LILLEKLUMP 10 Anmeld indhold Skrevet April 2, 2008 Halløjsa! Er der mon nogen der ved noget om reglerne for at få udbetalt ferie dagpenge? Altså feriepenge som er optjent via fagforeningen? Min danske fagforening påstår nemlig, at jeg ikke har ret til at få pengene for 11 feriedage udbetalt, fordi jeg ikke har en dansk adresse..?? LILLEKLUMPEN Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2008 Halløjsa! Er der mon nogen der ved noget om reglerne for at få udbetalt ferie dagpenge? Altså feriepenge som er optjent via fagforeningen? Min danske fagforening påstår nemlig, at jeg ikke har ret til at få pengene for 11 feriedage udbetalt, fordi jeg ikke har en dansk adresse..?? LILLEKLUMPEN Ja, det er desværre korrekt. http://www.adir.dk/sw17001.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2008 Hej, et hurtigt spørgsmål... Jeg har et feriekort der skal underskives af kommunen, er det den danske kommune eller svenske der skal skrive under der..?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2008 Hej, et hurtigt spørgsmål... Jeg har et feriekort der skal underskives af kommunen, er det den danske kommune eller svenske der skal skrive under der..?? Aner det ikke, men jeg har lige fået alle mine udbetalt fordi jeg ikke længere er tilknyttet det danske arbejdsmarked (går hjemme i øjeblikket). Ringede bare til Feriekonto og så udbetalte de pengene et par dage efter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2008 Problemet er at jeg har ikke et "Feriekonto" kort, men den fra Dansk Erhverv Arbejdsgiver... Har prøvet at høre fra min tidligere arbejdsgiver men de siger at den skal underskrives og sendes tilbage... :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2008 Problemet er at jeg har ikke et "Feriekonto" kort' date=' men den fra Dansk Erhverv Arbejdsgiver... Har prøvet at høre fra min tidligere arbejdsgiver men de siger at den skal underskrives og sendes tilbage... :o[/quote'] Ah, ja så er det arbejdsgiveren selv der har feriepengene. Så kan mit tip desværre ikke hjælpe dig :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites