Jump to content
göte_børge

En svensker i dansk avis

Recommended Posts

Har I set artikeln i Berlingske/Urban med den intelligente, unge man som forteller om forskellene mellem Dansker og Svensker... Jeg har hørt at det han siger i begyndelsen om 90 km/t i tunnelen har han fået ideen til fra øresundsdebatten... -------------------------------------------- Det starter allerede om morgenen, når Per Andreasson styrer sin bil fra hjemmet i Sverige og ned i tunnelen mellem Sverige og Danmark. "Her er 90 km/t, men alle på Øresundsdebatten synes, at det er alt for langsomt, så de kører 110. Svenskerne derimod tænker, at ’her er jo 90 km/t, så det kører jeg’. I Danmark kan man altid sætte spørgsmålstegn ved en beslutning, andre har truffet," siger Per Andreasson med et glimt i øjet. http://www.urban.dk/article/20080326/bizz/703270003/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det er vildt... Og han fortsætter: Svenskerne kunne lære af den danske hurtighed, den direkte kommunikation og muligheden for som individ at gøre en forskel. Danskerne kunne lære af den svenske grådighed. Og måske droppe den typisk danske mistillid til autoværksteder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syns Per giver et udmærket intervju, og manden fremstår som fornuftig og observant. Kan godt følge hans vurderinger at forskelle i dansk og svensk væremåde. Det kunne måske være noget at introducere manden i Øresundsforeningen, givet da at den forening fortsat er til noget andet end at diskutere dækbredde og motorstørrelse...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... Det kunne måske være noget at introducere manden i Øresundsforeningen' date=' givet da at den forening fortsat er til noget andet end at diskutere dækbredde og motorstørrelse...[/quote'] Som næstformand i "øresundsforeningen" er jeg bare nødt til at spørge hvad du mener med det? Vi er NETOP ikke en forening som diskuterer dæk, biler og motorstørrelser.. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad der får dig til at tro det? Og det er ikke surhed eller andet, men måske har vi en brist i vores PR hvis det er det folk tror om os..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har I set artikeln i Berlingske/Urban med den intelligente, unge man som forteller om forskellene mellem Dansker og Svensker... Jeg har hørt at det han siger i begyndelsen om 90 km/t i tunnelen har han fået ideen til fra øresundsdebatten... -------------------------------------------- Det starter allerede om morgenen, når Per Andreasson styrer sin bil fra hjemmet i Sverige og ned i tunnelen mellem Sverige og Danmark. "Her er 90 km/t, men alle på Øresundsdebatten synes, at det er alt for langsomt, så de kører 110. Svenskerne derimod tænker, at ’her er jo 90 km/t, så det kører jeg’. I Danmark kan man altid sætte spørgsmålstegn ved en beslutning, andre har truffet," siger Per Andreasson med et glimt i øjet. http://www.urban.dk/article/20080326/bizz/703270003/
Hmm.. sjovt nok ser jeg ikke det med Øresundsdebatten i artiklen... :new: Men jeg overser det måske.. Men Göte_börge.. er det dig der er interviewet her? Mindes noget om at du har boet i danmark et stykke tid?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som næstformand i "øresundsforeningen" er jeg bare nødt til at spørge hvad du mener med det? Vi er NETOP ikke en forening som diskuterer dæk, biler og motorstørrelser.. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad der får dig til at tro det? Og det er ikke surhed eller andet, men måske har vi en brist i vores PR hvis det er det folk tror om os..
Thygesen - min kommentar er sandsynligvis en om'er. Man får bare ofte en fornemmelse af at Øresundsdebatten = Øresundsforeningen, og alle ved hvilke kategorier der er de mest populære her inde... Men det er måske bare fordi jeg selv syns muskelbiler blant sverige-dansker er satans verk på linie med de gulerødder mine koleger knasker kontinuerlig. Så beklager til alle hårdt-arbejdende foreningsmedlemmer, jer har nu erkendt at jeg aldrig bliver nogen hit som standup'er i DK...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thygesen - min kommentar er sandsynligvis en om'er. Man får bare ofte en fornemmelse af at Øresundsdebatten = Øresundsforeningen, og alle ved hvilke kategorier der er de mest populære her inde... Men det er måske bare fordi jeg selv syns muskelbiler blant sverige-dansker er satans verk på linie med de gulerødder mine koleger knasker kontinuerlig. Så beklager til alle hårdt-arbejdende foreningsmedlemmer, jer har nu erkendt at jeg aldrig bliver nogen hit som standup'er i DK...
Det kan da godt være du kan blive standup'er i DK, hvis det er det du vil :tongue2: Jeg er selv stærk modstander af den fokus der er på økonomien ved at flytte.. deriblandt store muskel biler.. Jeg kan dog fortælle at foreningen er uafhængig af dette forum. Steen har bare været venlig at give os en "afdeling" hvor vi kan reklamere lidt for vores forening og om hvad der sker.. Så hvis du ikke allerede er medlem, så kom du bare igang og meld dig ind :love2: Vi forsøger at arbejde for integrationen på alle mulige måder.. der kommer snart et nyhedsbrev der fortæller om nogen af de tiltag vi har gang i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det med farten i tunnelen var ment som et eksempel på forskellen i dansk og svensk autoritetstro - et som de fleste kan forstå og som vel egentlig er ret rammende? Jeg synes, at det var en glimrende artikel og lidt sjovt at høre om en svensker i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites