Jump to content
Diana

Problemer med 3

Recommended Posts

Hej, Jeg har et 3 abb, som jeg har haft siden august og det har altid fungeret perfekt. Jeg har hørt, at andre har haft problemer med at den hopper over på et andet net, og er derfor meget opmærksom på dette, og tjekker altid lige min telefon når jeg ringer op. Så derfor ved jeg med sikkerhed, at der ikke har stået noget andet end 3 SE, på displayet når jeg har ringet op. Nu har jeg så fået min regning, som er af den anden verden, gik ind på "mit3", og kunne se at det var påtrods af, at jeg har talt mindre end fek.s. sidste måned. Jg ringede til 3 for at spørge, hvad der var galt, han fortalte, at jeg havde været på telias net, og jeg sagde så, at det ikke kunne passe, da jeg altid tjekker min telefon, han sagde nærmest til mig, at det jo bare må være løgn... Nå, men prøvede at forklare ham, at jeg godt vidste jeg ikke kunne gøre noget ved denne regning, men jeg ønskede, at finde en løsning, så det fremtidigt ikke sker, da jeg vitterlig kigger på min telefon hver gang jeg ringer, så kan ikke selv se jeg kan gøre mere? Jeg spurgte om man kunne låse den til 3, men fik afvide at det kunne man ikke? Min næste regning, kan jeg se er allerede over hvad den plejer at være, så håber der er nogen, der har et godt råd til, hvad man kan gøre? Med venlig hilsen Diana Rasmussen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Diana.. Du skal være meget opmærksom på at din telefon er på "3" eller "3 SE" når du bruger den, ellers bliver du opkræver udlandstakst. "SWEDEN 3G", "TELIA", osv, osv... Duer ikke. Jeg har selv sat min telefon til at man skal være net manuelt så den ikke "hopper over". Ulempen er her, at man selv aktiv skal skifte til Dansk 3 når man er i Danmark og omvendt. Til gengæld undgår jeg pludselig at blive overtakseret groft.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sorry.. Jeg tænkte "ringe" som både modtage og besvare opkald...
ja ok, sådan kan man måske også se det, what ever.. BTW min erfaring er, at når først der er hul i gennem og man er på 3 SE eller SWEDEN, så kan man ikke pludselig skifte net under samtalen uden at forbindelsen bliver afbrudt. Det kan ikke en gang lade sig gøre at skifte til en nye mast/sender inden for 3's eget net, uden forbindelsen ryger. Jeg tjekker også ALTID om jeg er på 3's net inden jeg ringer op eller svarer et opkald - samt efter endt samtale, og jeg har ikke nogle problemer med at jeg bliver faktureret for roaming. Dog roamer min telefon af og til på Telia/Sweden 3G, men det er mest udsatte steder i Malmö, og heldigvis roamer telefonen overhovedet ikke hvor jeg bor. I de tilfælde den roamer, så søger jeg efter 3's net, men min Sony Ericsson telefon kan modsat Larscph's ikke låses manuelt til 3's net.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er somsagt ALTID opmærksom på hvad der står i displayet, og der står 3 SE, og 3 nedeunder. Har gået mine ting igennem, og kan se problemet er kommet efter jeg har fået ny telefon. Jeg er helt sikker på, at jeg ikke ringer op til nogen, når der står andet, da jeg som sagt altid tjekker det, så forstår det ikke. Ringe mindre? Hmm, jo ikke fordi jeg ikke hår råd til min regning, men gider da ikke betale 3000 for noget jeg kan få for en enkelt:) Så mit problem er vel i virkeligheden det fuldstændige ulogiske, og det der ikke kan lade sig gøre, der står 3 SE i mit display, men min regning er takseret som udenlandstakst.... medmindre den kan skifte til Telias net under et opkald, kan jeg ikke se, hvordan jeg kan gøre anderledes... Hvis jeg vidste jeg tidligere havde været uopmærksom, og lige måtte huske at tjekke, ja så var den jo nem nok....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man ikke få 3 til at slå roaming fra? Så den kun går på 3's egne net...
Coolair... det kan man nemlig ;-) Ring til 3 og oplys dem om at du vil have slået det fra.... Det er en lille måned siden at de begyndte på det, efter en lille sag i medierne :-)
Betyder det så at telefonen kan risikere at stå uden dækning nu og da? Så er man da pænt f***ed hvis man får brug for at ringe 112. Men dette virker måske stadig? (går ud fra det gør...men man ved aldrig med 3 :p)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Betyder det så at telefonen kan risikere at stå uden dækning nu og da? Så er man da pænt f***ed hvis man får brug for at ringe 112. Men dette virker måske stadig? (går ud fra det gør...men man ved aldrig med 3 :p)
Ja, eller hvad hvis man bare opholder sig i udlandet af og til, altså i et land hvor 3 ikke eksisterer, fungerer ens 3 telefon så slet ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

i sommers fik jeg en sms fra 3, at jeg er velkommen i sverige bla bla bla.. (rart efter 1½ år) anyway, der stod i sms'en at jeg skulle være opmærksom på der enten stod 3 SE eller SWEDEN 3G som net.... Så er i sikre på det ikke er 3's sendere ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i sommers fik jeg en sms fra 3, at jeg er velkommen i sverige bla bla bla.. (rart efter 1½ år) anyway, der stod i sms'en at jeg skulle være opmærksom på der enten stod 3 SE eller SWEDEN 3G som net.... Så er i sikre på det ikke er 3's sendere ?
I pågældende sms står: "...I 3s net (3 SE) og (SWEDEN) gælder samme priser som hjemme. I øvrige net..." Har gemt en af dem for en sikkerheds skyld :) altså 3 SE og 3 SWEDEN (SWEDEN 3G er den dyre konkurrent).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Jeg har på nuværende tidspunkt et "3" abonnement som er ved at udløbe om en måned. Jeg har tænkt mig at sige det op og skifte til et andet mobilabonnement i Sverige, men hvilket? Det skal helst ikke være "3". Det er nemlig det eneste selskab, hvis SIM - kort Apple's iPhone ikke forstår (har spurgt nogle kyndige gutter fra http://www.freemyiphone.dk). Mit behov er bare at kunne snakke i Sverige. Mine behov er 1) at kunne modtage opkald på et svensk nummer 2) Evt at benytte en tank-op metode idet det kun er en gang imellem jeg ringer i lang tid. Ellers kan det billigste fastpris abonnemnt godt accepteres (men hvilket?) Telenors 599,- per måned abonnement er lidt i overkanten hvis man ikke taler for 599 om måneden. Tak for svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det skal helst ikke være "3". Det er nemlig det eneste selskab' date=' hvis SIM - kort Apple's iPhone ikke forstår (har spurgt nogle kyndige gutter fra [url']http://www.freemyiphone.dk)
Også den kommende europæiske 3G-model? Problemet ligger vist i 3´s brug af USIM (UICC) teknologien på deres netværk. Men skulle da være underligt, hvis ikke 3G iPhonen skulle kunne håndtere disse - uden at jeg egentlig ved yderligere om den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Også den kommende europæiske 3G-model? Problemet ligger vist i 3´s brug af USIM (UICC) teknologien på deres netværk. Men skulle da være underligt' date=' hvis ikke 3G iPhonen skulle kunne håndtere disse - uden at jeg egentlig ved yderligere om den.[/quote'] Det kan den måske nok, men sådan en teknologifreak som mig kan selvfølgelig ikke vente på det. Den skal virke nu og om det betyder nyt abonnement og portering af nummer så gør jeg det! :rolleye: Se i øvrigt denne pressemeddelelse om iPhone udrulnin i Storbritannien http://www.apple.com/uk/pr/2007/09/180907_iphone.html Det ser ud som om deres strategi er alliancer med store leverandører (AT&T, o2). Deres telefoner bliver indtil videre solgt låst til den carrier de vælger som deres allierede. Ifølge denne artikel lanceres iPhone i juni, i Italien http://www.mobil.nu/ArticlePages/200804/25/20080425124945_MDK651/20080425124945_MDK651.dbp.asp Det bliver spændende at se hvem der tilbydes at sælge den i Danmark, eller Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores 3 har fungeret rigtig godt. Vi går ind og vælger 3 manuelt hver gang vi smutter over grænsen, og samme når vi tager retur. Vi har altid dækning og har aldrig haft en uforudset regning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Også her hos mig (også Helsingborg). Jeg kører bare frem og tilbage, lader telefonen vælge automatisk og er (næsten) holdt op med at kontrollere. Har ALDRIG skullet betale ekstra for andre operatører.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik så lige en lækker regning fra 3 idag på 6000 kr for 3 uger??? Jeg ringede og var oppe i der røde felt, da de fortæller mig jeg er røget på Telia's net mens den roamer i DK når jeg er på arbejde???????? Så skulle jeg tjekke den hvert minut om den var hoppet på Telia's net eller hvad, det er da virkelig ikke mit problem.:fight: Jeg spurgte dem på 3 om det var anderledes hvis jeg tog 3 i dk og de svarede jeg bare skulle oprette det svenske...ja fedt, tak for kaffe og de tjener 6000 kr. De får ikke en rød øre af mig!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SWEDEN net er også ok !!!!! Når man kører til Sverige kommer denne sms sommetider: Velkommen til sverige. Den alm. prisliste gælder ikke i udlandet. I stedet gælder de tariffrer der opgives i denne sms. priserne er incl. moms og uden eventuelle rabatter og 3Global I 3s net (3SE) og (sweden) gælder samme priser som hjemme. I øvrige net gælder følgende priser: opkald til Danmark, 3,95/min + 0,32/ samtale. Modtag samtale: 2,20 kr/min. Data 60 kr/mb. Sendte sms 2,5 kr. for yderligere information om priser i udlandet ring +45 70313120. Så konklusionen må være at Ringe man fra sin 3 telefon i 3SE og Swedens net, så er det samme billige tarif. Og i alle andre net koster det ovennævnte priser. incl det der hedder 3global. 3 global er: citat 3 hjemmeside " 3Global – ring billigt til hele verden Ringer du ofte til udlandet, har 3 den helt rette pakke til dig. 3Global er en rabatpakke, der giver dig besparelser på op til 90% ved udlandstelefoni fra Danmark. 3Global fås til kun 69 kr./md. med en opkaldsafgift på 49 øre og 30 dages opsigelse." Se evt: http://privat.3.dk/daekningudland/Udland/ PS. tak for tippet om man kan slå roaming fra!!! Mvh Line og Henrik __________________

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så skulle jeg tjekke den hvert minut om den var hoppet på Telia's net eller hvad' date=' det er da virkelig ikke mit problem.:fight:[/quote'] Det er da i aller højeste grad dit problem. Du har selvfølgelig læst dine betingelser da du blev kunde ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så skulle jeg tjekke den hvert minut om den var hoppet på Telia's net eller hvad, det er da virkelig ikke mit problem.:fight: Jeg spurgte dem på 3 om det var anderledes hvis jeg tog 3 i dk og de svarede jeg bare skulle oprette det svenske...ja fedt, tak for kaffe og de tjener 6000 kr. De får ikke en rød øre af mig!!!!
Ja det er da surt - men du er nok nødt til at betale. Det er da dit ansvar at checke hvilket net du roamer på med mindre du har aftalt med 3 at telefonen ikke må roame uden for 3's netværk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites