gruppe stadigvæk derudaf med togene og færgerne. Så vi har lavet delmål.. og håber på det bedste ud fra at strømline vores kræfter. Det lyder spændende.. man kan sige at når det nu viser sig at øresundsbroen publisere udregninger der er forkerte, så er det i hvert fald noget man bør slå imod og virkelig belyse .. jeg kan godt se i har fået nået en del mål, det var også bare mere fordi jeg tænkte på jeres begrænsede ressurser .. =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Jeg har sendt en journalist fra Nyt fra Øresund forbi Martin..... Så håber jeg hun tager kontakt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2008 Hvor mange streamere blev der så langet over disken? Jeg var selv aftager af 3 stk og donerede samtidigt et beskedent beløb til foreningen. Njah, superkønt ser det jo ikke ud. Men hva'. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Et forsigtigt bud, ud fra rygter da jeg ikke selv delte ud, er vel ca. 200 plus/minus 20% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Jeg så en dansk bil på broen i morges mod København med streameren på. Jeg håber, han han får lov til at køre med den i en tid, inden politiet ber ham om at fjerne den.;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2008 Ulmus, såfremt der er tale om en bil med gule plader, så må der gerne være streamer på! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2008 jeg tror nu ikke det hjaelper noget somhelst :o jeg har set biler med streamere mod de hoeje benzin priser - man kan jo ikke ligefrem sige det har haft nogle effekt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 21, 2008 Ulmus' date=' såfremt der er tale om en bil med gule plader, så må der gerne være streamer på![/quote'] Det var det ikke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Eg Egemarke 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Ja jeg nåede jo ikke at få komme forbi i det korte tidsrum, hvor streameren blev delt ud. Hvor finder jeg så een henne ?? Da jeg MEGET gerne vil være med til at promovere foreningen öresundsborger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Gad vide om størstedelen er pillet af igen!? Jeg har set to siden påsætnings-eventen v. Skånegården. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Det er fordi du har travlt med at notere nr plader.....Gad vide om størstedelen er pillet af igen!? Jeg har set to siden påsætnings-eventen v. Skånegården. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2008 Det er fordi du har travlt med at notere nr plader.....Kun på trafik-fjolser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites