Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2008 Tommyaa: CL vs. E. Tja.. din annonce siger lidt om hvad forskellem er på Uberklasse luxus og bare alm "standard" taxa-luxus Hvis man vil køre uberklasse må man også betale uberpris. 20.000kr/skr for et 50.000km service. Av for dælen. Til sammenligning det kostede det 4800skr hos MB malmö da jeg fik lavet 50.000km service på min 2003 E500. (i august 2007) Jvf. mekkeren var der ingen grund til at skifte bremser på min før tidligst ved 100.000km. Men sådan noget kommer vel an på kørestil. Holy Sh... :scared: Jeg er ret sikker på at jeg vælger en e500... Dog hører jeg fra en del taxa-mafier at der er meget bøvl med 7trins gearkasse... Tommy, lækker slæde... stadig min favorit, men jeg fravælger den kun og KUN pga service og vedligeholdelse... :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2008 Holy Sh... :scared: Jeg er ret sikker på at jeg vælger en e500... Dog hører jeg fra en del taxa-mafier at der er meget bøvl med 7trins gearkasse... Tommy, lækker slæde... stadig min favorit, men jeg fravælger den kun og KUN pga service og vedligeholdelse... :o Så tag en "gammel" model (før 2006) med den gennemprøvede 5-trins kasse. Der er jo nok en grund til at AMG fortsatte med at bruge den gearkasse i 1½ år, mens resten af Mercedes skiftede til 7trins. Chrysler køber stadig alt hvad de kan få af dem og smider den i deres store baghjulstrukne modeller af C300 (Hemi / SRT8) Mener 5 trins kassen er rated til 900nm. dvs. næsten det dobbelte af hvad 5.0 V8'eren kan levere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tommyaa 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2008 Holy Sh... :scared: Jeg er ret sikker på at jeg vælger en e500... Dog hører jeg fra en del taxa-mafier at der er meget bøvl med 7trins gearkasse... Tommy, lækker slæde... stadig min favorit, men jeg fravælger den kun og KUN pga service og vedligeholdelse... :o Nu er det ikke 20000 "kun" for service, hvis du kigger på hvad der er skiftet er det en del mere da jeg gerne ville have den tip top, du har jo ikke fået skiftet alle de ting for 4800 svenske vel, iøvrigt har jeg også fået skiftet en siderude som er med i den pris, men naturligvis er delene dyrere til en cl end en e klasse hvis det er det vi diskutere det er klart. Man kan jo ikke få i pose og i sæk, det er selvfølgelig "lidt" flere omkostninger ved at køre cl frem for E klasse. men hvis folk er glade for deres e klasse er det da kun godt, jeg synes da det er en fed bil, jeg tænker bare taxi når jeg ser den. Tommy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2008 Så tag en "gammel" model (før 2006) med den gennemprøvede 5-trins kasse. Der er jo nok en grund til at AMG fortsatte med at bruge den gearkasse i 1½ år, mens resten af Mercedes skiftede til 7trins. Chrysler køber stadig alt hvad de kan få af dem og smider den i deres store baghjulstrukne modeller af C300 (Hemi / SRT8) Mener 5 trins kassen er rated til 900nm. dvs. næsten det dobbelte af hvad 5.0 V8'eren kan levere. ..op til 1000nm men det har en S65AMG jo som standard :) faldt lige over den engang da jeg ville KD tune min S400 http://kleemann.dk/site/75AA8CA3-D259-4AFB-A2A7-3F1E6D6E94AF.htm lidt nede på siden står om 7G.. og de andre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites