Jump to content
Tomcat

Streamer mod den forhøjede broafgift

Recommended Posts

Foreningen Öresundsborger har nu fået trykt streamere til bilen, hvor vi protesterer over de meget høje bropriser for bilister. På streameren trykker vi "Avskaffa Öresundsavgiften! oresundsborger.com" - og på den måde vil vi gøre opmærksom på problemet på begge sider af Øresund. Du kan få udleveret din streamer tirsdag den 15 kl 16-18. og onsdag den 16. april kl 16-18, enten på tankstationen ved den sidste afkørsel i Danmark eller ved Skånegården. Hvis du vil bidrage til produktionen af streameren kan du enten give et bidrag når du henter den, eller du kan indbetale et beløb på bankontonr. Bidraget er frivilligt. Reg: 5501 Konto: 8970805290 Bank: Nordea

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Skallstorp.. Den havde vi ikke lige set og overvejet, MEEN kopieret fra artiklen: " Hvis streameren tager en del af udsynet, er den ulovlig, men det vil være et skøn i situationen og i sidste ende op til domstolene, hvor grænsen skal gå, forklarer Per Lundbæk, vicepolitikommissær i Rigspolitiets færdselsafdeling." Da Streameren er en mindre en bør det ikke være være et problem. Jeg vedhæfter hermed et billede af den så folk kan se den og selv bedømme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen hvor jagede tror du ikke bilerne med disse streamere bliver hvis folk bliver stoppede og siger haha til politiet :scared:
Helt seriøst så vil jeg håbe politiet har andet og gå op i end at stoppe folk for at køre med streamer i bagruden.. Det er jo det samme hvis du tooner ruder hele vejen rundt selv om man ikke må, det kan de heller ikke gøre noget ved hvis man blir stoppet i dk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har godt nok også svært ved at se skulle blive et problem at køre rundt med den der streamer:rolleyes: Men jeg vil da gøre en indsats for at huske dette og få hentet en;)

Jamen hvor jagede tror du ikke bilerne med disse streamere bliver hvis folk bliver stoppede og siger haha til politiet :scared:
Helt seriøst så vil jeg håbe politiet har andet og gå op i end at stoppe folk for at køre med streamer i bagruden.. Det er jo det samme hvis du tooner ruder hele vejen rundt selv om man ikke må, det kan de heller ikke gøre noget ved hvis man blir stoppet i dk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fint initiativ med den streamer. Jeg vil nu undlade at sætte en bagpå min bil - ikke fordi jeg er imod budskabet eller har problemer med udsynet. Jeg tror bare at det vil give mere antipati end sympati, at sætte en sådan streamer bag på en Audi A8 - især på den danske side af broen. Det ville være lidt ligesom da SAS-piloterne strejkede og holdt fagligt møde på Hotel Hilton - ingen hørte eller kan huske hvad de sagde - kun at det var på 5-stjernet hotel.:rolleyes: Janteloven lever stadig :sad:.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror sku du har helt ret faktisk, nu er det ikke noget problem på min Mondeo:rolleyes: Men en lind strøm af BMW og Audi'er med den streamer kunne nok godt få en utiltænkt effekt.

Jeg tror bare at det vil give mere antipati end sympati, at sætte en sådan streamer bag på en Audi A8 - især på den danske side af broen. Janteloven lever stadig :sad:.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt initiativ, men hvordan nu med os, som gerne vil støtte det projekt, men som ikke har mulighed for at afhente en, på de pågældende tidspunkter?? Jeg sidder på Grønland nu. Kan man få en tilsendt til sin adresse i SV?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Broprisen forhøjet. Gennemsnits forbrugspriserne er steget med ca. 10% i 2007. Broen er "kun" steget ca. 4%, så det er nok ikke det jeg vil sætte en streamer på min bil for at klage over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Broprisen forhøjet. Gennemsnits forbrugspriserne er steget med ca. 10% i 2007. Broen er "kun" steget ca. 4%, så det er nok ikke det jeg vil sætte en streamer på min bil for at klage over.
wtf?! hvor har du de tal fra? Danmarks Statistik skriver forbrugerprisindekset er steget med 1,7% jf. her: http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/Forbrugerprisindeks.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Godt initiativ, men hvordan nu med os, som gerne vil støtte det projekt, men som ikke har mulighed for at afhente en, på de pågældende tidspunkter?? Jeg sidder på Grønland nu. Kan man få en tilsendt til sin adresse i SV?
Jeg skal nok hente en til dig. Så sig til næste gang du kommer hjem. Så mødes vi lige der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wtf?! hvor har du de tal fra? Danmarks Statistik skriver forbrugerprisindekset er steget med 1,7% jf. her: http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/Forbrugerprisindeks.aspx
Beklager tidligere min henvisning til generelle forbrugerpriser, min hensigt var at henvise til stigningen i fødevare priser. Her har jeg ved nærmere undersøgelse fundet frem til at procentsatsen på 6,9% ikke helt lever op til de 10% jeg først fandt i et mindre seriøst medie. http://www.ks.dk/presserum/presse-2008/fakta-om-konkurrencestyrelsens-undersoegelser-af-foedevarepriserne/ Bemærk dog at den reelle stigningen i forbrugerpriser er 2,9% i danmark og 2,5% i sverige. (og nej jeg gider ikke diskutere hvilken offentlig instans der er den mest troværdige, jeg stoler alligevel ikke på nogen af dem.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, det er et godt initiativ, og da der i disse tider ikke skal så meget til, før vi klynger os (teoretisk) til troen på ytringsfriheden, så glæder jeg mig til at klaske denne streamer op på min dyt. Den negative effekt? Den skal altså ikke afholde mig fra at have en mening, og hvis nogen tvivl, jamen så spørg. :rose::th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja du kan parkere i Bunkeflostrand, Annestad. Der er, så vidt jeg husker, en sti direkte hen til Skånegården. Jeg mener også, at der er anvisning dertil fra Gottorpsvägen, der fører forbi Annestad. http://www.annestad.nu/dk/hittahit.asp
Det prøver jeg så, tak. Research på Google Earth får man ikke meget ud af da billedet af det område vist er lidt forældet...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites