CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Hvad sker der for de fjolser. Magen til amatøri skal man da lede længe og beslutsomt efter. Har lige fået SMS om at broen er lukket. På hjemmesiden står der "normal trafik" (som ikke er så normalt kan jeg forstå på dem der har været over) For første gang synes jeg det ville være en acceptabel grund til at flytte til Danmark - altså at man ikke ville behøve at være afhængig af den bro! :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hettelade 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Nu skriver de at det var en singelulykke' date=' var det ikke oprindelig 2 biler ? Og så holder Supermules teori om manglende afstand ikke. Er der nogen der ved hvilken bil det var ? Jeg har nemlig gode bekendte der körer over på den tid, og de har stadigväk ikke svaret på min SMS. De kan selvfölgelig have glemt telefonen der derhjemme, håber det :)[/quote'] Jeg kørte ca. 200 meter bag den bil der spandt rundt. Det var meget udramatisk, og den mørkeblå BMW 5xx holdt på tværs i højre vognbane, med en meget forvirret førre og passager :-) //Mike Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Tak for info Tak skal du have ! Så er det ikke dem. sms status: 11.15 Broen åben, jubiii 11.37 Så er den lukket. Ikke noget med mod DK eller Sverige Jeg kørte ca. 200 meter bag den bil der spandt rundt. Det var meget udramatisk, og den mørkeblå BMW 5xx holdt på tværs i højre vognbane, med en meget forvirret førre og passager :-) //Mike Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Nu kan i köre igen Så kan i köre over igen. Har lige fået sms om at den er åben Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Så kan i köre over igen. Har lige fået sms om at den er åben "Øresundsbron er åben for normal trafik" Og hvad er forskellen på "al" og "normal"?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Har aldrig rigtig fattet at folk konstant bliver ved med at poste indlæg om de (manglende) "service" sms'er de får fra broen af Deres sms service har ALDRIG virket optimalt, så hvorfor skal 50% af alle indlæg i en "broen er lukket" -tråd handle om de latterlige sms'er folk får flere timer for sent, eller slet ikke får? Drop dog den åndsvage sms service, så har i et irritationsmoment mindre i jeres hverdag! Ellers, så skrive lige en dag hvor servicen den virker (dvs man kun får 2 sms'er, en kort tid efter broen er lukket, og en kort tid efter den åbner igen). ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Godt spörgsmål Godt spörgsmål, jeg ved det ikke. Mon de selv gör ? Men det er al trafik på den sidste der kom präcis nu. Så den er stadigväk åben, men hvor länge ? "Øresundsbron er åben for normal trafik" Og hvad er forskellen på "al" og "normal"?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 pressemeddelse... København, 26. februar 2008 Glatføreuheld lukkede Øresundsbron Øresundsbron blev onsdag morgen lukket for al motorvejstrafik i godt to timer efter en trafikulykke på højbroen. Det var meget glat, og for at forebygge flere ulykker valgte trafikledelsen at salte vejbanerne på hele forbindelsen, før der atter blev åbnet for trafik. Alarmen fra alarmcentralen kom klokken 06.20. Trafikulykken fandt sted ved landegrænsen på højbroen i retning mod Danmark. Da ulykken skete midt i morgenmyldretiden, opstod der hurtigt kilometerlange køer i begge retninger. - Vi beklager, at kunderne kom til at sidde i kø, og især, at den svensksprogede trafikinformation på hjemmesiden og via sms ikke fungerede. Det skal naturligvis fungere, og vi vil en gang for alle undersøge, hvad der går galt, siger Øresundsbrons administrerende direktør Caroline Ullman-Hammer. Trafikcentret følger hele tiden vejrliget nøje for at vide, hvornår der på grund af vind- og temperaturforhold er risiko for glatte veje. Der blev natten til onsdag sendt saltbiler ud to gange. Der blev saltet sidste gang ved firetiden, og vejbanerne blev ved samme lejlighed også ryddet for sne. - Vi har saltet meget i løbet af natten, men det nåede åbenbart at blive glat igen på højbroen på nogle strækninger på cirka 400 meter. Saltet skal arbejdes ind i vejbanerne for at fungere optimalt, men i nat var der meget lidt trafik, og så er der risiko for, at saltet fryser til, siger chefen for vejdrift Michael Nielsen. Oprydningsarbejdet efter ulykken var færdigt ved halv ottetiden om morgenen, men af sikkerhedshensyn blev hele motorvejen saltet på ny. Salt- og servicebiler blev sendt ud for at ”køre saltet ind” i vejbanerne. Klokken 8.35 åbnede motorvejen atter for trafik i begge retninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Luggy 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Savner I den gode gamle tid med færge? Det her er første gang, jeg oplever en morgen som denne i de tre år, jeg har boet i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Ja en 16 km lang færge med cafeteria og varmestue......:D Dét savner jeg. Så er der da chance for at lortet ikke lukker konstant og vi er i hænderne på en flok komplet lalleglade idioter i ledelsen på broen..... Savner I den gode gamle tid med færge? Det her er første gang, jeg oplever en morgen som denne i de tre år, jeg har boet i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Ekstra morsomt denne gang Det er fordi det er ekstra morsomt denne gang. Da det skulle fungere i morges fungerede det ikke, men resten af dagen er de så kommet trillende ind. Det er derfor :D Har aldrig rigtig fattet at folk konstant bliver ved med at poste indlæg om de (manglende) "service" sms'er de får fra broen af Deres sms service har ALDRIG virket optimalt, så hvorfor skal 50% af alle indlæg i en "broen er lukket" -tråd handle om de latterlige sms'er folk får flere timer for sent, eller slet ikke får? Drop dog den åndsvage sms service, så har i et irritationsmoment mindre i jeres hverdag! Ellers, så skrive lige en dag hvor servicen den virker (dvs man kun får 2 sms'er, en kort tid efter broen er lukket, og en kort tid efter den åbner igen). ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 De er jo stadig påske-stive de IDIOTER der passer SMS-tjenesten på broen. Eller har de fået et par fra kommunens Matchgruppe 5? Totalt tilfældigt om og hvornår man får beskeden om at broen er lukket. Senere endnu en besked om lukning - kort efter er broen åben for al trafik - igen kort efter for normal trafik. Sindssygt. Og hvorfor fanden skal det tage +2 timer at rydde op efter hvad der tyder på et solo uheld? - få fjernet personerne og bilen og vupti max 30 min senere kører vi igen. Latterligt at lukke i begge retninger - ARGHHHH - hvor er det fandens amatøragtigt. Send dog redningskøretøjer fra det land i hvis retning ulykken er sket - derved undgår man at ulejlige den modsatte retning. Oplevede i sommers på den tyske autobahn en alvorlig ulykke med 2 biler der lå på taget - de var seriøst krøllede og skubbet ind til siden da vi passerede efter oprydning. Lignede den ene havde kørt ud fra en rasteplads uden at se sig for. Det tog ikke 50 min så kørte bilerne igen. En ADAC helikopter landede på motorvejen og ambulancen kom imod færdselsretningen. INGEN grund til at lukke i begge retninger. For fanden da...bruge +2 timer på en ulykke med 1-2 biler uden svært tilskadekomne. Til grin. Tænk på hvor mange arbejdstimer der er gået spildt idag pga den lukning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Det er jo lidt sjovt at regne på konsortiets eget tidsskema i pressemeddelelsen. Uheld kl. ca. 6.20, ryddet op efter uheld ca, 7.30 (1 time og 10 minutter) Broen åbnet kl. 8.35 (1 time og 5 minutter) Og fra oprydningen var slut og frem til 8.35, hvor broen igen blev åbnet, valgte broens ledelse at bruge en time på at salte. Som de skriver i meddelelsen :"af sikkerhedshensyn blev hele motorvejen saltet på ny. Salt- og servicebiler blev sendt ud for at ”køre saltet ind” i vejbanerne" Så det tog en time at rydde op, og en time at salte :th2: Imponerende, især når man holder i en kø, der efterfølgende først flytter sig kl. ca. 9 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 ja så kom man på arbejde..... men hvad sker der med de 50 km/t på en våd bro i høj sol ........ sikke forsigtige de er nu.. :D Ja og det samme igennem tunnellen, meget glat tunnel :-) Os der kørte først ved nu hvordan det har det i Formel 1 når der er saftycar på banen ..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Hvem kan vi rette vores vrede til..?? Det er sgu da ikke til at holde ud at hver gang der sker et uheld på den skide bro skal broen lukkes - og ofte i begge retninger!!! Det er under alt kritik at morgens 'mindre' uheld skal resultere i lukning af broen i over 2 timer..!!! Er der ikke nogen i det her forum som kan hjælpe med nogle mail addresser på henholdvis Caroline Ullman-Hammer og ham Michael Nielsen..?? Jeg vil RIGTIG gerne sende dem et par mails med diverse forbedringsforslag med mere... Det kan simpelhen ikke passe at de kan slippe afsted med at yde så dårlig en service på stort set alle områder overfor de tusindvis af pendlere, som dagligt benytter broen... Puha - glæder mig allerede til vi skal hjem igen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Puha - glæder mig allerede til vi skal hjem igen..Ja, hjem og holde i kø igen, ved vaskehallen, så vi alle kan få vasket morgenens svineri på broen af bilerne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Jeg var også en af de uheldige der måtte sidde og vente stille og roligt i næsten 2 hele timer før der skete noget med køen. Heldigvis var det i en bil med et ordentligt anlæg, det nyeste vmax og et eller andet reklamemagasin jeg havde fået fra tirsdagens indkøb... så tiden gik da rimeligt. Far (Mogens) holdte længere tilbage i køen og sendte info over sms, da han hørte radio - super! :) Men jeg er da en af dem der er glade for at de saltede broen. Mine 255'ere står umådeligt dårligt fast på de veje vi har idag! At det skulle tage en time er dog sindsygt. Det var dog sjovt at se at dem der kom fra dansker siden blev eskorteret over broen af 2 brobiler med orange blink - sejt :D Men hvor pisser det mig af at folk der kører Mercedes ikke kan finde ud af at trække ind til højre (De er nok bare kede af de ikke købte en BMW istedet ;)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Det tror jeg ikke su skal satse på.....:D Skal vi andre sige det til Porscher, Ferrari'er osv når de ikke gider flytte sig med 280....................Men hvor pisser det mig af at folk der kører Mercedes ikke kan finde ud af at trække ind til højre (De er nok bare kede af de ikke købte en BMW istedet ;)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Det tror jeg ikke su skal satse på.....:D Skal vi andre sige det til Porscher, Ferrari'er osv når de ikke gider flytte sig med 280.................... Hehe det var nu lidt en joke... men jaaa... min render sku ikke 280 i hvert fald :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Jeg var også en af de uheldige der måtte sidde og vente stille og roligt i næsten 2 hele timer før der skete noget med køen. Heldigvis var det i en bil med et ordentligt anlæg, det nyeste vmax og et eller andet reklamemagasin jeg havde fået fra tirsdagens indkøb... så tiden gik da rimeligt. Far (Mogens) holdte længere tilbage i køen og sendte info over sms, da han hørte radio - super! :) Men jeg er da en af dem der er glade for at de saltede broen. Mine 255'ere står umådeligt dårligt fast på de veje vi har idag! At det skulle tage en time er dog sindsygt. Det var dog sjovt at se at dem der kom fra dansker siden blev eskorteret over broen af 2 brobiler med orange blink - sejt :D Men hvor pisser det mig af at folk der kører Mercedes ikke kan finde ud af at trække ind til højre (De er nok bare kede af de ikke købte en BMW istedet ;)) Tror at grunden til at der ikke blev trukket ind til højre måske var at vi også blev eksorteret :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Tror at grunden til at der ikke blev trukket ind til højre måske var at vi også blev eksorteret :-) Jeg var så langt nede i rækkerne, at jeg ikke lagde mærke til det så ;)! Men ind til højre når der er ledigt - det er en god hovedregel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Vil lige indskyde at jeg holdt i kø fra kl. ca 06.40 og da endelig saltbilen skulle køre til broen pløjede den ind i en taxa der holdt lidt for langt ude i nødsporet:th2:... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Det koster da broen en del.....:D For han får HELE skylden ham i saltbilen!!! Vil lige indskyde at jeg holdt i kø fra kl. ca 06.40 og da endelig saltbilen skulle køre til broen pløjede den ind i en taxa der holdt lidt for langt ude i nødsporet:th2:... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Det koster da broen en del.....:D For han får HELE skylden ham i saltbilen!!! Når du nu er færdig med så gæt hvem broen sender regningen videre til... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Chaufføren????? ;) Når du nu er færdig med så gæt hvem broen sender regningen videre til... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites