Jump to content
Buddha

Det ser da ikke godt ud for foreningen......

Recommended Posts

Med de svar den har fået fra henholdsvis DK og SE.....:thumbdown Hvornår går i over til reguleret kaos??? Det var aldrig gået i SydEuropa. Der blokerer de ting for et godt ord, såfremt de er utilfredse....OG de får tingene gennemført. Vi er jo "cashcows" herovre, fordi vi ikke har andet valg..... Det er jo snart således at det vil kunne betale sig over en årrække at tage helikopter certifikat og flyve sådan én istedet......:( Helt sort.... I er sgu lidt for venlige i den forening!!!!:love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok deres nyhedsbrev der blev udsendt idag Og så er det nok den del her han hentyder til... Anmeldelse til Konkurrencestyrelsen og Konkurrensverket På den danske side lykkedes det os endelig at få svar fra myndighederne på om Øresundskonsortiet hører under den danske konkurrencelovgivning! Øresundskonsortiet er en privat virksomhed og hører derfor under den danske konkurrencelovgivning – det er altså fuldt berettiget at anmelde dem til konkurrencestyrelsen. Indtil videre er der ikke kommet svar tilbage på anmeldelsen på den danske side. Det er der til gengæld fra Konkurrensverket i Sverige. Her gælder for så vidt samme situation, Øresundskonsortiet hører under konkurrenslagen, men Konkurrensverket finder at der ikke er tilstrækkeligt grundlag for at antage at Øresundskonsortiet udviser monopol-agtig adfærd og Konkurrensverket vil derfor ikke gå ind i sagen. Kendelsen har de i øvrigt sendt til Konkurrencestyrelsen, så mon ikke vi kan gå ud fra at svaret bliver det samme fra de danske myndigheder?! Der er tydeligvis ingen politisk vilje til at ændre på bropriserne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad venligst mig vide hvornår i har tænkt jer a gøre det' date=' for så tager jeg sku bilen!!! togene er totalt proppet lige fra kl 5:51![/quote'] Så meget for solidariteten... Når det kommer til stykket er der sq ikke meget at gøre. Vi er alle afhængige af den bro, og ethvert sydeuropæisk eller uortodokst initiativ vil være som at sparke sig selv bagi. Jeg synes foreningen har udstukket den rigtige kurs. Det handler først og fremmest om at gøre opmærksom på problemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Foreningen kunne også aktivt råde alle danskere til at lade være med at flytte til Sverige, da broen er for dyr til at man kan have et velfungerende liv på begge sider af sundet. :D - det er jo det I siger ikke?? Så kan vi lade Øresundbroen om at male skønmaleriet og komme med det positve spin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Markowitch Jeg tror du har misforstået ideen med foreningen. Vores formål er ikke at fortælle om hvor dårligt det er at bo hinsidan, tværtimod. Vores mål er at forbedre integrationen og påpege skævheder i systemet for beslutningstagere på begge sider af sundet. \Tom Foreningen Øresundsborger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Foreningen kunne også aktivt råde alle danskere til at lade være med at flytte til Sverige, da broen er for dyr til at man kan have et velfungerende liv på begge sider af sundet. :D - det er jo det I siger ikke?? Så kan vi lade Øresundbroen om at male skønmaleriet og komme med det positve spin.
Og hvem tror du kommer til at hænge på de faste omkostninger på broen plus naturligvis de rørlige omkostninger ? Dig og mig og vi to !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og hvem tror du kommer til at hænge på de faste omkostninger på broen plus naturligvis de rørlige omkostninger ? Dig og mig og vi to !
Så du siger at en af foreningens formål, er at sikre en lind strøm af pengekvæg til øresundsbroen? :D Man får mere opmærksomhed ved at tegne et meget sort billede i stedet for at stille sig op i hylekoret sammen med bro og kapital og tale øresundsintegration og positive solstrålehistorier.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites