Jump to content
EBL

bankrøveri i Skurup

Recommended Posts

Så var der bankrøveri i Skurup igår, ihhhh nej hvor spændende, det er jo næsten som at bo i en storby !!!......lige indtil jeg hørte at anmelderen var i telefonkø i 4 minutter hos det lokale politi for at alamere dem, at strisserne da de endelig tog telefonen var 15 minutter om at nå frem til banken, OG at politiet herefter satte en eftersøgning i gang i lokalområdet som om røverne ikke allerede var over alle bjerge...og så med patruljevogne ikke noget med sporhunde eller fine helikoptere her du.....så huskede jeg igen på at jeg bor laaaangt væk fra storbyen i fredlige hyggelige Skurup hvor man ikke er vant til den slags :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Telefon til politiet Jeg har også läst det med telefon köen, men da der jo må väre ringet 112 er det ikke til det lokale politi, så de er vel undskyldt. Og at der skulle väre gået 20 min för de kom tror jeg heller ikke på. Det var meget hurtigt at der var billede på nettet af en politibil. At den lokale Kling og Klang fra stationen så ikke kan göre så meget selv, er en anden ting.Men hvem forventer et bankröveri i Skurup ? Ikke hende damen der gik derind forbi hun så en der lå på gulvet, hun troede at han var syg :rolleye: Men i går aftes var de ikke undskyldt, og det skal de nok få at vide. Vi stod med 50 ungdommer, hvoraf 6 af den sloges foran tivoliet på Erikstorget. Vi ringede 11414, det varede MEGET länge för der blev svaret (På det tidspunkt havde vi stoppet slagsmålet, men de var meget ophidsede) Der kom ingen politi, og ingen ringede tilbage. Når vi ringer op som nattevanderere skal vi faktisk tages alvorligt, men det skal de nok få at höre :D

Så var der bankrøveri i Skurup igår' date=' ihhhh nej hvor spændende, det er jo næsten som at bo i en storby !!!......lige indtil jeg hørte at anmelderen var i telefonkø i 4 minutter hos det lokale politi for at alamere dem, at strisserne da de endelig tog telefonen var 15 minutter om at nå frem til banken, OG at politiet herefter satte en eftersøgning i gang i [u']lokalområdet som om røverne ikke allerede var over alle bjerge...og så med patruljevogne ikke noget med sporhunde eller fine helikoptere her du.....så huskede jeg igen på at jeg bor laaaangt væk fra storbyen i fredlige hyggelige Skurup hvor man ikke er vant til den slags :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var dejligt med en begivenhed der kunne få lidt politi til området :th2: Nu bor vi ikke inde i byen, men to timer efter røveriet, så fik de lige ude foran vores hus stoppet en af de hjernedøde motorcykler der ofte drøner forbi med op til 100 km/t, eller mere p55.gif Jeg var færdig af grin da han fik lov til at køre igen, og han nærmest skulle have støttehjul på MC'en for at den kunne køre så langsomt videre som han gjorde a1263.gif En ½ time senere, så kom der igen en MC forbi, som i hvert fald kørte 100+ km/t.... Har tit tænkt på at tabe noget ud på vejen (en halvdød kat eller noget), det er jo rimelig let at høre de 12.000+ RPM, længe inden de kommer forbi huset :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En ½ time senere' date=' så kom der igen en MC forbi, som i hvert fald kørte 100+ km/t.... Har tit tænkt på at tabe noget ud på vejen (en halvdød kat eller noget), det er jo rimelig let at høre de 12.000+ RPM, længe inden de kommer forbi huset :rolleyes:[/quote']Hov hov, ikke skade mc-ister! Så bliver min forsikring jo endnu dyrere:sick: (med mindre det er en Harley eller noget...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det var dejligt med en begivenhed der kunne få lidt politi til området :th2: Nu bor vi ikke inde i byen, men to timer efter røveriet, så fik de lige ude foran vores hus stoppet en af de hjernedøde motorcykler der ofte drøner forbi med op til 100 km/t, eller mere p55.gif Jeg var færdig af grin da han fik lov til at køre igen, og han nærmest skulle have støttehjul på MC'en for at den kunne køre så langsomt videre som han gjorde a1263.gif En ½ time senere, så kom der igen en MC forbi, som i hvert fald kørte 100+ km/t.... Har tit tænkt på at tabe noget ud på vejen (en halvdød kat eller noget), det er jo rimelig let at høre de 12.000+ RPM, længe inden de kommer forbi huset :rolleyes:
LÅL! Vores nabo længere nede ad vejen praktiserede følgende, da han havde små børn: Sidde i haven en sommerdag. Længe før de ankommer, kan man høre en bilist/MCist eller lignende komme kørende i AL for høj fart. Naboen sidder med en tom barnevogn, som han skubber stille og rolig ud på vejen i takt med at fartbøllerne er kommet tilstrækkelig tæt på. En del endte ude i marken eller havde i hvert fald rødglødende bremseklodser. Overvejer selv tricket med en tri-cykel, en fodbold eller noget andet, når vi engang skal ha' børn. Folk kører som totalt idioter herude = MEGET stærkt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ih ja skide sjovt :thumbdown ......stop motorcyklisten og tag en snak med ham, sæt et Akta Barn skilt op, eller følg for den sags skyld efter ham og hæld sukker i tanken når han stiller motorcyklen fra sig, fint med mig! - men at skubbe ting ud på vejen der sætter folks liv og lemmer på spil, samt at misbruge den naturlige agtpågivenhed der trods alt stadig eksisterer når en bilist ser en barnevogn eller en trehjulet cykel, det er simpelthen for dumt. Det kan gøres smartere. Teknikken minder iøvrigt mig om en af Rote Armees Fraktions aktioner i Tyskland, i 1977 tror jeg det var da de skulle stoppe en bil som ellers nok ikke ville være stoppet. Der var også sagen om tre ydertligtgående jøders forsøg på at springe en arabisk pigeskole i luften i 2002, der brugte de også en barnevogn som dække. Ikke specielt gloværdigt. :rolleye:
Vi kan i bund og grund godt blive enige om, at det ikke er en skidesmart måde at gøre tingene på... men med til historien hører også, at 900 meter længere oppe ad vejen begynder der en 50-zone, fordi en kommunal-politiker i området bor dér - og det til trods for, at det lille samhälle, vi bor i, har 70-zone, og folk her omkring prøvede at få enten skilte, fartbump eller bare et eller andet tegn sat op om, at alle havde små børn, som naturligvis også var ude for huset/trädgården. Kommunen var ligeglade og er det i øvrigt stadig. Set i lyset af, at man uden videre tillader en 70-zone (hvor folk gladeligt kører 100) i et lille samfund, gør at jeg sagtens kan forstå afmagten og den efterfølgende knap så smarte fremgangsmetode. Det er jo heller ikke muligt at stoppe alle, der kører forbi ens hjem med 100 i timen, vel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor fjernede du dit indlæg igen? Jeg synes da det var fornuftig argumentation...?!
Ja men hellere være på den sikre side, det skrevne ord bliver ofte misforstået når man ikke kan koble et venligt glimt i øjet på budskabet .....og det har jeg ikke lyst til i et 'lokalforum'... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja men hellere være på den sikre side' date=' det skrevne ord bliver ofte misforstået når man ikke kan koble et venligt glimt i øjet på budskabet .....og det har jeg ikke lyst til i et 'lokalforum'... :)[/quote']ja, for jeg blir sgu også sur, hvis du heller sukker i min tank:p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites