Jump to content
Juff

Uppskov k6 (försäljning av bostadsrätt)

Recommended Posts

hiver lige denne frem igen; da det nu er aktuelt, vil jeg gerne have det helt klart, hvad der er fordele/ulemper ved at söge uppskov. Hvor meget skal man (i %) betale hvis man söger uppskov efter de nye regler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hiver lige denne frem igen; da det nu er aktuelt' date=' vil jeg gerne have det helt klart, hvad der er fordele/ulemper ved at söge uppskov. Hvor meget skal man (i %) betale hvis man söger uppskov efter de nye regler?[/quote'] Jeg kan ikke lige huske procenten, men det står vel i pendlerguiden. Fordelen ved at søge uppskov er, at det formentlig er den billigste kredit, man kan opnå. Det ville være dumt at betale skatten straks, hvis man samtidig skal låne penge i banken til sit boligengagement.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke lige huske procenten' date=' men det står vel i pendlerguiden. Fordelen ved at søge uppskov er, at det formentlig er den billigste kredit, man kan opnå. Det ville være dumt at betale skatten straks, hvis man samtidig skal låne penge i banken til sit boligengagement.[/quote'] ok :D tak. Det var da til at forstå! Så kan jeg bedre forstå, hvorfor så mange välger den lösning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udfyldelse af k6 Har jeg forstået det rigtigt, at hvis jeg har solgt og købt ny bolig er det slutlig uppskov jeg søger med det samme? Og preliniär uppskov er hvis jeg ikke har købt nyt endnu? Har prøvet at læse igennem ;-) God fortsätning Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Udfyldelse af k6 Har jeg forstået det rigtigt, at hvis jeg har solgt og købt ny bolig er det slutlig uppskov jeg søger med det samme? Og preliniär uppskov er hvis jeg ikke har købt nyt endnu? Har prøvet at læse igennem ;-) God fortsätning Jacob
Ja, det er korrekt. Hvis du har solgt og købt i 2009, er det slutligt uppskov du søger (hvis ellers alle andre betingelser er opfyldt). Indflytningsdato skal ske inden 2. maj 2010. Preliminärt bruges kun, som du selv nævner, i de tilfælde, hvor man ikke har købt ny bolig, men forventer at købe, dog senest 31. dec. 2010. Og hvis man alligevel ikke vælger at købe, men har fået godkendt preliminärt uppskov, ja så vil uppskovet skulle afregnes med et tillæg på 10%:eek:. Så preliminärt uppskov er, efter min mening, gambling med mindre, man har kigget i krystalkuglen og er overbevist om, at et nyt køb er inden for rækkevidde:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det er korrekt. Hvis du har solgt og købt i 2009, er det slutligt uppskov du søger (hvis ellers alle andre betingelser er opfyldt). Indflytningsdato skal ske inden 2. maj 2010. Preliminärt bruges kun, som du selv nævner, i de tilfælde, hvor man ikke har købt ny bolig, men forventer at købe, dog senest 31. dec. 2010. Og hvis man alligevel ikke vælger at købe, men har fået godkendt preliminärt uppskov, ja så vil uppskovet skulle afregnes med et tillæg på 10%:eek:. Så preliminärt uppskov er, efter min mening, gambling med mindre, man har kigget i krystalkuglen og er overbevist om, at et nyt køb er inden for rækkevidde:cool:
Hej Lotte, Jeg har solgt og købt en ny, og skal derfor søge denne uppskov, ved du hvornår fristen er, er det bare frem til næste deklaration, altså cirka maj måned ? Med venlig hilsen Claus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Lotte, Jeg har solgt og købt en ny, og skal derfor søge denne uppskov, ved du hvornår fristen er, er det bare frem til næste deklaration, altså cirka maj måned ? Med venlig hilsen Claus
Hej Claus, Jeps, du afleverer bare din K6´er sammen med deklarationen primo maj 2010:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for info Lotte (selvom jeg ikke er Claus :laugh:) men jeg har også både solgt og købt i 2009.
Ja så må vi lige kigge på det til den tid, hvis det skulle vise sig at være alt for indviklet .... så kan det også være det er bedre vejr til en tur i merceren :fight::fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja så må vi lige kigge på det til den tid' date=' hvis det skulle vise sig at være alt for indviklet .... så kan det også være det er bedre vejr til en tur i merceren :fight::fight:[/quote'] yes og den Juve kamp. Det er en aftale Claus. Resten tager vi på MSN :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I en anden tråd jeg bladrede i igår, var der et link til en debat om upskov, og om man kunne trække sine danske uudnyttede renteudgifter fra i sin upskov, og evt. fem år tilbage hvis man aldrig havde gjort det. Jeg skriver det lige ind i denne tråd, der handler om upskov. Jeg skrev til skat i sverige i går og spurgte og de svarede - NEJ. Jeg poster mit spm og deres svar. Hvis nogen har hørt eller set noget andet - så er i velkommen til at modbevise. Kunneda være rart at komme af med den gamle upskov. > Fråga: > Hejsan. I ca 5 år har jeg boet i vores seneste hus i malmö med upskov fra vores forrige hus i Lövestad. Ca 72.000 SEK. I alle årene har jeg jobbat i Danmark och inte anvendt mine renter i fra DK i Sverige til andet end fastighetsskat. Jeg hörer nu, at man kan afdrage i sin upskov ved hjælp af disse u-udnyttede renter fra DK. Er det korrekt? Och hur många år tilbakks kan det ændres? Hälsningar Dan Hej! Nej, du kan inte få avdrag för ränteutgifterna på uppskovsbeloppet. Med vänliga hälsningar Nina Huokko www.skatteverket.se Servicetelefon: 020-567 000 Skatteupplysningen: 0771-567 567

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm de bider ikke rigtig på hos det der skatteverket. Og hvis hun derudover refererer til renteudgifter generelt (altså at man ikke kan trække dem fra i Sverige, så er hun da helt ude og skide) Mine fleste renteudgifter er i DK (huset). Meeen tidligere havde jeg renteudgifter i S da vi havde lånet her, så måske det kan gøre en forskel. Jeg må vist have fat i en revisor. Hej Du kan inte dra dina danska ränteutgifter här i Sverige, men det verkar som om du har svenska ränteutgifter också, dessa kan du använda dig av. Det du kan göra är att återföra ditt uppskov till beskattning, då kommer även svenska ränteutgifter beaktas och kvittas. Minsta belopp att återföra är 20 000 SEK. om du återför uppskovet för tidigare år kommer du få betala en eventuell ränta. Så ja, om du återför uppskovet kommer det bli överskott av kapital vilket kvittas mot underskott i kapital, vilket dina ränteutgifter är. Med vänliga hälsningar Karolin Kühn www.skatteverket.se Servicetelefon: 020-567 000 Skatteupplysningen: 0771-567 567

Det du kan er at den "underskott av kapital" du har på din deklaration i SE kan du afdrage på din upskov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites